Η Mazda λέει πως όταν καίγεται το συγκεκριμένο βιοκαύσιμο απελευθερώνει μόνο το διοξείδιο του άνθρακα που απορροφήθηκε από τα φύκια καθώς αναπτύσσονταν φυσικά.
Τα φύκια «σώζουν» τους κινητήρες καύσης
1.776 Επισκέψεις στο άρθρο (6/4/2020)
Οι κινητήρες καύσης φαίνεται πως μένουν στο περιθώριο υπέρ των «καθαρών» ηλεκτρικών, όμως η Mazda έχει αντίθετη άποψη. Η φίρμα αναφέρει πως τα βιοκαύσιμα με βάση τα φύκια θα είναι αυτά που θα διατηρήσουν τους συμβατικούς κινητήρες, ενώ παράλληλα θα τους καταστήσουν φιλικούς στο περιβάλλον.
Η ιαπωνική φίρμα δε μένει μόνο στα λόγια αλλά προχωράει και σε έργα. Στην προκειμένη περίπτωση συμμετέχει σε ένα πρότζεκτ γύρω από τα βιοκαύσιμα και τα στοιχεία που αναφέρει είναι πολύ αισιόδοξα, τόσο για την παραμονή των κινητήρων καύσης κάτω από τα καπό των αυτοκινήτων, όσο και για την προστασία του περιβάλλοντος με μηδενικές εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα.
Όπως προαναφέραμε βασικό στοιχείο σε αυτό είναι τα βιοκαύσιμα που μπορούν να παραχθούν από τα φύκια. Η Mazda λέει πως όταν καίγεται το συγκεκριμένο βιοκαύσιμο απελευθερώνει μόνο το διοξείδιο του άνθρακα που απορροφήθηκε από τα φύκια καθώς αναπτύσσονταν φυσικά, έτσι δεν επιβαρύνει περισσότερο το περιβάλλον. Παράλληλα είπε πως τα καύσιμα με βάση τα φύκια μπορούν να καλλιεργηθούν σε αγροτεμάχια ακατάλληλα για γεωργία,χωρίς υπερβολική επίδραση στους πόρους του γλυκού νερού και μπορούν να παραχθούν χρησιμοποιώντας αλάτι και λύματα. Τα βιοκαύσιμα με βάση τα φύκια είναι επίσης βιοαποικοδομήσιμα και λιγότερο επιβλαβή για το περιβάλλον εάν χυθούν.
Ωστόσο, η Mazda αναφέρει ότι τα βιοκαύσιμα εξακολουθούν να χρειάζονται περισσότερη δουλειά, ενώ καταβάλλονται προσπάθειες για τη βελτίωση της παραγωγικότητας και τη μείωση του κόστους - και οι δύο θα είναι καθοριστικής σημασίας παράγοντες για την προσπάθεια να διατεθούν στο εμπόριο. Για αυτό το λόγο προσφέρει τεχνική υποστήριξη στον συνδυασμό της έρευνας σχετικά με την επεξεργασία γονιδιώματος από το Πανεπιστήμιο Hiroshima και της φυσιολογίας των φυτών από το Τεχνολογικό Ινστιτούτο του Τόκιο, ελπίζοντας πως η όλη έρευνα θα προσφέρει σημαντικά αποτελέσματα.
«Αναμένοντας ότι οι κινητήρες εσωτερικής καύσης σε συνδυασμό με την ηλεκτροκίνηση θα εξακολουθήσουν να αντιπροσωπεύουν περίπου το 95% των οχημάτων που θα παράγονται έως το 2030 και ότι τα καύσιμα θα παραμείνουν κυρίαρχα στην αυτοκινητοβιομηχανία μέχρι το 2040, η Mazda εξετάζει ένα ανανεώσιμο υγρό καύσιμο ουσιώδες σε δραστική μείωση του CO2», αναφέρει μεταξύ άλλων σε ανακοίνωσή της η εταιρεία.