Η Toyota έκανε μπάσιμο στην κατηγορία των αμιγώς ηλεκτρικών μοντέλων μέσω του bZ4X. Το χωρίς ρύπους SUV της ιαπωνικής φίρμας, ερχόμενο αρχικά σε μορφή πρωτότυπου, έφερε μαζί του μία σειρά από ιδιαίτερα στοιχεία. Μάλιστα πολλά από αυτά θα ακολουθήσουν και το μοντέλο παραγωγής, το οποίο στα μέσα του 2022 θα είναι διαθέσιμο στις παγκόσμιες αγορές, όπως και σε αυτή της Ευρώπης.
Εμείς ξεχωρίσαμε πέντε πράγματα που μας έκαναν εντύπωση από το ενδιαφέρον, Toyota bZ4X και τα μοιραζόμαστε μαζί σας.
Ιδιαίτερη σχεδίαση που τραβάει την προσοχή Η εξωτερική εμφάνιση σε ένα αυτοκίνητο είναι το πρώτο πράγμα που βλέπει κάποιος και ανεξάρτητα από το αν του αρέσει ή όχι, εκείνο που πρωτίστως καλούνται να πετύχουν οι άνθρωποι των εταιρειών είναι να τραβήξουν την προσοχή. Στην περίπτωση του bZ4x αυτό επιταχύνεται. Βλέποντας το αυτοκίνητο παρατηρούμε μία μακρόστενη εξαγωνική γρίλια στο κάτω μέρος και κάθετα ανοίγματα στις γωνίες του προφυλακτήρα. Οι στενοί προβολείς έχουν τέσσερα στοιχεία LED και μια λωρίδα για LED φώτα ημέρας που τρέχει κατά μήκος της κορυφής. Στο προφίλ, το bZ4X φέρει δυναμικές γραμμές που του προσφέρουν μια πιο εμφατική υπόσταση, ενώ στο μπροστά αριστερό φτερό έχει τοποθετηθεί η θύρα φόρτισης. Το πίσω μέρος του bZ4X ακολουθεί την τάση της εποχής, ενώνοντας τα φωτιστικά του σώματα με μία λωρίδα LED, ενώ η συνολική εικόνα των φώτων δημιουργεί μία φουτουριστική εμφάνιση.
Εσωτερικό από το μέλλον
Το εσωτερικό του Toyota bZ4x δεν παραπέμπει σε κανένα άλλο μοντέλο της εταιρείας και πιθανότατα δείχνει την κατεύθυνση που θα ακολουθηθεί και στα υπόλοιπα ηλεκτρικά αυτοκίνητα της Toyota που θα ακολουθήσουν. Το βλέμμα πέφτει πάνω στον ψηφιακό πίνακα οργάνων που είναι ακριβώς εμπρός στα μάτια του οδηγού δημιουργώντας αισθητική πιλοτηρίου. Εντυπωσιακή είναι επίσης και η ευρεία οθόνη που φιλοξενεί το σύστημα ψυχαγωγίας και ενημέρωσης, προηγμένα συστήματα και ευφυή συνδεσιμότητα. Ακριβώς από κάτω βλέπουμε τα μπουτόν για το σύστημα κλιματισμού, ενώ στην κεντρική κονσόλα στεγάζεται ένας περιστροφικός ρυθμιστής για τις λειτουργίες κίνησης, κουμπιά για εναλλαγή των συστημάτων υποβοήθησης και ένα touchpad.
Τιμόνι α λα F1
Από το εσωτερικό ωστόσο μας έκανε ιδιαίτερη εντύπωση το ξεχωριστό τιμόνι που μπορεί να πάρει και τον τίτλο του highlight. Εκτός από εντυπωσιακό σε εμφάνιση έχει σχεδιαστεί έτσι ώστε να προσφέρει σε συνδυασμό με την θέση οδήγησης, ένα οδηγοκεντρικό προφίλ, ενώ εκπλήξεις κρύβει και κάτω από το εντυπωσιακό του περίβλημα. Πιο συγκεκριμένα, αυτό είναι συνδεδεμένο by-wire, δηλαδή δεν διαθέτει άξονα. Ο λόγος γι' αυτή την επιλογή είναι πως έτσι εκμηδενίζονται οι ανεπιθύμητοι κραδασμοί, προσφέροντας πιο ξεκούραστες διαδρομές, ενώ παράλληλα βελτιώνει τον έλεγχο του οχήματος και την ασφάλεια καθώς τα χέρια του οδηγού παραμένουν συνεχώς στην ίδια θέση.
Νέα πλατφόρμα και τετρακίνηση με τη συνδρομή της Subaru
Πρώτο ηλεκτρικό για την Toyota και μια καινούργια πλατφόρμα δε θα μπορούσε να λείπει. Η βάση του bZ4x είναι η αρχιτεκτονική e-TNGA που αναπτύχθηκε σε συνεργασία με την Subaru. Eίναι ειδικά σχεδιασμένη για αμιγώς ηλεκτρικά οχήματα και εξυπηρετεί πλην της ασφάλειας και σε οδηγικό επίπεδο, αφού επιτρέπει μακρύ μετατρόχιο και κοντούς προβόλους. Αυτά, έχουν θετικό αντίκτυπο και στο εσωτερικό του με καλύτερη εκμετάλλευση των διαθέσιμων χώρων του. Παρών είναι και το σύστημα τετρακίνησης, που όπως ισχύει για όλα τα ηλεκτρικά, έτσι και εδώ επιτυγχάνεται χάρη στην χρήση δύο ηλεκτροκινητήρων, έναν σε κάθε άξονα. Αυτό θα προσφέρει αξιοπιστία και συναρπαστικά οδηγικά χαρακτηριστικά στο dZ4x, ενώ υπόσχεται μεγαλύτερη αποτελεσματικότητα σε όλες τις καιρικές συνθήκες και εδάφη.
Φόρτιση και από ηλιακό πάνελ
Τέλος, ένα ακόμα εντυπωσιακό στοιχείο του νέου Toyota bZ4x που ξεχωρίζει είναι η δυνατότητα φόρτισής του και από ηλιακό πάνελ, πέραν φυσικά από αυτή της πρίζας. Τεχνολογία αρκετά χρήσιμη ιδιαίτερα για χώρες όπως η Ελλάδα που δεν στερείται ηλιοφάνειας στο μεγαλύτερο μέρος ενός έτους. Μέσω των πάνελ θα αυξάνεται η αυτονομία του χωρίς να χρειάζεται κάποια ενέργεια από τον οδηγό του, διευρύνοντας έτσι την χρήση του και σε υπεραστικά μακρινά ταξίδια. Σύμφωνα δε με τις πρώτες πληροφορίες που έχουμε για το νέο ηλεκτρικό της Toyota η αυτονομία του μετά την φόρτιση των μπαταριών του σε ποσοστό 100% θα αγγίζει τα 600 χιλιόμετρα τουλάχιστον, κάτι που σημαίνει πως με ανάκτηση ενέργειας και από το ηλιακό πάνελ, αυτή θα είναι πραγματικά μεγάλη.
Φέρνει το μέλλον στο παρόν!
Το bZ4X βάζει την Toyota δυναμικά στην κατηγορία των αμιγώς ηλεκτρικών αυτοκινήτων, έχοντας στη φαρέτρα του πολλά ιδιαίτερα χαρακτηριστικά. Ξεχωρίσαμε πέντε από αυτά και τα μοιραζόμαστε μαζί σας.
Τι γνώμη έχεις για τα πρώτο αμιγώς ηλεκτρικό μοντέλο της Toyota;