Πολλά και ενδιαφέροντα είναι τα νέα ηλεκτρικά μοντέλα που θα ντεμπουτάρουν στην ελληνική αγορά για να δώσουν φρέσκο αέρα. Διαβάστε πότε έρχονται και τι φέρνει τα καθένα τους.
Αρκετές hot αφίξεις αναμένουμε μέσα στο επόμενο εξάμηνο και φυσικά τι πιο hot από τα ηλεκτρικά μοντέλα, τα οποία αποτελούν το μέλλον της αυτοκίνησης.
Φαίνεται λοιπόν πως η συγκεκριμένη κατηγορία θα μας απασχολήσει αρκετά τους επόμενους μήνες, καθώς αναμένουμε αρκετά νέα μοντέλα. Παραδοσιακούς παίχτες που επανεμφανίζονται, όπως το ανανεωμένο Peugeot 2008 και το νέο Hyundai Kona, αλλά και μοντέλα που θα κάνουν την πρώτη τους εμφάνιση όπως το αποκλειστικά ηλεκτρικό Jeep Avenger ή το πιο προσιτό Dacia Spring.
Πάμε λοιπόν αν τα δούμε αναλυτικότερα:
CUPRA Tavascan
Tο δεύτερο ηλεκτρικό μοντέλο της CUPRA και το πρώτο της χωρίς ρύπους SUV, θα είναι το νέο Tavascan, το οποίο θα λανσαριστεί ως τις αρχές του 2014. Το νέο ηλεκτρικό κουπέ SUV της CUPRA έχει μήκος 4.644 χιλιοστά, πλάτος 1.861 χιλιοστά, ύψος 1.597 χιλιοστά και μεταξόνιο 2.766 χιλιοστά και συνολικά διαθέτει δυναμικό παρουσιαστικό.
Το νέο ηλεκτρικό SUV της CUPRA θα εφοδιάζεται με ένα ή δύο ηλεκτρικά μοτέρ. Στην πρώτη περίπτωση η ισχύς ανέρχεται στα 286 άλογα και η ροπή στα 545 Nm, ενώ στη δεύτερη περίπτωση το τετρακίνητο μοντέλο έρχεται με 340 άλογα και 679 Nm ροπής. Έχοντας την ονομασία Tavascan VZ η τετρακίνητη και ισχυρότερη έκδοση απαιτεί 5,6 δευτερόλεπτα για το 0-100 χλμ./ώρα.
Αμφότερες οι εκδόσεις τροφοδοτούνται από μια μπαταρία ιόντων λιθίου 77 κιλοβατώρων που επιτρέπει αυτονομία (WLTP) 550 χιλιομέτρων στο πισωκίνητο μοντέλο και 520 χιλιομέτρων στο τετρακίνητο και μπορεί να φορτιστεί από το 10 στο 80 τοις εκατό σε λιγότερο από 30 λεπτά χρησιμοποιώντας έναν γρήγορο φορτιστή DC με τουλάχιστον 135 kW.
Dacia Spring
To Dacia Spring (διαβάστε στο QR τις οδηγικές μας εντυπώσεις από το εξωτερικό) είναι το πρώτο αμιγώς ηλεκτρικό μοντέλο της Dacia. Κυκλοφόρησε το 2021 και έγινε αμέσως ιδιαίτερα δημοφιλές. Πλέον το ηλεκτρικό SUVάκι της ρουμανικής μάρκας είναι διαθέσιμο για παραγγελία και στη χώρα μας, με τιμή από 21.188 ευρώ.
Στην Ελλάδα, το Spring διατίθεται στην κορυφαία εξοπλιστικά έκδοση Extreme, η οποία συνδυάζεται αποκλειστικά με τον καινούριο ηλεκτροκινητήρα Electric 65, απόδοσης 65 ίππων και 113 Nm ροπής. Tο Spring Extreme εξοπλίζεται με μπαταρία 26,8 kWh που εξασφαλίζει αυτονομία της τάξεως των 220χλμ. (WLTP) σε μικτό κύκλο και 310χλμ. σε αστικό κύκλο. Η φόρτιση μπορεί να ολοκληρωθεί σε περίπου 13,5 ώρες μέσω μια απλής οικιακής παροχής ρεύματος, χρόνος που πέφτει σε κάτι λιγότερο από 60 λεπτά, αν αξιοποιηθεί η προαιρετική δυνατότητα ταχείας φόρτισης (DC) για μέχρι και το 80% φόρτισης της μπαταρίας.
Hyundai Kona
Το νέο Kona θα διαθέτει εκδόσεις βενζίνης, hybrid και πλήρως ηλεκτρική, με την τελευταία να αναμένεται λίγους μήνες αργότερα και συγκεκριμένα τον Οκτώβριο. To μικρό SUV της Hyundai μεγάλωσε σε διαστάσεις και φλερτάρει με τη μικρομεσαία κατηγορία.
Στα πιο ενδιαφέροντα στοιχεία, αυτά των κινητήρων συνόλων. Το Kona Electric θα προσφέρεται στην Ευρώπη σε εκδόσεις Standard Range και Long Range. Το πρώτο έχει μπαταρία 48,4 kWh καθώς και ηλεκτρικό κινητήρα που αποδίδει 156 ίππους και 255 Nm ροπής. Όσοι αναζητούν μεγαλύτερη αυτονομία και καλύτερες επιδόσεις υπάρχει η Long Range. Σε αυτή την περίπτωση το Kona εφοδιάζεται με μπαταρία 65,4 kWh και έναν αναβαθμισμένο ηλεκτροκινητήρα που αποδίδει 218 ίππους και 255 Nm ροπής. Η Hyundai δεν αναφέρθηκε σε πολλές άλλες λεπτομέρειες, αλλά είπε ότι αυτή η έκδοση έχει αυτονομία άνω των 490 χιλιομέτρων.
Jeep Avenger
Το πρώτο μοντέλο που εγκαινιάζει την ηλεκτρική επίθεση της Jeep στην Ευρώπη είναι το ολοκαίνουργιο, αμιγώς ηλεκτρικό Jeep Avenger, το οποίο μάλιστα οδηγήσαμε στην πανευρωπαϊκή παρουσίασή (διαβάστε το QR) του και αναμένεται τους επόμενους μήνες να ντεμπουτάρει στην Ελλάδα με τιμή από 28.500 ευρώ.
Με μήκος 4,08 μέτρα θα είναι από τα πιο compact μοντέλα της κατηγορίας και το μικρότερο Jeep ever, με τη φίρμα να υπόσχεται αυτονομία 400 χλμ.. Αναφορικά με το κινητήριο σύνολο, περιλαμβάνει ένα καινούργιο ηλεκτροκινητήρα και μια εξελιγμένη μπαταρία χωρητικότητας 54 kWh, αποδίδοντας 156 ίππους (115 kW) και 260 Nm ροπής.
Το Avenger είναι έτοιμο και για off-road περιπέτειες, παρόλο που είναι δικίνητο, χάρη στη μεγάλη απόσταση (20 εκ.) από το έδαφος και τις αντίστοιχα γενναίες γωνίες προσέγγισης (20ο), ράμπας (20ο) και διαφυγής (32ο) που σε συνδυασμό με τους κοντούς προβόλους του δίνουν αβαντάζ σε εκτός δρόμους διαδρομές.
Nissan Ariya
Tο Ariya είναι το αμιγώς ηλεκτρικό SUV της Nissan και να πούμε ευθύς εξαρχής ότι δεν είναι το ηλεκτρικό Qashqai αλλά ένα άλλο μοντέλο. Έχει άκρως φουτουριστική σχεδίαση που «φωνάζει» για την ηλεκτρική του φύση, ενώ το εσωτερικό του από την άλλη δείχνει πολύ high-tech και καλοφτιαγμένο ως προς την συναρμογή και την ποιότητα των υλικών.
Αναφορικά με τους κινητήρες, στη βάση της γκάμας θα τοποθετηθεί μια δικίνητη έκδοση με απόδοση 217 ίππων, όπου τον ηλεκτροκινητήρα θα τροφοδοτούν μπαταρίες ιόντων λιθίου 63 kWh, οι οποίες και θα προσφέρουν αυτονομία έως και 403 χλμ...
Θα υπάρχει και δεύτερη δικίνητη επιλογή, με ισχύ 242 ίππων, αλλά από μπαταρία 87 kWh για αυτονομία 533 χλμ. με μια φόρτιση. Η ίδια μπαταρία θα κινεί και το τετρακίνητο Ariya (e-4ORCE ) το οποίο φέρει και ένα έξτρα ηλεκτροκινητήρα με τη συνολική ισχύ να φτάνει τους 305 ίππους και την αυτονομία στα 500 χλμ..
Peugeot 308 και 2008
Το τελευταίο τρίμηνο του 2023 περιμένουμε το ανανεωμένο Peugeot 2008, το οποίο έρχεται με πιο φράσκο ντιζάιν, ήπια υβριδική τεχνολογία και ισχυρότερη ηλεκτρική έκδοση. To best-seller SUVάκι της γαλλικής φίρμας συνεχίζει ακόμα καλύτερο την πορεία του σε μία «καυτή» κατηγορία της ευρωπαϊκής αγοράς, κάτι που ισχύει και για το ηλεκτρικό e-2008. Μαζί με αυτό θα δούμε και την ηλεκτρική έκδοση του νέου 308, έρχοντας να ολοκληρώσει την γκάμα των κινητήρων του.
Τα δύο μοντέλα της Peugeot λαμβάνουν μια μεγαλύτερη μπαταρία 54 kWh χάρη στην οποία αυξάνεται και η αυτονομία του, η οποία πλέον ορίζεται στα 406 χιλιόμετρα. Η μεγαλύτερη μπαταρία συνδυάζεται με έναν νέο ηλεκτροκινητήρα 156 ίππων, ήτοι 20 άλογα επιπλέον από το προηγούμενο μοτέρ των 136 αλόγων. Το δύο μοντέλα έχουν δυνατότητα φόρτισης έως 100 kW, που σημαίνει ότι η πλήρωση από 0 έως 80 τοις εκατό διαρκεί περίπου 30 λεπτά.
Toyota bZ4x
Το bZ4X είναι το πρώτο μοντέλο που αναπτύχθηκε από την Toyota ως αμιγώς ηλεκτρικό αυτοκίνητο και βασίζεται στη νέα πλατφόρμα της εταιρείας e-TNGA έχοντας μήκος 4,69 μέτρα, δηλαδή είναι λίγο πιο μακρύ από το RAV4. Η σχεδίαση του αυτοκινήτου είναι φουτουριστική, με τον πρόβολο να παίρνει σχήμα «hammerhead» (μτφρ: σφυροκέφαλής).
Το εμπροσθιοκίνητο bZ4X τροφοδοτείται από έναν ηλεκτροκινητήρα απόδοσης που παράγει 204 ίππους και 265 Nm ροπής και το τετρακίνητο μοντέλο εξοπλίζεται με δύο ηλεκτρικά μοτέρ (ένα σε κάθε άξονα) και προσφέρει μέγιστη ισχύ 218 άλογα και 336 Nm ροπής. Το bZ4X εξοπλίζεται με μια μπαταρία 71,4 kWh που προσφέρει 450 χιλιόμετρα αυτονομίας, σύμφωνα με τα τεστ του WLTP. H μπαταρία, όπως ισχυρίζεται η Toyota μπορεί να φορτιστεί μέχρι το 80% σε 30 λεπτά με φορτιστή 150 Kw, ωστόσο αυτό που μετράει είναι πως έχει εγγύηση για 1.000.000 χλμ.. Το bZ4X είναι ξανά διαθέσιμο για παραγγελία από 50.920 ευρώ. Στο QR μπορείτε να διαβάσετε αναλυτικά τη δοκιμή του.