- Φουτουριστική η νέα σχεδίαση της Toyota
- Τα νέα C-HR και bZ4X θυμίζουν sportscar
- Στo νέο C-HR ο αεροδυναμικός συντελεστής έπεσε από 0,32 στο… 0,24
- Για 25% οικονομία στο ταξίδι και πολύ λιγότερο θόρυβο
Η εξωτερική εμφάνιση σε ένα αυτοκίνητο είναι το πρώτο πράγμα που βλέπει κάποιος και ανεξάρτητα από το αν του αρέσει ή όχι, εκείνο που πρωτίστως καλούνται να πετύχουν οι άνθρωποι των εταιρειών είναι να τραβήξουν την προσοχή.
Η σχεδίαση των αυτοκινήτων έχει εξελιχθεί αρκετά τα τελευταία χρόνια όχι μόνο λόγω αισθητικής, αλλά και λόγω βελτιστοποίησης της αεροδυναμικής, ενός κρίσιμου παράγοντα για τα εξηλεκτρισμένα οχήματα, αφού είναι η κυριότερη αιτία απώλειας ενέργειας.
Συνεπώς οι σχεδιαστές καλούνται να πετύχουν ένα ελκυστικό αποτέλεσμα στο μάτι του παρατηρητή και συγχρόνως λειτουργικό. Σαφώς και όλο αυτό εμπεριέχει ένα αυξημένο βαθμό δυσκολίας, ωστόσο από την άλλη έδωσε τη δυνατότητα στις αυτοκινητοβιομηχανίες να επαναπροσδιορίσουν τη σχεδιαστική τους ταυτότητα.
Ένα από τα χαρακτηριστικότερα παραδείγματα είναι η Toyota που εκμεταλλευόμενη αυτή την συγκυρία και έχοντας τη μαγιά από τις πιο «ιδιαίτερες» κατασκευές της, όπως η Supra, το GT86, αλλά και τα εναλλακτικά Mirai (υδρογονοκίνητο) και Prius (hybrid), άλλαξε τη σχεδιαστική φιλοσοφία και στα πιο mainstream μοντέλα της.
Έχει περίπου τις ίδιες διαστάσεις με το απερχόμενο μοντέλο και υιοθετεί πολλά από τα στοιχεία που είδαμε το νέο Prologue concept, όπως λεπτά και φουτουριστικά φωτιστικά σώματα και πιο επιβλητική γρίλια.
Έγινε φουτουριστική, χωρίς να εγκαταλείψει το κλασσικό
Η Toyota με το πρώτης γενιάς C-HR εγκαινίασε μια νέα σχεδιαστική γλώσσα (αν και τα πρώτα ψήγματα τα είχαμε δει από το τελευταίο Auris), η οποία προσδίδει ένα φουτουριστικό τόνο στα μοντέλα της και παράλληλα ανταποκρίνεται στις αεροδυναμικές προδιαγραφές του σήμερα. Μια γλώσσα που συνεχίζεται και στο δεύτερης γενιάς C-HR, καθώς επίσης και στο αμιγώς ηλεκτρικό bZ4X, ενώ τελευταία εφαρμογή αυτής γλώσσας βλέπουμε στο ολοκαίνουριο Crown Sport, το οποίο προς το παρόν δεν διατίθεται στην Ευρώπη. Μια σχεδίαση που βασίζεται στην επιθετικότητα που αναδύουν οι αιχμηρές ακμές, οι έντονες γωνίες και η coupe λογική και με την οποία θα ασχοληθούμε εκτενέστερα παρακάτω.
Βέβαια πριν το κάνουμε, να αναφέρουμε ότι από την άλλη φροντίζει να διατηρεί επίσης και τις πιο κλασικές γραμμές της, εναρμονισμένες στις μοντέρνες επιταγές φυσικά, την οποία θα συναντήσουμε στο Yaris Cross, την Corolla Cross και το RAV4. Μια πιο τετραγωνισμένη σχεδίαση που βγάζει περισσότερο την off-road αίσθηση, την οποία ενισχύουν λεπτομέρειες όπως τα περιμετρικά προστατευτικά σπόιλερ και οι φουσκωμένοι θόλοι.