Στα πλαίσια της οδηγικής παρουσίασης του νέου EV3 στην Πορτογαλία μιλήσαμε με τον Έλληνα Director of Product & Pricing της Kia Ευρώπης, κ. Αλέξανδρο Παπαπετρόπουλο, για το νέο ηλεκτρικό μοντέλο της Kia και όχι μόνο…
Συνέντευξη με τον Αλέξανδρο Παπαπετρόπουλο
Πριν από μερικές βδομάδες, το Auto Τρίτη βρέθηκε στη Λισαβόνα για να οδηγήσει το νέο Kia EV3, το οποίο με μήκος 4,3 μ. τοποθετείται στο άνω άκρο των ηλεκτρικών SUV πόλης και με τιμή 29.990 ευρώ γίνεται το πιο προσιτό μοντέλο στην EV γκάμα της Kia (δες εδώ τις τιμές όλων των εκδόσεων). Την ευθύνη της παρουσίασης είχε o Έλληνας, Αλέξανδρος Παπαπετρόπουλος, ένας φίλος και γνωστός από τα παλιά που πλέον έχει ηγετικό ρόλο στην Kia Eυρώπης με τον τίτλο του Director of Product & Pricing για τα αυτοκίνητα της κορεάτικης φίρμας. Παρακάτω μπορείτε να διαβάσετε όλα όσα μας είπε για το νέο EV3, αλλά και για τις εξελίξεις στην ηλεκτροκίνηση, τα πλάνα της μάρκας και πολλά άλλα.
autotriti: Πόσο σημαντικό είναι το EV3 για την Kia;
Αλέξανδρος Παπαπετρόπουλος: Το EV3 είναι πολύ σημαντικό αυτοκίνητο για την Kία μιας και αποτελεί την απαρχή του «εκδημοκρατισμού» των ηλεκτρικών αυτοκινήτων για τη φίρμα. Οι ηλεκτρικές ναυαρχίδες, ΕV6 και ΕV9, είναι εξίσου σημαντικές κάθε μία για τους λόγους της -το EV6 λάνσαρε τη σειρά EV, είχε τεχνολογία φόρτισης στα 800V και ψηφίστηκε Αυτοκίνητο της Χρονιάς, ενώ τo ΕV9 λάνσαρε τη σχεδιαστική φιλοσοφία Oppsited United και φοβερές τεχνολογίες. Με τιμή από 29.990 ευρώ, το EV3 στοχεύει στις πιο μαζικές πωλήσεις στην αγορά των compact SUV που έχει γύρω στα 3,3 εκατ. πωλήσεις κάθε χρόνο στην Ευρώπη και μάλιστα με αναμενόμενη αυξητική τάση. Χάρη στο ευρύ φάσμα δυνατοτήτων του, το EV3 μπορεί να καλύψει ευρύ φάσμα αναγκών και κατά συνέπεια να προσελκύσει ένα ευρύ φάσμα αγοραστών, είτε ως το μοναδικό αυτοκίνητο μιας οικογένειας (μεγάλη μπαταρία), είτε ως δεύτερο αυτοκίνητο (μικρή μπαταρία).
autotriti: Αρα θεωρείτε πως βασικό πλεονέκτημα του EV3 είναι πως μπορεί να είναι το μόνο αυτοκίνητο σε μια οικογένεια;
Αλέξανδρος Παπαπετρόπουλος: Ακριβώς αυτό, χάρη στο συνδυασμό χώρων και αυτονομίας. Έχει το μεταξόνιο ενός Sportage (είναι ήδη μεγάλο συγκριτικά με τον ανταγωνισμό του) με μήκος στα 4,3 μέτρα και έτσι κανείς ανταγωνιστής της κλάσης του δεν έχει τόσο καλούς εσωτερικούς χώρους σε συνδυασμό με χώρο αποσκευών 485 λτ.. Μετά είναι η αυτονομία. Ναι μεν δεν έχει τεχνολογία φόρτισης 800 V, αλλά στα 400 V φορτίζει στον ίδιο χρόνο (30 λεπτά) με τους ανταγωνιστές του, αλλά τη μεγάλη μπαταρία (81 kWh) που σημαίνει 100 χλμ. παραπάνω αυτονομίας. Επίσης προσφέρει τεχνολογίες από τη ναυαρχίδα EV9 (digital key, σύστημα infotainment, head up display, αμφίδρομη φόρτιση, κ.α.). Το τρίπτυχο χώροι-αυτονομία-τεχνολογίες είναι το ανταγωνιστικό πλεονέκτημα του EV3.
autotriti: Οι πωλήσεις των ηλεκτρικών συγκρατήθηκαν την περσινή χρονιά. Θα επηρεάσει αυτό το γεγονός τη στρατηγική που έχετε χαράξει;
Αλέξανδρος Παπαπετρόπουλος: Όχι, γιατί αυτό έχει υπολογιστεί στα πλάνα μας. Η μετάβαση στην ηλεκτροκίνηση δε θα είναι μια ευθεία, αλλά θα έχει διακυμάνσεις προς τα επάνω και προς τα κάτω. Αυτές θα είναι όμως παροδικές. Οι κατασκευαστές ωθούν την ηλεκτροκίνηση και θα φέρουν στην αγορά περισσότερα ηλεκτρικά από ποτέ στα πλαίσια όμως μιας ισορροπίας μεταξύ προσφοράς και ζήτησης. Για παράδειγμα, το B-Segment στη δομή της ευρωπαϊκής αγοράς αφορά το 30-35% των πωλήσεων, αλλά όταν μιλάμε για ηλεκτρικά το B-Segment αντιπροσωπεύει μόλις το 15%. Δεν είναι ότι ο κόσμος δε θέλει ηλεκτρικά στο B-Segment, είναι ότι δεν υπάρχουν, Στους επόμενους μήνες, όχι μόνο εμείς, αλλά και οι ανταγωνιστές θα φέρουν παρά πολλά ηλεκτρικά στο B-Segment για να υπάρξει και μια εξισορρόπηση στο τι υπάρχει στην αγορά και στο τι θέλει ο αγοραστής. Επιπλέον οι υποδομές φόρτισης αναπτύσσονται ταχέως και θα συνεχίσουν να αναπτύσσονται, ενώ δεν έχει αλλάξει κάτι σε σχέση με τα ορόσημα: Τέλη του 2026 (εφαρμογή Euro 7) και 2035 (κατάργηση θερμικών κινητήρων).
autotriti: Έρχεται λοιπόν το μικρό ηλεκτρικό της Kia;
Αλέξανδρος Παπαπετρόπουλος: Ναι, το Kia EV2 έρχεται σύντομα (σσ. στις αγορές το 2026) και θα είναι ένα από τα ηλεκτρικά που θα κατασκευάζονται στο εργοστάσια της Ζίλινα στη Σλοβακία. Και όπως ξέρετε έχουμε κατοχυρώσει όλες τις ονομασίες, από το EV1 έως το EV9. Μέχρι το 2027 θα έχουμε στην παγκόσμια γκάμα μας 15 ηλεκτρικά, τα περισσότερα εξ αυτών στην Ευρώπη, που είναι μια πολύ σημαντική αγορά ηλεκτρικών για την Kia.autotriti: Παράλληλα με την ανάπτυξη της ηλεκτρικής γκάμας EV, η Kia διατηρεί σε πολλά μοντέλα της θερμικούς κινητήρες. Ποια είναι η δική σας εκτίμηση για το μέλλον;
Αλέξανδρος Παπαπετρόπουλος: Όπως είπαμε και πριν η μετάβαση στην ηλεκτροκίνηση δεν είναι μια ευθεία. Εμείς διατηρώντας μια πλήρη κάλυψη στη γκάμα μας δεν έχουμε κάποιο πρόβλημα. Το Kia Sportage για παράδειγμα έχει μια υπερπλήρη γκάμα κινητήριων συνόλων: Plug-in υβριδικό, Υβριδικό, βενζίνη, mild hybrid βενζίνη, ακόμα και mile hybrid πετρέλαιο και μάλιστα στα 1.600 κυβικά. Μερικοί ανταγωνιστές που είχαν υπερβολική έκθεση στα ηλεκτρικά πρέπει να αναδιαμορφώσουν το μίγμα με συμβατικά.