Μπείτε μαζί μας στα άδυτα της Mercedes-AMG Project One, του νέου γερμανικού Hypercar με τεχνολογία απευθείας από την Formula 1!
AMG Project 1: «Θαύμα» της αυτοκίνησης
8.307 Επισκέψεις στο άρθρο
Παρουσιάστηκε πριν λίγο διάστημα στη διεθνή έκθεση αυτοκινήτου της Φρανκφούρτης και άφησε τους πάντες με το στόμα ανοιχτό. Πρόκειται, ασφαλώς, για τη Mercedes-AMG Project One γιατί πάνω της έχει «πέσει» όλη η τεχνολογία της Formula 1. Ώρα να μάθετε τα πάντα γι αυτήν!
Θέλαμε να δημιουργήσουμε κάτι ξεχωριστό για να γιορτάσουμε τα 50 χρόνια του τμήματος AMG», «πρόκειται για ό,τι πιο κοντινό στη σημερινή τεχνολογία της Formula 1!». Αυτές ήταν μερικές από τις φράσεις που χρησιμοποίησαν ηγετικά στελέχη της Mercedes-AMG όταν παρουσίασαν το Project One, έναν από τους «πρωταγωνιστές» της φετινής διεθνούς έκθεσης αυτοκινήτου στη Φρανκφούρτη. Πρόκειται, ασφαλώς, για το αυτοκίνητο που τράβηξε τα περισσότερα βλέμματα του κόσμου της αυτοκίνησης, μιας και ανεβάζει κατακόρυφα τον πήχη στο επίπεδο τεχνολογίας παρακολουθώντας στενά την εξέλιξη του μαγικού κόσμου της Formula 1.
Πώς θα σας φαινόταν η ιδέα ενός αυτοκινήτου που θα κατασκευαζόταν για να κυκλοφορεί σε δημόσιους δρόμους, αλλά ταυτόχρονα θα εξοπλιζόταν με τον κινητήρα που χάρισε στον Lewis Hamilton έναν παγκόσμιο τίτλο; Για τους μηχανικούς της γερμανικής φίρμας, όπως αποδείχθηκε, ήταν μια συναρπαστική ιδέα που πήρε «σάρκα και οστά». Σε αυτό το τεχνικό αφιέρωμα, θα βάλουμε στο «μικροσκόπιο» τη νέα Mercedes-AMG Project One, ενώ ταυτόχρονα θα αναφερθούμε στον τρόπο με τον οποίο οι μηχανικοί της γερμανικής φίρμας κατάφεραν να ξεπεράσουν κάθε εμπόδιο ώστε να κατασκευάσουν ένα αυτοκίνητο που θα έχει κινητήρα F1 και θα κυκλοφορεί απροβλημάτιστα σε δημόσιους δρόμους!
1 turbo - 4 ηλεκτροκινητήρες
Αρχικά, θα πρέπει να ξεκαθαρίσουμε ότι το υβριδικό σύστημα υψηλής απόδοσης της Mercedes-AMG Project One προέρχεται από τις W06 Hybrid, τα «ασημένια βέλη» που οδηγούσαν οι Lewis Hamilton και Nico Rosberg στο πρωτάθλημα της Formula 1 το 2015. Η «καρδιά» του νέου hypercar είναι ένας υπερτροφοδοτούμενος V6 κινητήρας βενζίνης μονού τούρμπο και χωρητικότητας μόλις 1.600 κ.εκ, ενώ η θερμοδυναμική του απόδοση αγγίζει το μαγικό ποσοστό του 43%, τιμή ρεκόρ για όχημα παραγωγής. Από εκεί και πέρα, ένας ηλεκτροκινητήρας απόδοσης 163 ίππων συνδέεται μέσω γραναζιών με τον στροφαλοφόρο άξονα του κινητήρα εσωτερικής καύσης. Πρόκειται για την τεχνολογία MGU-K, η οποία εφαρμόζεται στα μονοθέσια της Formula 1 και εκτός από την παροχή ενέργειας σε πλήρες φορτίο, αναλαμβάνει και τη φόρτιση των μπαταριών κατά την επιβράδυνση του οχήματος. Ο δεύτερος ηλεκτροκινητήρας απόδοσης 123 ίππων συνεργάζεται αποκλειστικά με το ένα και μοναδικό σύστημα υπερπλήρωσης, στο οποίο παρέχει ενέργεια κατά κύριο λόγο στις χαμηλές στροφές λειτουργίας όπου η ροή των καυσαερίων δεν είναι ικανή να περιστρέψει την φτερωτή. Έτσι, το φαινόμενο της υστέρησης (turbo lag) απουσιάζει, ενώ άλλη μία τεχνολογία που προέρχεται και πάλι από την Formula 1 έρχεται για να αναβαθμίσει ακόμα περισσότερο το e-turbo του υβριδικού συστήματος. Πρόκειται για το MGU-H, έναν μηχανισμό που κατά την περιστροφή του στροβίλου φορτίζει τις μπαταρίες του οχήματος. Τώρα πλέον γνωρίζετε γιατί η Mercedes-AMG ισχυρίζεται ότι η απόκριση θα είναι γρηγορότερη ακόμα και από έναν ατμοσφαιρικό V8 κινητήρα. Τέλος, προκειμένου το Project One να ξεπεράσει το «φράγμα» των 1000 ίππων, στο υβριδικό σύστημα προστίθενται άλλοι δύο ηλεκτροκινητήρες που κινούν τους εμπρός τροχούς, ενώ οι μπαταρίες έρχονται κατευθείαν από το μονοθέσιο.
Ξέρετε ότι;
1 turbo - 4 ηλεκτροκινητήρες
Αρχικά, θα πρέπει να ξεκαθαρίσουμε ότι το υβριδικό σύστημα υψηλής απόδοσης της Mercedes-AMG Project One προέρχεται από τις W06 Hybrid, τα «ασημένια βέλη» που οδηγούσαν οι Lewis Hamilton και Nico Rosberg στο πρωτάθλημα της Formula 1 το 2015. Η «καρδιά» του νέου hypercar είναι ένας υπερτροφοδοτούμενος V6 κινητήρας βενζίνης μονού τούρμπο και χωρητικότητας μόλις 1.600 κ.εκ, ενώ η θερμοδυναμική του απόδοση αγγίζει το μαγικό ποσοστό του 43%, τιμή ρεκόρ για όχημα παραγωγής. Από εκεί και πέρα, ένας ηλεκτροκινητήρας απόδοσης 163 ίππων συνδέεται μέσω γραναζιών με τον στροφαλοφόρο άξονα του κινητήρα εσωτερικής καύσης. Πρόκειται για την τεχνολογία MGU-K, η οποία εφαρμόζεται στα μονοθέσια της Formula 1 και εκτός από την παροχή ενέργειας σε πλήρες φορτίο, αναλαμβάνει και τη φόρτιση των μπαταριών κατά την επιβράδυνση του οχήματος. Ο δεύτερος ηλεκτροκινητήρας απόδοσης 123 ίππων συνεργάζεται αποκλειστικά με το ένα και μοναδικό σύστημα υπερπλήρωσης, στο οποίο παρέχει ενέργεια κατά κύριο λόγο στις χαμηλές στροφές λειτουργίας όπου η ροή των καυσαερίων δεν είναι ικανή να περιστρέψει την φτερωτή. Έτσι, το φαινόμενο της υστέρησης (turbo lag) απουσιάζει, ενώ άλλη μία τεχνολογία που προέρχεται και πάλι από την Formula 1 έρχεται για να αναβαθμίσει ακόμα περισσότερο το e-turbo του υβριδικού συστήματος. Πρόκειται για το MGU-H, έναν μηχανισμό που κατά την περιστροφή του στροβίλου φορτίζει τις μπαταρίες του οχήματος. Τώρα πλέον γνωρίζετε γιατί η Mercedes-AMG ισχυρίζεται ότι η απόκριση θα είναι γρηγορότερη ακόμα και από έναν ατμοσφαιρικό V8 κινητήρα. Τέλος, προκειμένου το Project One να ξεπεράσει το «φράγμα» των 1000 ίππων, στο υβριδικό σύστημα προστίθενται άλλοι δύο ηλεκτροκινητήρες που κινούν τους εμπρός τροχούς, ενώ οι μπαταρίες έρχονται κατευθείαν από το μονοθέσιο.
Ξέρετε ότι;
- Το Project One πήρε έγκριση κυκλοφορίας σε όλες τις χώρες, πλην της Κίνας.
- Σύμφωνα με τη Mercedes, τα 0-200 χλμ/ώρα επιτυγχάνονται σε λιγότερο από 6 δεύτερα, επίδοση καλύτερη από αυτή της LaFerrari.
- Οι μηχανικοί της Mercedes-AMG εξακολουθούν να εργάζονται προκειμένου να βελτιωθεί περαιτέρω το σύστημα εισαγωγής αέρα στον κινητήρα.
- Ο Lewis Hamilton έχει ήδη «καπαρώσει» τις δύο από τις 275 Mercedes-AMG Project One που θα κατασκευαστούν συνολικά. Η μία προορίζεται γι` αυτόν και η άλλη για τον πατέρα του!
Οκ η mercedes έχει μετρήσει... για να κάνει αυτή την κίνηση... ίσως νέα ήθη, κ.τ.λ. στην σημερινή/τωρινή εποχή μας...