Το νέο Aygo X είναι ανάσα ζωής στην κατηγορία που εγκαταλείπουν αυτή τη στιγμή οι περισσότεροι κατασκευαστές. Είναι η Toyota εκτός τόπου και χρόνου; Ή ξέρει καλύτερα από όλους πως γίνεται;
Το Aygo X δεν είναι μόνο το πρώτο μίνι εδώ και καιρό στη μικρότερη κατηγορία (εκτός από τη νέα γενιά του Hyundai i10), είναι και το πρώτο μίνι SUV, ή καλύτερα crossover, της αγοράς. Η Toyota λανσάρει το Aygo X την ίδια στιγμή που μάρκες όπως η VW και η Peugeot φεύγουν από την κατηγορία. Πως το κάνει;
Η Toyota είναι η μάρκα που έβαλε τους μεγάλους κατασκευαστές στα μίνι. Με μια συνεργασία με τους Γάλλους, οι Toyota, Peugeot και Citroen, ξεκίνησαν από κοινού την παραγωγή των Aygo, 107 και C1, που είδαν δύο γενιές μοντέλων με τα ίδια ονόματα, πλην του Peugeot που τσίμπησε ένα νούμερο προς τα πάνω και έγινε 108.
Η Toyota, έβαλε το μοτέρ της (θυγατρικής της) Daihatsu και στη βασική σχεδίαση των μηχανικών του Aygo, ενώ οι Γάλλοι συμμετείχαν με την εξέλιξη παραγωγής και την «συσκευασία» των τριών μοντέλων, δηλαδή τα υλικά, και τη συνολική εικόνα.
Η τριπλέτα των μίνι είχε τέτοια επιτυχία που έκανε την Hyundai να μεταμορφώσει τη δική της πρόταση στην κατηγορία, και από το βασικό Atos πήγε στο πολύ πιο αναβαθμισμένο i10. Κάτι που έκανε και η Kia, όμως πιο δραστική ήταν η κίνηση του ομίλου VW. Με τις τρεις μάρκες του, ο όμιλος κατέβασε την δική του τριάδα, Up, Mii και Citigo της VW, SEAT και Skoda αντίστοιχα. Μαζί με τη Fiat, η κατηγορία έγινε πεδίο «μάχης» και μας χάρισε μερικά πολύ πετυχημένα μοντέλα.
Τι άλλαξε; Άλλαξε η τάση της αγοράς προς τα ηλεκτρικά, και φυσικά η συνεχής πίεση από τους ρύπους διοξειδίου που επιτάχυνε την ηλεκτροκίνηση. Βλέπεις η Toyota δεν βρέθηκε ποτέ με την ίδια πίεση όπως οι Γερμανοί για ρύπους, αφού ο στόλος της περιλαμβάνει υβριδικά από την κορυφή μέχρι τα νύχια, και μάλιστα εδώ και πολλά χρόνια.
Η άνεση αυτή επιτρέπει στην Toyota να κάνει την δική της κίνηση προς τα ηλεκτρικά όποτε θέλει, και όχι επειγόντως, όπως άλλες μάρκες. Της επιτρέπει επιπλέον να επενδύει ακόμη προς αυτοκίνητα πιο «συμβατικά» από πλευράς τεχνολογίας, και να βρίσκει τρύπες στην αγορά που ήταν δεν καλύφθηκαν ποτέ, είτε ξανάνοιξαν με τις μάρκες να φεύγουν.
Έτσι ένα μοντέλο σαν το Aygo X μόνο Toyota θα μπορούσε να είναι σε αυτή τη φάση. Είναι εξάλλου και ένα αυτοκίνητο που χρειάζεται η Toyota δίπλα στο Aygo, αφού μαζί τα δυό τους συμπληρώνουν τα νούμερα που πρέπει να παράγονται ώστε να επιτυγχάνονται οι οικονομίες κλίμακας για να μπορούν τα μοντέλα αυτά να είναι εμπορικά βιώσιμα.
Πέραν όλων αυτών όμως, η Toyota δίνει μια ανάσα σε μια κατηγορία που πιέζεται, μια κατηγορία που ειδικά για την Ελλάδα είναι σημαντικό να έχει καινούργια αυτοκίνητα αφού είναι τα φθηνότερα στην αγορά. Και το Aygo X, ως crossover, έχει και τα επιπλέον χαρακτηριστικά που θα κάνει πολλούς οδηγούς να το δουν σοβαρά.
Εσείς; Είναι το Aygo X ιδανικό για τη δική σας χρήση; Και τελικά πόση σημασία έχει αυτό το λανσάρισμα αυτή τη στιγμή; Τι λέτε;