Το ηλεκτρονικό φακέλωμα, όπως και οι επιπλέον ελεγκτές στα ΚΤΕΟ είναι προ των πυλών και τα στατιστικά στοιχεία που έρχονται στο φως της δημοσιότητας δείχνουν για ποιο ακριβώς λόγο προχωρά η περαιτέρω αστυνόμευση των οχημάτων αλλά και των κέντρων ελέγχων.
Παράλληλα έγινε γνωστό πως η κυβέρνηση σκοπεύει να δώσει ακόμα μεγαλύτερη έμφαση στους ελέγχους ΚΤΕΟ. Έτσι πέραν του ψηφιακού φακέλου, εξετάζει πιθανότατα την αύξηση του προστίμου των 65 ευρώ για αυτούς που δεν περνάνε τον απαραίτητο έλεγχο, αλλά και τη δημιουργία Μητρώου Ελεγκτών ΚΤΕΟ. Οι επόπτες ΚΤΕΟ θα είναι διαπιστευμένοι ιδιώτες μηχανικοί Π.Ε. οι οποίοι θα πραγματοποιούν επανέλεγχο στους χώρους των ΚΤΕΟ αμέσως μετά τον πρώτο έλεγχο του οχήματος.
Όλα τα παραπάνω φαίνεται πως έρχονται για να καταπολεμήσουν την προβληματική λειτουργία του κρατικού μηχανισμού αλλά και την αδιαφορία των Ελλήνων για τον απαραίτητο έλεγχο των οχημάτων τους από τα ΚΤΕΟ, αφού στατιστικά στοιχεία που αναφέρει η «Καθημερινή» είναι ενδεικτικά του προβλήματος που υπάρχει.
Σύμφωνα λοιπόν με το ελληνικό Μέσο, ήδη στη χώρα υπολογίζεται ότι τέσσερα στα δέκα Ι.Χ. δεν είχαν περάσει από ΚΤΕΟ προ πανδημίας, με το ποσοστό πλέον να ανεβαίνει σχεδόν στο 50%, σύμφωνα με τις εκτιμήσεις του Πανελλήνιου Συνδέσμου Ιδιωτικών ΚΤΕΟ. Στο εν λόγω ρεπορτάζ σημειώνεται μάλιστα πως 13.835 πρόστιμα επιβλήθηκαν εντός του 2020 σε ιδιοκτήτες ΙΧ αυτοκινήτων για μη έλεγχο ΚΤΕΟ και 3.032 σε ιδιοκτήτες δικύκλων.
Ιδιαίτερη αναφορά γίνεται στο γεγονός πως μόλις το 4,5% των οχημάτων «κόβεται» στην Ελλάδα στο πλαίσιο του τεχνικού ελέγχου, όταν το αντίστοιχο ποσοστό στη Γερμανία είναι 35%. Επιπρόσθετα παρατηρεί ότι το 2020 από τις συνολικά 869.392 παραβάσεις που βεβαιώθηκαν από την Τροχαία, μόλις οι 13.835 αφορούσαν σε παραβάσεις ΚΤΕΟ (μη έλεγχος από ΚΤΕΟ).
Τέλος, το δημοσίευμα στέκεται και στην κακή λειτουργία του κρατικού μηχανισμού, υπογραμμίζοντας πως από το 2015 εκκρεμεί η διασταύρωση των βάσεων δεδομένων μεταξύ των Υπουργείων Οικονομικών και Μεταφορών!