Δεν είναι από τα mainstream σε εμπορικότητα μοντέλα της κατηγορίας, γιατί διαθέτει μια… εναλλακτική φιλοσοφία, διαθέτει ωστόσο έναν πλήρη αστικό χαρακτήρα που ενθουσιάζει με την χαμηλή του κατανάλωση και την καλή ποιότητα κατασκευής.
Το Mazda 2 μπορεί να μην φιγουράρει ψηλά στις πωλήσεις της κατηγορίας και να μην πρωταγωνιστεί, ωστόσο μπορεί να θεωρηθεί ως ένα αουτσάιντερ που σε κάποιους θα… γυαλίσει, θα ταιριάξει, και στο τέλος θα χαροποιήσει λόγω εναλλακτικού χαρακτήρα και μικρών μοναδικών του στοιχείων.
Το Mazda 2 δεν έχει πλούσια γκάμα, είναι διαθέσιμο σε μια μόνο έκδοση ισχύος, δηλαδή έναν 1.500άρη ατμοσφαιρικό κινητήρα 90 ίππων και σε τρία εξοπλιστικά επίπεδα. Στη βάση βρίσκεται η έκδοση Challenge, το κόστος της οποίας ξεκινά από τα 14.946 ευρώ, αμέσως μετά ακολουθεί η έκδοση Takumi με κόστος από 16.925 ευρώ, ενώ η τρίτη και κορυφαία έκδοση Takumi Plus κοστίζει 17.879 ευρώ.
Αξίζει να αναφέρουμε ωστόσο, πως δεν κάνει καθόλου «εκπτώσεις» στο στάνταρ εξοπλισμό, όπως π.χ. μη ηλεκτρικά πίσω παράθυρα, ενώ παράλληλα διαθέτει πιο premium στοιχεία εξοπλισμού, όπως δερμάτινο τιμόνι και λεβιέ. Από την άλλη βέβαια θα θέλαμε σύστημα αυτόνομου φρένου.
Σχεδίαση: Μιλάει «Kodo»
Το «2άρι», ακολουθεί το σχεδιαστικό μοτίβο που βλέπουμε σε όλα τα μοντέλα της ιαπωνικής μάρκας, παρά τις πιο compact διαστάσεις του (μήκος 4,07 μ.). Φυσικά αναφερόμαστε στη σχεδιαστική γλώσσα «Kodo», η οποία εκφράζεται από την μεγάλη κυψελωτή γρίλια που «ακουμπά» στα φωτιστικά σώματα. Το φινίρισμα χρωμίου της δίνει έξτρα πόντους προσδίδοντας ένα πιο κομψό αποτέλεσμα, όπως και τα χαμηλά και οριζόντια τοποθετημένα λεπτά LED φώτα ομίχλης. Εμάς μας αρέσει γιατί είναι διαφορετικό, από εκεί και πέρα βλέπετε και εσείς τις εικόνες.
Το εσωτερικό του Mazda 2 διαθέτει minimal σχεδίαση με πολύ υψηλή απτή ποιότητα υλικών.
Το εσωτερικό του Mazda 2 ικανοποιεί απόλυτα σε ποιότητα και μπορεί να συγκριθεί με τους καλύτερους της κατηγορίας. Τα πλαστικά, αν και σχεδόν στο σύνολό τους σκληρά, είναι εξαιρετικά δομημένα και συναρμολογημένα πάνω στο ταμπλό με το σύνολο να δείχνει και να είναι αρκετά συμπαγές και κατ' επέκταση ανθεκτικό. Ακόμα και σε έντονες αναταράξεις δεν θα ακούσεις τριγμούς, ενώ παράλληλα κάθε σημείο στο εσωτερικό, η αίσθηση της αφής είναι άκρως ικανοποιητική. Η σχεδίαση του τιμονιού και του πίνακα οργάνων δίνει ένα νεανικό αέρα στην καμπίνα, ενώ ιδιαιτέρα πρακτικό αποδεικνύεται το touchpad δίπλα από το χειρόφρενο για το χειρισμό της οθόνης, η οποία λειτουργεί και με αφή, μόνο όταν το όχημα είναι ακινητοποιημένο (π.χ. σε φανάρια).
Η οθόνη ξεπροβάλει στο πάνω μέρος του ταμπλό και λειτουργεί με την αφή (μόνο όταν είσαι σταματημένος).
Στο πεδίο των χώρων 4 επιβάτες δεν θα δυσκολευτούν καθόλου, ωστόσο το μικρό φάρδος του πίσω καθίσματος δεν αφήνει περιθώρια για παραπάνω άτομο, ενώ και τα 255 λτ. του χώρου αποσκευών είναι από τα μικρά νούμερα της κατηγορίας.
Το Mazda2 εφοδιάζεται με τον 1,5 λίτρων Skyactiv-G κίνητρα συνδυασμένο με ήπια υβριδικό σύστημα 24 βολτ και εξατάχυτο χειροκίνητο κιβώτιο, προσφέροντας 90 ίππους και 148 Nm ροπής. Οι ρεπρίζ είναι μέτριες.
Το Mazda 2 εφοδιάζεται με έναν 1.500άρη ατμοσφαιρικό κινητήρα που αποδίδει 90 ίππους και 148 Nm ροπής, ο οποίος συνδυάζεται με ένα ήπιο ηλεκτρικό κύκλωμα 24V.
Το ιαπωνικό μικρό σε μεικτές συνθήκες θα χρειαστεί 5,5 λτ./100 χλμ., νούμερο από τα κορυφαία της κατηγορίας.
Το mild-hybrid σύστημα τεχνολογίας i-Eloop, αποτελείται από μια γεννήτρια/μίζα και μια μπαταρία με χωρητικότητα 0,012 kWh, η οποία μπορεί να φορτιστεί με ηλεκτρική ενέργεια σε 10 δλ. και στον ίδιο χρόνο μπορεί να την αποδώσει πλήρως. Έτσι το i- Eloop αποθηκεύει την ηλεκτρική ενέργεια που παράγεται όταν χρησιμοποιείτε το σύστημα πέδησης και στη συνέχεια, τη χρησιμοποιεί για την τροφοδοσία των ηλεκτρικών μερών του αυτοκινήτου.
Με τον παραπάνω τρόπο στην ουσία μειώνεται το φορτίο του κινητήρα εξοικονομώντας καύσιμα, κάτι που έχει ως αποτέλεσμα σούπερ κατανάλωση για το ιαπωνικό μικρό, με τις μετρήσεις μας να δείχνουν μόλις 5,5 λτ./100 χλμ., νούμερο από τα κορυφαία της κατηγορίας!
Βεβαίως από την άλλη δεν μπορούμε να πούμε το ίδιο και για τις επιδόσεις, ειδικά για τις ρεπρίζ, καθώς τα 148 Nm ροπής έρχονται στις 4.000 σ.α.λ., συνεπώς θα πρέπει να αναζητάτε διαρκώς τον επιλογέα για να βρεθείτε σε αυτό το φάσμα. Ειδικά σε αυτοκινητόδρομο, όπου οι πολύ μακριές τελευταίες σχέσεις δεν επιτρέπουν γρήγορη αύξηση της ταχύτητας, χαρακτηριστικό βέβαια λογικό για ατμοσφαιρικό μοτέρ.
Πάντως το σύνολο θα καλύψει τις ανάγκες της καθημερινότητας και ικανοποιεί με τον πολιτισμένο του χαρακτήρα σε ήχο και λειτουργία. Τέλος πολύ θετική εντύπωση μας άφησε το 6άρι κιβώτιο ταχυτήτων, με τις απαλές αλλαγές του –το υβριδικό σύστημα βοηθάει και εδώ- και την υπέροχη αίσθηση του επιλογέα.
Εξαιρετικό μπροστινό, υψηλά επίπεδα άνεσης και ποιοτική κύλιση χαρακτηρίζουν το Mazda2 στο δρόμο.
Στο δρόμο: Με ποιοτική κύλιση και ευχάριστη συμπεριφορά
Στο οδηγικό σκέλος, το Mazda 2 είναι ευέλικτο και εύκολο μέσα στην πόλη (στροφές τιμονιού 2,8 και κύκλος στροφής 9,8 μ.), με την ανάρτησή του να απορροφά πολύ αποτελεσματικά τις ανωμαλίες του δρόμου.
Βγαίνοντας στον ανοιχτό δρόμο είναι σταθερό και ευθύβολο, με το πάτημά του να θυμίζει μεγαλύτερα μοντέλα και προσφέρει εξαιρετικά επίπεδα ποιότητας κύλισης, χάρη στον περιορισμένο θόρυβο από την άσφαλτο και τον αέρα. Σε επαρχιακή διαδρομή, το τιμόνι και το μπροστινό μέρος προσφέρουν κορυφαία πληροφόρηση, το σύστημα G-Vectoring Plus δίνει ακόμα μεγαλύτερα περιθώρια στην πρόσφυση και ακόμα πιο ελεγχόμενη συμπεριφορά, ωστόσο ο κινητήρας θέτει τους περιορισμούς του. Καλύτερα θα θέλαμε και τα φρένα ως προς την απόσταση ακινητοποίησης.
Η γνώμη μας
Το Mazda2 έχει το κάτι διαφορετικό στην κατηγορία και αυτό είναι υπέρ του, ενώ παράλληλα έχει και μια premium αύρα. Έχει ιδιαίτερα χαρακτηριστικά, όπως μια εξαιρετική ποιοτικά καμπίνα, ωστόσο σε περιορίζει η μοναδική επιλογή κινητήρα, ο οποίος ναι μεν είναι οικονομικός, αλλά υστερεί σε επιδόσεις.
+Σχεδίαση, απτή ποιότητα,κατανάλωση, οδική συμπεριφορά, ποιότητα κύλισης, κιβώτιο ταχυτήτων, δεν πληρώνει τέλη -Χώρος αποσκευών, τιμή, ρεπρίζ, απόδοση φρένων