ΕΚΘΕΣΗ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΩΝ
Τιμές με Leasing
LIVE: κίνηση στους δρόμους
Τα ατού των μοτέρ βενζίνης-diesel που δεν θα έχουν ποτέ τα ηλεκτρικά

Τα ατού των μοτέρ βενζίνης-diesel που δεν θα έχουν ποτέ τα ηλεκτρικά

8.830 Επισκέψεις στο άρθρο (20/12/2023)

- Τα θερμικά έχουν ίδια γκάζια & αυτονομία με καύσωνες ή χιόνια
- Χαμηλότερο βάρος & τιμή, άρα πιο fun2drive & προσιτά
- Με βενζίνη-diesel-αέριο γεμίζεις τσακ μπαμ & δε χρειάζεται να οργανώνεις το γέμισμα-φόρτιση
- Και τέλος… το συναίσθημα. Υποκειμενικό μεν, πραγματικότητα δε!

Τα θερμικά έχουν ίδια γκάζια & αυτονομία με καύσωνες ή χιόνια

Όσο και να μην μας αρέσει, βενζίνη και diesel φαίνεται πως μετράνε τα ψωμιά τους (ειδικότερα το δεύτερο), καθώς ο εξηλεκτρισμός της αυτοκίνησης έχει «απλώσει» στην παγκόσμια αγορά. Το μερίδιο των θερμικών μειώνεται κάθε χρόνο, ειδικότερα αν δεν συνδυάζεται με κάποιο υβριδικό σύστημα, mild ή full hybrid. Και μπορεί ακόμα και στη χώρα μας να συνηθίζουμε πλέον τα υβριδικά ή ηλεκτρικά οχήματα, ωστόσο υπάρχουν κάποια πλεονεκτήματα των μοτέρ βενζίνης/diesel που δεν μπορεί να αμφισβητήσει κανείς!

Ένα από τα πιο γνωστά «θεματάκια» των ηλεκτρικών είναι η απώλεια απόδοσης σε ακραίες θερμοκρασίες. Μικρότερη αυτονομία και πιο αργή φόρτιση είναι γνωστά σε πολύ υψηλές ή (κυρίως) πολύ χαμηλές θερμοκρασίες, ενώ στα πολύ γρήγορα μοντέλα υπάρχει και μείωση ιπποδύναμης όταν αυξάνεται η θερμοκρασία.

Από την άλλη οι κινητήρες εσωτερικής καύσης δεν έχουν ιδιαίτερες διαφορές στην απόδοσή τους μεταξύ χειμώνα ή καλοκαιριού. Ίσως μόνος περιβαλλοντικός παράγοντας που τους επηρεάζει είναι σε πολύ υψηλό υψόμετρο όπου ο αέρας έχει μειωμένη πυκνότητα οξυγόνου, μειώνοντας την απόδοση.

Χαμηλότερο βάρος & τιμή, άρα πιο fun2drive & προσιτά

Τα μηχανικά μέρη ενός θερμικού αυτοκινήτου είναι αισθητά ελαφρύτερα από αυτά ενός ηλεκτρικού. Η διαφορά οφείλεται κυρίως στο βάρος των μπαταριών. Και εφόσον μιλάμε για παραπανίσιο βάρος, έχουμε ως αποτέλεσμα και χειρότερη οδική συμπεριφορά.

Όσο για την τιμή, όλοι γνωρίζουμε πως ένα αυτοκίνητο με κινητήρα βενζίνης ή diesel κοστίζει (προς το παρόν) λιγότερο, καθώς η τεχνολογία αυτή έχει εξελιχθεί δεκαετίες, όπως και η παραγωγή της. Τα ηλεκτρικά είναι ακριβότερα, ωστόσο χρόνο με το χρόνο βλέπουμε πως η τιμή τους πλησιάζει αυτή των θερμικών (όχι απαραίτητα λόγω μείωσης της τιμής των ηλεκτρικών).

Με βενζίνη-diesel-αέριο γεμίζεις τσακ μπαμ & δε χρειάζεται να οργανώνεις το γέμισμα-φόρτιση

Όλοι οι κινητήρες εσωτερικής καύσης έχουν ένα κοινό. Είτε καίνε βενζίνη (άρα και τα υβριδικά), είτε diesel είτε αέριο, ο ανεφοδιασμός τους διαρκεί 1-2 λεπτά. Από την άλλη ένα ηλεκτρικό για να γεμίσει, ακόμα και σε πολύ γρήγορο φορτιστή, θέλει τουλάχιστον μισή ώρα.

Το παραπάνω είναι άμεσα συνδεδεμένο με την αυτονομία. Γιατί μπορεί πλέον να υπάρχουν ηλεκτρικά με 500+ χλμ. αυτονομίας, όμως για να «φουλάρεις» τη μπαταρία τους χρειάζεσαι πολύ χρόνο.

Και τέλος… το συναίσθημα. Υποκειμενικό μεν, πραγματικότητα δε!

Ναι οκ, το συγκεκριμένο «ατού» των θερμικών είναι περισσότερο υποκειμενικό. Ωστόσο είναι κοινή παραδοχή πως τα ηλεκτρικά οχήματα δεν έχουν την ίδια αίσθηση με ένα θερμικό.

Βέβαια πολλοί οδηγοί το θεωρούν πλεονέκτημα των ηλεκτρικών, καθώς ούτε φασαρία, ούτε περίεργες καμπύλες ροπής. Πατάς γκάζι; Φεύγεις και δεν ακούς τίποτα. Αυτό αρέσει σε πολλούς και σίγουρα δεν μπορούμε να το κατακρίνουμε. Το ίδιο debate ισχύει και γύρω από το κιβώτιο, καθώς τα ηλεκτρικά έχουν αποκλειστικά αυτόματα κιβώτια και αυτό κάποιους «ρομαντικούς» τους… χαλάει.

fiat
3 ALL SEASON