Δείτε τον νέο TSI βενζινοκινητήρα της VW, που φέρνει επανάσταση: Ανεβάζει τα κυβικά, «κόντρα» στο downsizing που… «έκανε μόδα» η Volkswagen, και φορά ένα είδος turbo που μέχρι τώρα είχαν οι diesel κινητήρες.
Όπως ξέρετε, πρωταρχικός στόχος των αυτοκινητοβιομηχανιών παγκοσμίως είναι η μείωση της κατανάλωσης και των εκπομπών ρύπων των κινητήρων που εφοδιάζουν τα οχήματά τους. Οι τρόποι με τους οποίους το καταφέρνουν είναι διάφοροι, όμως τώρα τελευταία η συντριπτική πλειοψηφία από αυτούς, έχει «συναινέσει» ότι το turbo -μιλάμε για κινητήρες βενζίνης καθώς στα πετρέλαια η χρήση turbo είναι καθολική- είναι ένας καλός τρόπος για την επίτευξη των παραπάνω στόχων. Από εκεί και πέρα, έχουν δοκιμαστεί και άλλες «τεχνοτροπίες», όπως το διάσημο πια downsizing που είναι η μείωση του κυβισμού με παράλληλη χρήση υπερπλήρωσης, καθώς και η επιλογή άλλων κύκλων καύσης.
Ο νέος κινητήρας 1,5 TSI EVO της Volkswagen υιοθετεί τον όρο rightsizing (σ.σ. αναφερθήκαμε στο όρο αυτό όταν αναλύσαμε τον 1,5 Dual VVT-IE κινητήρα του νέου Yaris, βλ. τεύχος 20/2017), καθώς και εναλλακτικό κύκλο καύσης. Ας δούμε όμως περί τίνος πρόκειται.