Το υψηλότερο κόστος απόκτησης ενός ηλεκτρικού αυτοκινήτου σε σχέση με ένα αντίστοιχο αυτοκίνητο που εξοπλίζεται με κινητήρα βενζίνης η πετρελαίου είναι σήμερα ένας από τους βασικούς παράγοντες που δημιουργούν δεύτερες σκέψεις σε μερίδα του κόσμου που ενδιαφέρεται να αποκτήσει καινούργιο Ι.Χ. Ωστόσο μία μελέτη από το BloombergNEF, που δημοσιεύτηκε στην εφημερίδα «The Guardian», δείχνει ότι, στην Ευρώπη τουλάχιστον, τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα από το 2027 θα είναι φθηνότερα από αυτά που καταναλώνουν ορυκτό καύσιμο.
Όπως αναφέρεται συγκεκριμένα, τα μεγαλύτερα οχήματα, όπως τα SUV και τα crossover, μέχρι το 2026 αναμένεται να αρχίσουν να κοστίζουν στους καταναλωτές λιγότερο από ό, τι τα αντίστοιχα με κινητήρες καύσης. Τα μικρότερα ηλεκτρικά οχήματα, όπως τα hatchback, θα χρειαστούν ένα ακόμα χρόνο (2027) για να φτάσουν και αυτά να κοστίζουν λιγότερο σε σχέση από τα αντίστοιχα αυτοκίνητα καύσης.
Σύμφωνα πάντα με την μελέτη, υπογραμμίζεται πως το 2030 το μέσο ηλεκτρικό αυτοκίνητο αναμένεται να κοστίζει λιγότερο από ένα με κινητήρα εσωτερικής καύσης, χωρίς να υπολογίζεται σε αυτό τα όποια επιπλέον κίνητρα θα προσφέρουν οι κυβερνήσεις (επιδότηση, δωρεάν στάθμευση εντός πόλης κ.α.)
Μιλώντας με αριθμούς το BloombergNEF προβλέπει ότι έως το 2026, η μέση τιμή ενός οχήματος μεσαίου μεγέθους θα είναι 19.000 ευρώ, είτε προωθείται από βενζίνη είτε από ηλεκτρισμό. Μέχρι το 2030, προβλέπει ότι η μέση τιμή ενός αμιγώς ηλεκτρικού θα είναι 16.300 ευρώ, ενώ η μέση τιμή του οχήματος με κινητήρα καύσης θα έχει αυξηθεί ελαφρώς στα 19.900 ευρώ. Αυτό φυσικά είναι μία πολύ σημαντική διαφορά από τη σημερινή ισοτιμία όπου ένα ηλεκτρικό κοστίζει περίπου 33.000 ευρώ, σε σχέση με τις 19.000 που κοστίζει ένα αυτοκίνητο με κινητήρα βενζίνης.
Κλείνοντας, η επενδυτική τράπεζα UBS προβλέπει ότι η μείωση τιμών θα συμβεί πιο γρήγορα και θα αρχίσει να φαίνεται πρακτικά από το 2024, με όλους τους εμπλεκόμενους να συμφωνούν ότι το βασικό συστατικό για να συμβεί αυτό θα είναι η μείωση των τιμών στις μπαταρίες.
Και μετά θα 'ρθει το κράτος και θα φορολογήσει την κιλοβατώρα ή τις μπαταρίες του οχήματος ξέρωγω, γιατί το άρμεγμα πρέπει να συνεχιστεί, δεν νοείται αυτοκίνηση χωρίς νταβατζιλίκι στο ελλάντα