18 ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ »
Ford Kuga, Chevrolet Trax και Toyota RAV4 αναμένεται να εντείνουν τον ανταγωνισμό στα crossover.
Συγκρίνουμε 3 νέα crossover
14.164 Επισκέψεις στο άρθρο (15/5/2013)
Ο ανταγωνισμός στα crossover ενισχύεται ως αποτέλεσμα τριών νέων αφίξεων στην ελληνική αγορά, που αναμένεται να ξεχωρίσουν. Συγκεκριμένα πρόκειται για τα νέα Chevrolet Trax, Ford Kuga και Toyota RAV4.
Τα crossover πριν μερικά χρόνια ήταν μια από τις δημοφιλέστερες κατηγορίες της ελληνικής αγοράς μιας και συνδύαζαν τα θετικά χαρακτηριστικά από δύο κόσμους (επιβατικά και 4x4). Μπορεί σήμερα το μερίδιό τους να έχει μειωθεί, ωστόσο πάντα το ενδιαφέρον για αυτά θα είναι μεγάλο. Ειδικά, τώρα που αφενός έχουν εμπλουτιστεί με δικίνητες προτάσεις -και άρα εμφανίζουν μικρότερη κατανάλωση- και αφετέρου παρουσιάζονται συνεχώς νέα μοντέλα που ανανεώνουν το ενδιαφέρον. Τρία από αυτά είναι τα Chevrolet Trax, Ford Kuga και Toyota RAV4.
Εμφάνιση: Φρέσκα και δυναμικά
Και στις τρεις περιπτώσεις αυτό που χαρακτηρίζει τα τρία μοντέλα είναι ο δυναμισμός που εκπέμπουν, το καθένα βέβαια ακολουθώντας τη σχεδιαστική ταυτότητα της κάθε εταιρείας.
Έτσι, στο μπροστινό μέρος του Trax, ξεχωρίζει η επιβλητική μάσκα της Chevrolet, με τις εισαγωγές και το μεγάλο λογότυπο αλλά και τα τετραγωνισμένα φανάρια με τις ανάλογου σχήματος θέσεις για τους προβολείς ομίχλης. Στο πλάι, διακρίνουμε τους τονισμένους θόλους των τροχών που συμβάλλουν στον όλο δυναμισμό, ενώ στο πίσω τμήμα, τα φανάρια μαζί με μια έξτρα μαύρη αεροτομή πάνω στο παρμπρίζ, αποτελούν πρόσθετα στοιχεία εντυπωσιασμού.
Το Ford Kuga από την άλλη, εμφανισιακά, δεν έχει ξεφύγει από τη λογική ενός crossover. Μπροστά παραπέμπει στο υπάρχον Focus, αλλά τα «νεύρα» στο καπό του δίνουν άλλη δυναμική. Στο πίσω μέρος, ξεχωρίζουν τα φανάρια που απλώνονται έντονα στο πλάι και σε κάθε περίπτωση διαθέτει έντονη σκηνική παρουσία.
Τέλος, στη περίπτωση του RAV4 η σχεδίαση ακολουθεί τα πρότυπα του Auris που σημαίνει πως μπροστά ξεχωρίζουν τα φανάρια και η επιθετική μάσκα, στο πλάι οι έντονοι ώμοι στους θόλους των πίσω τροχών και πίσω τα μακρόστενα και περίτεχνα φωτιστικά σώματα.
Εσωτερικό: Μοντέρνα και ποιοτικά
Αν κάτι χαρακτηρίζει το εσωτερικό των τριών μοντέλων είναι η μοντέρνα σχεδίαση και η καλή ποιότητα κατασκευής. Στο Trax λοιπόν το ενδιαφέρον πέφτει αρχικά στον πίνακα οργάνων που παραπέμπει (όπως και στα Spark και Aveo) σε μοτοσικλέτα. Παρόν είναι και το σύστημα πολυμέσων MyLink της Chevrolet, το οποίο διαθέτει έγχρωμη οθόνη αφής 7 ιντσών με μενού ελέγχου του ηχοσυστήματος, του τηλεφώνου, αναπαραγωγής βίντεο αλλά και κάμερα οπισθοπορείας. Το φινίρισμα ικανοποιεί απόλυτα, όπως και η συνολική εικόνα στον τομέα της ποιότητας, με καλή συναρμογή και προσεγμένα υλικά.
Στο Kuga από την άλλη το ταμπλό προέρχεται αυτούσιο από το Focus και αυτό μόνο θετικά αποτιμάται. Έτσι, ξεχωρίζει η κεντρική κονσόλα που φιλοξενεί στάνταρ σύστημα infotainment με τεχνολογία SYNC, ενώ σε ότι αφορά στην ποιότητα κατασκευής, δεν έχουμε παράπονα. Η συναρμογή είναι καλή και η όλη κατασκευή δείχνει στιβαρή όχι μόνο σε καλό δρόμο, αλλά και πάνω από λακκούβες και κακοτεχνίες.
Τέλος, στο εσωτερικό του Toyota RAV4 αποκαλύπτεται ένα αρκετά ενδιαφέρον περιβάλλον, το οποίο παραπέμπει αισθητικά σε μοντέλο της πιο premium «αδελφής» Lexus. Ξεχωρίζουμε το «περβάζι» στο κέντρο του ταμπλό, το οποίο χωρίζει σε δύο τμήματα την κεντρική κονσόλα και φιλοξενεί επάνω του τα χειριστήρια του κλιματισμού. Ποιοτικά, το νέο RAV4 προσφέρει πλαστικά με φινίρισμα υψηλότατης ποιότητας ενώ σε χρηστικό επίπεδο η εργονομία δε δημιουργεί προβλήματα.
Χώροι: Προβάδισμα RAV4
Οι μεγάλες διαστάσεις και το μακρύ μεταξόνιο των 2,659 μέτρων, ωφελούν ιδιαίτερα τους χώρους για τους επιβάτες στο εσωτερικό του νέου RAV4, που φιλοδοξεί να είναι το πιο ευρύχωρο της κατηγορίας του. Το πορτ-μπαγκάζ είναι μεγάλο (547 λτ.) και διαθέτει αρκετό χώρο κάτω από το δάπεδο (από 51 έως 100 λίτρα, ανάλογα με την ύπαρξη ρεζέρβας ή κιτ επισκευής). Την πρακτικότητα αυξάνει το χαμηλό κατώφλι φόρτωσης του χώρου αποσκευών, αλλά και η πίσω πόρτα, που πλέον ανοίγει προς τα πάνω και όχι προς τα έξω.
Το Trax με τη σειρά του είναι σε θέση να μεταφέρει μέχρι και 5 ενήλικους επιβάτες, σε ένα εσωτερικό με αρκετή πρακτικότητα. Έτσι, το πίσω διαιρούμενο (60/40) κάθισμα μπορεί να αναδιπλωθεί αυξάνοντας τον όγκο του πορτ-μπαγκάζ, ενώ ακόμη και το κάθισμα του συνοδηγού είναι σε θέση να αναδιπλωθεί στο ίδιο επίπεδο, αυξάνοντας το μήκος φόρτωσης. Έτσι, στην 5θέσια επιλογή, το Trax μεταφέρει αποσκευές όγκου 356 λίτρων, ενώ με το πίσω κάθισμα αναδιπλωμένο, το νούμερο αυξάνεται στα 785 λίτρα. Εκτός τώρα των καθισμάτων, την πρακτικότητα του Trax επιτείνουν και οι αρκετές θέσεις για μικροαντικείμενα, όπως π.χ. τα 4 διαφορετικά ντουλαπάκια στο ταμπλό.
Στο Kuga τέλος, όπως και στα άλλα δύο, 5 ενήλικες θα βολευτούν άνετα, ενώ καλή είναι και η χωρητικότητα του πορτ-μπαγκάζ το οποίο φτάνει στα 438-481 λτ., ανάλογα με τη θέση της πλάτης του πίσω καθίσματος, που έχει τη δυνατότητα ρύθμισης σε τρεις θέσεις.
Οδική συμπεριφορά: Θυμίζουν επιβατικά
Ανήκουν στην κατηγορία των crossover όμως και τα τρία μοντέλα πίσω από το τιμόνι θυμίζουν επιβατικό, αφού οι κλίσεις είναι περιορισμένες και η αίσθηση ασφάλειας και σιγουριάς μεγάλη. Πιο συγκεκριμένα τώρα, το Trax στις στροφές γέρνει λογικά, δεν πλέει στις αλλαγές πορείας και έχει υψηλά περιθώρια πρόσφυσης, χάρη φυσικά και στην τετρακίνηση που «δουλεύει» εξαιρετικά. Από την άλλη, πάνω από εδαφικές ανωμαλίες η ανάρτηση «κοπανάει», ενώ στον ανοιχτό δρόμο είναι μεν ευθύβολο, αλλά σχετικά τραχύ. Ειδικά η έκδοση ντίζελ, που τραβάει δαιμονισμένα, αλλά παράγει αρκετό θόρυβο.
Στην περίπτωση του Kuga η ανάρτηση είναι προσανατολισμένη στην άνεση και «καταπίνει» τα πάντα, ελέγχοντας ικανοποιητικά τις κινήσεις του αμαξώματος, αλλά η «κοφτερή» συμπεριφορά του προηγούμενου μοντέλου έχει αμβλυνθεί. Οι κλίσεις είναι πιο εμφανείς στις στροφές και σε συνδυασμό με την εμφανή τάση για υποστροφή ισχύος, αν πατήσεις γκάζι νωρίς μέσα στη στροφή (παρά το TVC), το Kuga δε θα σε προτρέψει να το πιέσεις στα όρια του, παρά το καλό σε αίσθηση ηλεκτρικό τιμόνι. Φυσικά όμως, δεν είναι και αυτός ο ρόλος του που, σε κάθε περίπτωση, διαθέτει πολύ καλά φρένα και είναι εξοπλισμένο με όλα τα σύγχρονα συστήματα ενεργητικής και παθητικής ασφάλειας. Η μεγάλη απόσταση από το έδαφος (197,2 χλστ.) θα βοηθήσει αρκετά στις ήπιες μετακινήσεις εκτός ασφάλτου και το πέρασμα από κακοτεχνίες και σαμαράκια. Για τα πιο δύσκολα, υπάρχουν οι τετρακίνητες εκδόσεις.
Τέλος, το Toyota RAV4 τόσο ως 4x4 όσο και ως 4x2 έχει καλή ποιότητα κύλισης, είναι άνετο εντός και εκτός δρόμου, ενώ το νέο τιμόνι συμβάλλει στη συμμετοχική οδήγηση. Στις στροφές γέρνει λίγο περισσότερο από ό,τι θα περίμενε κανείς, αλλά το στιβαρό πλαίσιο το βοηθάει να πλασάρεται με αυτοπεποίθηση, βοηθούντος και του ESP. Παράλληλα στον ανοιχτό δρόμο είναι ήσυχο και ευθύβολο. Αξίζει να σημειωθεί ότι η ροπή των κινητήρων diesel βοηθάει το νέο RAV4 να αναδείξει τη φρεσκάδα του στο δρόμο, με πολύ χαμηλή κατανάλωση καυσίμου, ενώ ο κινητήρας βενζίνης λειτουργεί πολιτισμένα, αλλά του λείπει η δύναμη.
Παθητική ασφάλεια: «5άστερα»!
Το Chevrolet Trax δεν έχει ακόμη υποστεί τις δοκιμασίες πρόσκρουσης του EuroNCAP, ωστόσο, κρίνοντας από τη βαθμολογία του «αδελφού» Opel Mokka, θα λάβει σίγουρα πέντε αστέρια.
Από τα άλλα δύο, και τα δύο έχουν βαθμολογηθεί με το άριστο των πέντε αστέρων, ωστόσο ελαφρώς μεγαλύτερη βαθμολογία στην προστασία ενηλίκων σημείωσε το Ford Kuga (94 %), ενώ το 100 % έλαβε στα επικουρικά συστήματα ασφάλειας.
Κινητήρες: Από τα 1.400 κυβικά
Εδώ, μικρό προβάδισμα έχει το Chevrolet Trax και αυτό λόγω κυβισμού. Συγκεκριμένα, το μικρό SUV της Chevrolet θα είναι διαθέσιμο στην Ελλάδα με 3 κινητήρες, δύο βενζίνης και έναν diesel 1,7 λίτρων. Ο βασικός βενζίνης είναι ατμοσφαιρικός 1,6 λτ. με 115 ίππους και ο δεύτερος -που έχει και το μεγαλύτερο ενδιαφέρον- είναι ο γνωστός 1,4 turbo της GM, ο οποίος έχει απόδοση 140 ίππους και μέγιστη ροπή 200 Nm. Συνδυάζεται με 6άρι μηχανικό κιβώτιο και τετρακίνηση (προσθιοκίνητο είναι μόνο το 1.6), ενώ η μέση κατανάλωση καυσίμου είναι 6,4 λτ./100 χλμ. και οι εκπομπές ρύπων 149 γρ./χλμ.
Στην περίπτωση του Ford Kuga αιχμή του δόρατος -και αυτό που έλειπε στη προηγούμενη γενιά- είναι ο 1.600άρης Ecoboost των 150 ίππων, ο οποίος τραβάει από χαμηλά, εξασφαλίζει καλές επιδόσεις (0-100 χλμ./ώρα σε 9,7 δλ., τελική ταχύτητα 195 χλμ./ώρα) και έχει περιορισμένη κατανάλωση (6,6 λτ./100 χλμ.). Μάλιστα, μεταξύ των τριών είναι και ο μοναδικός που συνδυάζεται με κίνηση στους μπροστινούς μόνο τροχούς.
Τέλος, το Toyota RAV4 εξοπλίζεται με τον γνώριμο βενζινοκινητήρα των 2,0 λίτρων με 151 ίππους της εταιρείας, αλλά και με τον diesel D-4D των 2,2 λίτρων με 150 ίππους. Αμφότεροι οι κινητήρες συνδυάζονται με ένα νέο αυτόματο σύστημα τετρακίνησης, το οποίο προσφέρει τη δυνατότητα κλειδώματος του ποσοστού της ροπής στο 50:50 μεταξύ των δύο αξόνων. Όσον αφορά τις επιδόσεις του 2.0 Valvematic, το 0-100 χλμ./ώρα ολοκληρώνεται σε 9,9 δλ., ενώ η μέση κατανάλωση και οι εκπομπές ανέρχονται στα 7,2 λτ./100 χλμ. και 197 γρ./χλμ. αντίστοιχα.
Στην Ελλάδα
Το Chevrolet Trax θα είναι διαθέσιμο στη χώρα μας προς το τέλος Ιουνίου. Σε ό,τι αφορά στις τιμές του, το δικίνητο 1,6 LS θα ξεκινά από τα 19.900 ευρώ με απόσυρση, ενώ το 1,4Τ AWD θα κοστίζει 21.940 ευρώ.
Διαθέσιμο στην ελληνική αγορά είναι επίσης και το Toyota RAV4 με τιμή που ξεκινά από τα 24.808 ευρώ με απόσυρση για την τετρακίνητη έκδοση Live με τον 2λιτρο βενζινοκινητήρα. Το πετρελαιοκίνητο και δικίνητο στην ίδια έκδοση ξεκινά από τα 26.200 ευρώ.
Τέλος, το Ford Kuga 1.6 FWD, μετά το όφελος της κρατικής απόσυρσης και έκπτωσης της ελληνικής αντιπροσωπείας ξεκινά από τα 24.043 ευρώ με πλήρη εξοπλισμό άνεσης και ασφάλειας.
Στο σημείο αυτό βέβαια, οφείλουμε να σημειώσουμε πως η διαφορά στο κόστος απόκτησης μεταξύ των μοντέλων δικαιολογείται και από το ότι δεν ανήκουν όλα στην ίδια κατηγορία. Έτσι η τελική επιλογή πρέπει να εξαρτηθεί και από τις προσωπικές ανάγκες του καθενός…
200 διαθέσιμα στοιχεία για TOYOTA RAV4(τεχνικά χαρακτηριστικά - εξοπλισμός - μετρήσεις - εγγυήσεις...)
200 διαθέσιμα στοιχεία για CHEVROLET TRAX(τεχνικά χαρακτηριστικά - εξοπλισμός - μετρήσεις - εγγυήσεις...)
200 διαθέσιμα στοιχεία για FORD KUGA(τεχνικά χαρακτηριστικά - εξοπλισμός - μετρήσεις - εγγυήσεις...)
Το μπροστινό μέρος του Ford Kuga παραπέμπει σε αυτό του Focus. Τα νεύρα στο καπό ενισχύουν την crossover διάστασή του.