Τα ηλεκτρικά βάζουν τους Κινέζους στην Ευρώπη από το… παράθυρο!
Πόσες κινεζικές μάρκες ξέρεις; Μπορεί η Κίνα να μην έχει παρουσία στις εκθέσεις που αγοράζεις αυτοκίνητο, πίσω όμως από τις λαμαρίνες πολλών ηλεκτρικών μοντέλων, η κινεζική τεχνολογία καλπάζει. Πως;
Μπορεί οι Κινέζοι να μην πείθουν με τις μάρκες τους, πείθουν όμως με την τεχνολογία τους
Πάρε για παράδειγμα την νέα πολωνική ηλεκτρική μάρκα Izera. Ακόμη το μόνο που έχουμε δει είναι ένα μικρομεσαίο πρωτότυπο που φέρνει λίγο σε Mazda 3, καλλίγραμμο και ηλεκτρικό. Οι Πολωνοί έχουν αναλάβει τη σχεδίαση, την εξέλιξη και την παραγωγή, όμως κάτω από τη λαμαρίνα, θα υπάρχει η νέα πλατφόρμα της Geely, SEA.
H Geely φυσικά είναι ο κινεζικός όμιλος στον οποίο ανήκουν μάρκες όπως η Volvo και η Polestar, και έχει πλοκάμια σε μάρκες όπως η Lotus και η Aston Martin, και συνεργασίες όπως αυτή με τη Smart. H Geely έχει και δικές της μάρκες, στην Κίνα, όπως η ομώνυμη Geely, και νέες αμιγώς ηλεκτρικές μάρκες όπως η Lynk & Co.
Για την Izera η χρήση μιας OEM πλατφόρμας είναι μονόδρομος. Η Geely, όπως και άλλες κινεζικές εταιρείες, σαν την Foxconn, παράγουν πατώματα με ηλεκτροκινητήρες, πάνω στα οποία κατόπιν μάρκες όπως η Izera «χτίζουν» το υπόλοιπο αυτοκίνητο. Η πλατφόρμα SEA είναι πολύ ευέλικτη αφού πάνω της μπορεί κανείς να φτιάξει αυτοκίνητα όσο μικρά όσο ένα Citroen Ami, και τόσο μεγάλα όσο μία BMW 7άρα.
Αν σου άρεσε: Κοινοποίησέ το »
Σχολίασέ το, στη σελίδα μας στο Facebook »
Για την Izera, και άλλους κατασκευαστές που θα ακολουθήσουν, η κινεζική πλατφόρμα αφαιρεί το κόστος εξέλιξης ενός ηλεκτρικού αυτοκινήτου, και της επιτρέπει να λανσάρει το Ευρωπαϊκό της στυλ, για τις Ευρωπαϊκές ανάγκες, στο Ευρωπαϊκό αγοραστικό κοινό, χωρίς κανένα ίχνος κινεζικής επιρροής, που μέχρι τώρα φαίνεται να απέχει από τις εδώ απαιτήσεις και ορέξεις.
Οι Πολωνοί επέλεξαν να πάρουν μόνο την πλατφόρμα με τους ηλεκτροκινητήρες και όχι τις μπαταρίες από τους Κινέζους. Οι μπαταρίες προέρχονται από άλλη, νεοσύστατη Πολωνική εταιρεία που θα τις παράγει στην Πολωνία. Έχουμε πει εξάλλου, οι μπαταρίες είναι το νέο «πετρέλαιο» και οι χώρες που θα έχουν παραγωγή, θα έχουν ανάλογο όφελος.
Όμως ακόμη και έτσι, το πρώτο μοντέλο της Izera θα έχει σε μεγάλο βαθμό κινεζικό DNA. Πειράζει; Όχι, ή τουλάχιστον όχι, αν το «Made in China» δεν είναι πρόβλημα, και απ’ότι φαίνεται, για διάφορους λόγους, μάλλον είναι.
Μπορεί δηλαδή να μη δούμε ποτέ αμιγώς κινεζικές μάρκες, όμως τα κινεζικά αυτοκίνητα, έστω και κάτω από τη λαμαρίνα, φαίνεται πως έχουν φτάσει στην Ευρώπη. Τι λες; Μήπως είναι καλύτερα με αυτόν τον τρόπο;
Αν σου άρεσε: Κοινοποίησέ το »
Σχολίασέ το, στη σελίδα μας στο Facebook »