To turbo του νέου 1,5 TSI EVO. Είναι VGT (με πτερύγια μεταβλητής γεωμετρίας), γιατί λόγω του ότι άλλαξε ο κύκλος καύσης, οι θερμοκρασίες δεν είναι τόσο υψηλές, ώστε να «σπάσουν» τα πτερύγια.
Η χρήση VTG turbo σε κινητήρες βενζίνης δεν είναι δυνατή λόγω της θερμοκρασίας καυσαερίων, γιατί τα πτερύγια δεν αντέχουν τις υψηλές θερμοκρασίες και σπάνε. Αυτήν την στιγμή ελάχιστοι κινητήρες βενζίνης χρησιμοποιούν VTG turbo (Porsche 911 Turbo/S, 718 Cayman S/Boxster S, μερικά Koenigsegg) λόγω του κόστους των υλικών που απαιτούνται.
Στον 1,5 TSI EVO των 130 ίππων η Volkswagen μπόρεσε να χρησιμοποιήσει VTG turbo χωρίς την χρήση εξωτικών υλικών, αλλά μειώνοντας την θερμοκρασία των καυσαερίων μέσω του κύκλου Miller, αλλά και μέσω ενός εξελιγμένου εναλλάκτη αέρα (intercooler). Έτσι, σε αυτόν τον κινητήρα τα καυσαέρια έχουν περιοριστεί κάτω από τους 880ο C (σε έναν τυπικό κινητήρα turbo βενζίνης είναι πάνω από 1.050ο C) και το τελικό αποτέλεσμα είναι η ανάπτυξη της ροπής στις χαμηλές στροφές (από τις 1.300 σ.α.λ.)