Τιμές με Leasing
LIVE: κίνηση στους δρόμους
Τα κουμπιά επιστρέφουν! Μήπως να επιστρέψουν και τα αναλογικά όργανα;

Τα κουμπιά επιστρέφουν! Μήπως να επιστρέψουν και τα αναλογικά όργανα;

4.832 Επισκέψεις στο άρθρο (16/3/2024)

- Τα πλήκτρα αφής φεύγουν, τα κουμπιά επιστρέφουν
- Οι οθόνες και τα συναφή μπλιμπλίκια αυξάνουν την τιμή του αυτοκινήτου
- Αν δε θες οθόνες πρέπει να πας σε βασική έκδοση χάνοντας περισσότερο εξοπλισμό
- Μπορεί το «κράξιμο» για τα κουμπιά να γίνει «κράξιμο» για τις οθόνες;

Τα πλήκτρα αφής φεύγουν, τα κουμπιά επιστρέφουν

Σα να μην έφτανε η κρίση της βιομηχανίας λόγω Covid, σα να μην ήταν αρκετή η έλλειψη μικροτσίπ, ήρθε και η υψηλή τεχνολογία στην καμπίνα και μας αποτελείωσε με τα αυτοκίνητα να γίνονται πολύ ακριβά. Μήπως αν φύγουν τα περιττά, να μπορέσουμε να γίνουν φθηνότερα;
 
Με την τεχνολογία των κινητών να περνάει στα αυτοκίνητα, γεμίσαμε οθόνες και πλήκτρα αφής. Μόνο που μετά από δύο-τρεις γενιές μοντέλων που για να αλλάξεις θερμοκρασία στον κλιματισμό πρέπει να κοιτάς μια ώρα που πρέπει να αγγίξεις, ο κόσμος το κατάλαβε, και τώρα οι εταιρείες κάνουν βήματα να το διορθώσουν. Η VW ετοιμάζει ήδη το επόμενο facelift του ID.3 με τα περισσότερα πλήκτρα να γίνονται κανονικά κουμπιά, ενώ και άλλες μάρκες κάνουν τα ίδια βήματα.

Οι οθόνες και τα συναφή αυξάνουν την τιμή του αυτοκινήτου

Χωρίς αφή, ανοίγεται ο δρόμος να μειωθούν και οι οθόνες. Αφού οι λειτουργίες που πριν ήταν θαμμένες σε δέκα μενού της οθόνης τώρα έχουν δικό τους κουμπί, όπως πριν, ίσως είναι ώρα να έχουμε πλούσιες εκδόσεις χωρίς το έξτρα κόστος που προσθέτουν οι οθόνες. Και οι οθόνες ανεβάζουν το κόστος όχι μόνο για αυτό που κοστίζουν, αλλά και για το κόστος του λογισμικού, και για τη σχεδίαση της βασικής έκδοσης που αφού δεν έχει οθόνη θα πρέπει όλα να λειτουργούν χωρίς αυτές. Σχεδόν δύο σαλόνια για κάθε μοντέλο δηλαδή.

Αν δε θες οθόνες πρέπει να πας σε βασική έκδοση χάνοντας περισσότερο εξοπλισμό

Και κανείς δεν θέλει τη βασική έκδοση για να αποφύγει αυτό το κόστος. Αυτή τη στιγμή, με τις οθόνες να είναι στάνταρ τουλάχιστον από τη μεσαία και πάνω έκδοση, το κόστος μεταξύ των εκδόσεων αυξάνεται κατα πολύ. Και στο δίλημμα βασική ή μεγάλη διαφορά στην τιμή, η απάντηση είναι δύσκολη. Και στο κάτω κάτω γιατί να υπάρχει αυτό το δίλημμα;

Εντάξει, τις οθόνες για το infotainment στο κέντρο του ταμπλό πιθανότατα να τις θέλουν όλοι, ακόμα και όσοι δεν τις ήθελαν στην αρχή, καθώς όποιος μπει σε σύγχρονο αυτοκίνητο, θα γλυκαθεί αρκετά γρήγορα. Όμως έστω για τον πίνακα οργάνων, που σε όλο και περισσότερα μοντέλα μπαίνει πλέον από τις αρχικές εκδόσεις, θα μπορούσε να γίνει μια εξαίρεση, καθώς οι πιο... παλιοί, βρίσκουν μια γλύκα στα αναλογικά όργανα με τους δείκτες.
 

Μπορεί το «κράξιμο» για τα κουμπιά να γίνει «κράξιμο» για τις οθόνες;

Ίσως στο δρόμο που άνοιξε το «κράξιμο» για τα πλήκτρα αφής, να δούμε το κράξιμο να επιμένει τόσο ώστε με αρχή μία μάρκα, ίσως όλες να μπορούν να προσφέρουν καλό εξοπλισμό, χωρίς το «καπέλο» του ψηφιακού πίνακα οργάνων να ανεβάζει το κόστος. Όσο όμορφη και φουτουριστική είναι μια οθόνη (και ακόμα περισσότεροι οι δύο) στην καμπίνα, δεν μπορεί να επιβαρύνει τόσο το αυτοκίνητο ώστε ή να ανεβάζει την τιμή αρκετά, ή να πρέπει να το αγοράσεις με μανιβέλες για τα παράθυρα (πίσω).

Εσύ όμως τι λες; Προτιμάς τα αυτοκίνητα χωρίς καμία οθόνη, ή τουλάχιστον με μόλις μία; Ή είσαι φαν της τεχνολογίας και του «όλο το ταμπλό οθόνη»;
 

ford
ODIGOS AGORAS LINGLONG