ΕΚΘΕΣΗ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΩΝ
Τιμές με Leasing
LIVE: κίνηση στους δρόμους

Τα SUV «κόβουν» κατηγορίες. Ποια αντιστέκεται και πώς;

5.559 Επισκέψεις στο άρθρο (25/5/2021)

Αν οι πωλήσεις λένε κάτι, η Skoda Octavia είναι η πρώτη μεσαία μπερλίνα σε υποψηφιότητα επιβίωσης από τα SUV. Πώς τα καταφέρνει;


Τα SUV έχουν ήδη «κλείσει» μία κατηγορία, ενώ φαίνεται πως ετοιμάζεται να «κλείσουν» ακόμη μία. Αν όμως τα MPV ήταν «εύκολη» λεία, η μεσαία κατηγορία αντιστέκεται καλύτερα. Ποιό μοντέλο όμως είναι αυτό που θα μείνει στο τέλος;

Για τα SUV, το να αφανίσουν τα πολυχρηστικά MPV ήταν «παιχνιδάκι». Από τη μία τα MPV ήταν μια νέα κατηγορία που ακόμη έχτιζε το κοινό της που χωρίς γερούς, παραδοσιακούς δεσμούς εύκολα μεταπήδησε στην επόμενη «μόδα». Όμως ακόμη χειρότερα για τα MPV, η επόμενη μόδα, τα SUV είχαν όλα τα χαρακτηριστικά που έκαναν τα MPV δημοφιλή: μεγάλα, ευρύχωρα, πρακτικά. Μπορεί να μην έχουν 100 ποτηροθήκες και συρόμενες πόρτες, όμως στη θέση τους έχουν μια σχεδίαση που αρέσει πολύ περισσότερο από τα MPV, που, μεταξύ μας, ήταν λίγο σαν τα ψυγεία για τα παγωτά στα περίπτερα.

Τα SUV έχουν στυλ, χαρακτήρα, δημιουργούν έναν αέρα «lifestyle», σαν να λέμε κάνουν καλύτερη φιγούρα από κάθε άλλο μοντέλο στην αγορά. Αν βάλεις το μέγεθος και την άνεση, τότε η επόμενη κατηγορία για «φάγωμα» είναι τα μεσαία. Μόνο που τα μεσαία δεν είναι εύκολη υπόθεση.

Η κλασσική μπερλίνα τριών όγκων είναι το χαρακτηριστικό σχήμα του αυτοκινήτου όπως το ξέρουμε. Τουλάχιστον μέχρι σήμερα, γιατί οι ζωγραφιές των παιδιών μας δεν δείχνουν μπερλίνες, αλλά SUV. Ακόμη κι έτσι όμως η κατηγορία ως η πιο παλιά, έχει και τις πιο εδραιωμένες συμμετοχές. Όλες οι premium μάρκες, γερμανικές, γαλλικές, ιταλικές και ιαπωνικές, έχουν μεσαία μοντέλα. Όλες οι μάρκες που θέλουν να έχουν «αέρα» από premium, έχουν επίσης μεσαία μοντέλα. Και τέλος όλες οι μάρκες που θέλουν κομμάτι από την πίτα της αγοράς εταιρικών, έχουν επίσης μεσαία μοντέλα.

Οι λόγοι και μόνο ύπαρξης αυτών των μοντέλων δείχνει πως το επίπεδο είναι ψηλό. Πως μπορεί να «πεθάνει» η 3άρα; Ποιός φαντάζεται μια  Audi χωρίς Α4, και τι σόι Alfa Romeo θα δείχνουμε στα παιδιά μας αν όχι τη Giulia;  Ακόμη όμως κι έτσι, αυτά τα μοντέλα κινδυνεύουν. Γιατί εκτός από τη «λαίλαπα» των SUV, έχουν και τα ηλεκτρικά να τα πιέζουν. Τα premium μεσαία κινδυνεύουν από δύο πλευρές. Και τα ηλεκτρικά έχουν κάνει οτιδήποτε δείχνει συμβατικό, παραδοσιακό και κλασικό, να είναι και ντεμοντέ.

Εκτός από την Octavia. Βλέπεις οι Τσέχοι έχουν καταφέρει το δικό τους μεσαίο να έχει κλέψει τις πωλήσεις στην κατηγορία, χωρίς να είναι ή να το παίζει premium. Η Octavia στέκεται αυτή τη στιγμή ως η de facto λύση στη μεσαία κατηγορία, πουλάει σε ιδιώτες, επαγγελματίες, εταιρείες. Έχει το προφιλ του πασπαρτού, του «value for money» και της έξυπνης αγοράς, συγχρόνως. Δεν υπάρχει άλλο μοντέλο στην αγορά που να δέχεται τέτοια αποδοχή. Πες σε όποιον θες ότι αγόρασες μια Octavia και όλοι μπράβο θα σου πουν. Ότι γούστο και αν έχουν στο αυτοκίνητο. Και αυτό, δεν το έχει κανένα άλλο μεσαίο.

Είναι όμως αρκετό για να κρατήσει την Octavia μέχρι τέλους; Μπορεί να την κάνει το τελευταίο μεσαίο της αγοράς; Και αν δεν είναι η Octavia που θα αντέξει, τότε ποιό; Τι λέτε;

Autotriti.gr
DOBLO VS COURIER