ΕΚΘΕΣΗ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΩΝ
Τιμές με Leasing
LIVE: κίνηση στους δρόμους

Σχέδια μαρτυρούν πως η Ferrari σχεδιάζει οβάλ πιστόνια

 Σχολιάστε 
1.241 Επισκέψεις στο άρθρο (17/3/2025)
Σχέδια μαρτυρούν πως η Ferrari σχεδιάζει οβάλ πιστόνια
6 Φωτογραφίες »

Διέρρευσαν τα σχέδια.
Οβάλ πιστόνια με μία μπιέλα ανά δύο πιστόνια.
Η Honda ήταν η πρώτη που είχε κάνει αυτό το εγχείρημα.

autotriti team

Ψηφιακή Έκθεση: «Τώρα που τα Ηλεκτρικά γίνονται φθηνότερα από τα βενζινοκίνητα...»

Διέρρευσαν τα σχέδια

Δίπλωμα ευρεσιτεχνίας της Ferrari διέρρευσε και δείχνει πως η ιταλική μάρκα εργάζεται ή τουλάχιστον σκέφτεται να εργαστεί πάνω στην κατασκευή οβάλ πιστονιών! Τα σχέδια από την πατέντα της ιταλικής μάρκας κατατέθηκαν το περασμένο φθινόπωρο στο Ευρωπαϊκό Γραφείο Διπλωμάτων Ευρεσιτεχνίας και φυσικά, συν τις άλλοις, δείχνουν που η Ferrari δεν σκέφτεται το μέλλον της χωρίς κινητήρες εσωτερικής καύσης, παρότι την ίδια στιγμή ετοιμάζει το πρώτο της αμιγώς ηλεκτρικό αυτοκίνητο.

Οβάλ πιστόνια με μία μπιέλα ανά δύο πιστόνια

Κοιτώντας τα σχέδια, παρατηρούμε πως τα νέα πιστόνια της Ferrari μοιάζουν περισσότερο με ορθογώνια, έχοντας τα δύο άκρα τους στρογγυλεμένα. Μάλιστα, στα σχέδια είναι προσανατολισμένα έτσι ώστε η μακρύτερη άκρη να εκτείνεται από την εξωτερική πλευρά του μπλοκ, κάτι που θα βοηθούσε στη μείωση του μεγέθους ενός V12 κινητήρα.

Από κει και πέρα, μια άλλη ενδιαφέρουσα τεχνολογική καινοτομία που περιγράφεται στα σχέδια, έχει να κάνει με τις μπιέλες. Αντί το κάθε πιστόνι να έχει τη δική του μπιέλα, η Ferrari σχεδίασε μια μπιέλα την οποία μοιράζονται δύο πιστόνια. 

Η πατέντα μπορεί να συμβάλει στην ύπαρξη υβριδικού V12 κινητήρα με μικρό μέγεθος

Ο σχεδιασμός αυτός ενδεχομένως να είναι ιδιαίτερα χρήσιμος, καθώς η Ferrari θα μπορούσε να μειώσει σημαντικά το συνολικό μήκος ενός κινητήρα V12, επιτρέποντας ένα πιο συμπαγές σύστημα μετάδοσης κίνησης χωρίς να χρειάζεται να θυσιάσει την επιφάνεια των πιστονιών ή τον κυβισμό. Επιπρόσθετα, η Ferrari θα μπορούσε να εγκαταστήσει είτε μεγαλύτερες βαλβίδες είτε να αυξήσει τον αριθμό των βαλβίδων ανά κύλινδρο.

Η Honda ήταν η πρώτη που είχε κάνει αυτό το εγχείρημα

Κλείνοντας, αξίζει να σημειωθεί πως στην πραγματικότητα η Ferrari δεν είναι η πρώτη μάρκα που μπήκε στη διαδικασία δημιουργίας οβάλ πιστονιών. Το ίδιο είχε κάνει η Honda στα τέλη της δεκαετίας του 1970, δημιουργώντας έναν V4 κινητήρα με οβάλ πιστόνια για την αγωνιστική της μοτοσυκλέτα NR500. Σε εκείνη την περίπτωση όμως η Honda δυσκολεύτηκε στην στεγανοποίηση των οβάλ πιστονιών με το τοίχωμα του κυλίνδρου και έτσι η προσπάθεια δεν στέφθηκε από επιτυχία.

Toyota
Moto