Tα SUV λαμβάνουν θετικές κριτικές για την ικανότητα τους να κινούνται σε όλα τα τερέν και να περνούν εύκολα πάνω από τις ανωμαλίες του οδοστρώματος (λακκούβες, σαμαράκια κ.λπ.). Τώρα πρέπει όμως να αντιμετωπίσουν έναν διαφορετικό εχθρό, τις ευρωπαϊκές πωλήσεις που αρχίζουν να μειώνονται σταδιακά και τα στενά νέα όρια που θέτει η ευρωπαϊκή νομοθεσία για τις εκπομπές ρύπων.
Από μια κατηγορία που αφορούσε μόλις το 10% των συνολικών πωλήσεων, σε λιγότερο από δέκα χρόνια, το ποσοστό των SUV στις νέες ταξινομήσεις φτάνει το 40% με τους αγοραστές να λατρεύουν την υψηλή θέση οδήγησης και το αίσθημα ασφάλειας που προσφέρουν. Με την σειρά τους οι εταιρείες αυτοκινήτων έχουν επωφεληθεί σημαντικά από την μόδα αυτή, αφού τα SUV προσφέρουν μεγαλύτερα περιθώρια κέρδους σε σχέση με άλλες κατηγορίες.
Μήπως αρχίζει να περνάει όμως η μόδα τoυς; Σύμφωνα με τα στοιχεία της JATO Dynamics, οι πωλήσεις μεσαίων SUV έχουν μειωθεί το 2019 κατά 8,2% ενώ αυτές των μεγάλων και μεσαίων premium οχημάτων ελευθέρου χρόνου παρουσιάζουν επίσης πτώση 2,5 και 2% αντιστοιχα. Την ίδια στιγμή όμως τα μικρά crossover/SUV παρουσιάζουν άνοδο σε πωλήσεις κατά 13% με το ποσοστό στα premium μοντέλα του ίδιου μεγέθους να φτάνει το 18%. Ο αναλυτής της JATO Dynamics Felipe Munoz είπε για αυτό το γεγονός: «H άνοδος στα SUV συμβαίνει στις μικρές κατηγορίες» ενώ ένας άλλος ειδικός, ο Tim Urquhart δήλωσε: «Oι εταιρείες φέρνουν όλες τις ικανότητες των μεγάλων οχημάτων σε μικρότερα». Σύμφωνα με τις τελευταίες προβλέψεις το μερίδιο αγοράς των SUV θα φτάσει το 2024 το 44%, σημειώνοντας αύξηση 34% μέσα σε μόλις 15 χρόνια!
Τα κορυφαία SUV σε πωλήσεις το διάστημα Ιανουαρίου-Σεπτεμβρίου για το 2019
Το VW Tiguan βρίσκεται στην πρώτη θέση στην Γηραιά Ήπειρο λαμβάνοντας μάλιστα και την τρίτη θέση στην γενική κατάταξη, όντας το μόνο SUV που βρίσκεται μέσα στην πρώτη 10άδα. Δεύτερο σε πωλήσεις στα SUV είναι το «σκληροτράχηλο» Dacia Duster ενώ το βάθρο συμπληρώνει το Νissan Qashqai. Λίγο πιο κάτω βρίσκουμε το Renault Captur, στην 5η θέση είναι το VW T-Roc ενώ ακολουθούν τα 3008 και 2008 της Peugeot. Την πρώτη δεκάδα κλείνουν τα Ford Kuga, Ηyundai Tucson και Toyota C-HR.
Οι προκλήσεις
H κατηγορία των SUV ωστόσο θα πρέπει να λύσει μια σειρά από προβλήματα που ανακύπτουν όσον αφορά στις εκπομπές CO2. Λόγω του λιγότερου αεροδυναμικού τους σχήματος και του μεγάλου βάρος τους, τα SUV είναι μια από τις αιτίες που οι εκπομπές ρύπων από τα αυτοκίνητα παρουσίασαν σημαντική αύξηση τα τελευταία χρόνια. Οι εταιρείες κλίνουν σιγά σιγά να προσφέρουν εξηλεκτρισμένες εκδόσεις στα crossover/SUV που προσφέρουν, όμως η ηλεκτρική τους αυτονομία θα επηρεάζεται από τους ίδιους λόγους- το μεγάλο βάρος και το μη αεροδυναμικό τους σχήμα. Σύμφωνα με τους αναλυτές, οι εταιρείες θα κοιτάξουν να κάνουν downsizing στα SUV, όχι στον κυβισμό των μοτέρ, αλλά στο μέγεθός τους...
Οι εταιρείες μας κάνουν ότι θέλουν. Σε λίγο θα κλαίμε με τα ηλεκτρικά... Αλήθεια, το c5 aircross, με τις 50.000 πωλήσεις..που είναι;;;; μάλλον στην Κίνα είναι αυτές οι πωλήσεις από το 2017.
Οι εταιρείες μας κάνουν ότι θέλουν. Σε λίγο θα κλαίμε με τα ηλεκτρικά... Αλήθεια, το c5 aircross, με τις 50.000 πωλήσεις..που είναι;;;; μάλλον στην Κίνα είναι αυτές οι πωλήσεις από το 2017.