Αυτά είναι τα δημοφιλέστερα μοντέλα της αγοράς που φοράνε.... Auto-ασπίδες!
Μέσα από τις μετρήσεις του AutoΤρίτη Test Center, εντοπίζουμε τα πιο αθόρυβα οικογενειακά μοντέλα από τις κατηγορίες των μικρομεσαίων, των μικρομεσαίων crossover και των μικρομεσαίων premium με κινητήρες βενζίνης και πετρελαίου.
Ήχος είναι κάθε ερέθισμα που φτάνει στα αυτιά μας και προκαλείται από κάθε μεταβολή της πίεσης του αέρα ή άλλων μέσων. Ο θόρυβος είναι το αρνητικό παράγωγο του έντονου ήχου. Θόρυβος, λοιπόν, είναι ο ενοχλητικός ή ανεπιθύμητος και επιβλαβής ήχος, που οι βλαπτικές επιπτώσεις του εξαρτώνται από την ένταση, τη συχνότητα και τη διάρκεια της έκθεσής μας σε αυτόν. Ο θόρυβος σχετίζεται άμεσα με τη φυσική μας ηρεμία και επηρεάζει άμεσα την υγεία μας (καρδιακούς παλμούς, αναπνευστικό σύστημα, αρτηριακή κυκλοφορία, πέψη, μνήμη, αυτοσυγκέντρωση, αλλά κυρίως το νευρικό σύστημα) και κατΆ επέκταση, την ποιότητα ζωής μας. Μονάδα μέτρησης της συχνότητας του θορύβου είναι τα (Hz) – κύκλοι ανά δευτερόλεπτο- ενώ η ένταση μετριέται σε ντεσιμπέλ (dB), μια μονάδα μέτρησης που είναι λογαριθμική. Αυτό σημαίνει ότι άνοδος της κλίμακας κατά τρία dΒ σε κάποιο ύψος θορύβου συνεπάγεται διπλασιασμό της έντασης του θορύβου. Το διπλάσιο, για παράδειγμα, των 85 dB δεν είναι τα 170 dB, αλλά τα 88 dB. Σύμφωνα με το Decibel, το τελευταίο όριο της ανθρώπινης αντοχής είναι 140 dB, ενώ οι συνεχείς θόρυβοι των 120 dB προκαλούν μόνιμη ζημιά στην ανθρώπινη υγεία.
Ηχομόνωση, κινητήρας-κιβώτιο και ελαστικά ορίζουν το θορυβώδες… O θόρυβος που παράγεται στο εσωτερικό ενός αυτοκινήτου και φτάνει στο αυτί μας, εξαρτάται από πολλούς παράγοντες. Θόρυβο παράγει κάθε αυτοκίνητο με κινητήρα εσωτερικής καύσης από το ρελαντί ακόμα και τα επίπεδα αυτού καθορίζονται από τη χωρητικότητα του κινητήρα και τον αριθμό κυλίνδρων που διαθέτει. Ένας τρικύλινδρος κινητήρας, για παράδειγμα, έχει αυξημένα επίπεδα θορύβου στο ρελαντί σε σχέση με έναν τετρακύλινδρο ίδιας χωρητικότητας. Όσον αφορά στο θόρυβο στην ταχύτητα των 100 και 120 χλμ./ώρα που λογίζονται ως ταχύτητες ταξιδιού, εξαρτάται τόσο από τη διάσταση των ελαστικών και των ζαντών, αλλά πολύ περισσότερο από την κλιμάκωση του κιβωτίου ταχυτήτων. Έτσι, ένα αυτοκίνητο με αραιή κλιμάκωση κιβωτίου είναι πιο ήσυχο από ένα αντίστοιχο με πιο σφιχτή κλιμάκωση, αφού το πρώτο για να κινηθεί με αυτή την ταχύτητα, λειτουργεί σε χαμηλότερο πεδίο στροφών. Καθοριστικό ρόλο παίζει και η ηχομόνωση του εκάστοτε αυτοκινήτου, με δεδομένο ότι η μέτρηση γίνεται από την καμπίνα των επιβατών και όχι από το χώρο του κινητήρα, με τα πολυτελή αυτοκίνητα αναλογικά να παρουσιάζουν μικρότερα επίπεδα παραγόμενου θορύβου. Αξίζει, τέλος, να σημειωθεί, ότι ο θόρυβος που προκαλείται από την κύλιση του οχήματος διαμορφώνει κι εκείνος ανάλογα τα επίπεδα θορύβου.
Επιτελους η ερευνα που περιμενα εδω και χρονια να γινει και στην Ελλαδα καθως σε δοκιμαστικα που γινονται στο εξωτερικο τα ιαπωνικα και κορεατικα αποτελουν πλεον σημειο αναφορας στην ηχομονωση και στην ποιοτητα υλικων των σαλονιων! Ελπιζω να μην ξαναδω σχολια κολλημενων γερμανοφιλων που εχουν μεινει στη δεκαετια του 70 και του 80 οτι τα ιαπωνικα δηθεν τριζουν και κουδουνιζουν γιατι τα στοιχεια πλεον ειναι αντικειμενικα και αδιαμφισβητητα! Υ.Γ.: Γιατι δεν συμπεριλαβατε στην ερευνα και το Honda Civic; Αν επαληθευοταν απο τη δικη σας ερευνα η εργοστασιακη μετρηση των 64db θα εβγαινε το πιο αθορυβο.
Απο που να αρχισω και απο που να τελειωσω...
Πρωτα απο ολα, αυξηση κατα 3db δεν ειναι διπλασιασμος του θορυβου. Αυξηση κατα 6 db ειναι διπλασιασμος του θορυβου και παλι απο τα 70 στα 76 μπορει καν, να μη γινει ευκολα αντιληπτη μια αυξηση κατα 3 decibel απο τα περισσοτερα ατομα.
Μετρατε με ενα ντεσιμπελομετρο, ναι. Αλλα που μεσα στο αυτοκινητο? Μπροστα απο το ταμπλο? Κατω απο το radio cd navi κτλ? Διπλα απο το παραθυρο? Στο αυτι του οδηγου? Στις δυο τελευταιες περιπτωσεις η μετρηση αυξανεται και παλι, επηρεαζεται απο το που καθεται ο καθε οδηγος μεσα στο αυτοκινητο.
Τι μετρησεις παιρνετε? Εχετε γραφηματα? Μετρατε την ενεργεια και σε πια hz πρακτικα το καθε αυτοκινητο peak-αρει και παιρνετε τις τιμες που δημοσιευετε? Ενα ταξιδι στα 72 db με κυλιση στους 80-100 hz ενοχλει πολυ, πολυ διαφορετικα απο ενα ταξιδι με 72 db στους 200-400 η και παραπανω. Η τιμη 72 δεν λεει τιποτα.
Παρεμπιπτοντως η καμπυλη db (A) ειναι το λιγοτερο...οχι ιδιαιτερα καλη, πρακτικα ενα απολειφαδι απο τις τηλεποικοινωνιες και χρησιμοποιειται για σχετικα ησυχους ηχους. Υπαρχουν και αλλες καμπυλες και raw δεδομενα αλλα φυσικα δεν θα βγαζατε ακρη απο εκει.
Επισης ενα σετ λαστιχα στο ιδιο αυτοκινητο, μπορει να ριξει η να αυξησει το θορυβο κατα 3 και βαλε db οποτε σε συναρτηση οτι δεν μετρατε στις ιδιες συνθηκες και δεν αναφερετε μετρηση θορυβου εξωτερικα (γιατι οταν φυσαει τα αυτοκινητα που περνανε αερα θα ειναι πιο θορυβωδη) οι αναφορες σας ειναι το λιγοτερο...αμφισβητισιμες.
Θα μπορουσατε να αναφερετε σε καθε τεστ ποια ειναι η κυρια πηγη θορυβου στο ταξιδι στην εθνικη.
Π.χ. οδηγω ενα seat leon του 2009 η κυρια πηγη θορυβου ειναι η κυλιση και οι χαμηλοτερες μετρησεις που εχω παρει με καλα ελαστικα στα 140 ειναι 69-70 db με τις ψηλοτερες στα 80, και ειναι συνεχεια πιο ησυχο στο ντεσιμπελομετρο απο ενα citroen c5 (που ο αερας σου παιρνει τα αυτια συγκριτικα αλλα ειναι πιο αθορυβο σε κυλιση) και σταθερα 3-4 db πιο φασαριοζικο απο την mercedes c-class 1.8 2013 για παραδειγμα που απλα...ακους λιγο αερα και τιποτα αλλο σε μεγαλο ευρος ταχυτητων.
Κατι τετοιο θα ηταν αρκετα πιο περιγραφικο για τις μεταξυ των μοντελων διαφορες.
Σχετικά με τις μετρήσεις σας στα μικρομεσαία DIESEL, επιτρέψτε μου να αμφισβητήσω τις μετρήσεις σας οι οποίες δυστυχώς δεν αναφέρουν ούτε σε τι συνθήκες έγιναν ούτε τι λάστιχα φορούσαν τα προς μελέτη αυτοκίνητα, αλλά ούτε και τι μετρητικό όργανο χρησιμοποιήθηκε συγκεκριμένα.
Θα πρέπει να σας αναφέρω ότι προ 6μήνου πραγματοποίησα προσωπικά εγώ μετρήσεις σε αρκετά από αυτά τα αυτοκίνητα που αναφέρετε στην έρευνά σας με τα ακριβώς αντίθετα αποτελέσματα.
Συγκεκριμένα, οι μετρήσεις μου στα μικρομεσαία DIESEL έβγαλαν ως πιο αθόρυβο αυτοκίνητο το CITROEN C4 BlueHDI 120S&S σε όλες τις επιμέρους κατηγορίες (κυρίως στις υψηλές ταχύτητες άνω των 100Km/h) με 2ο το PEUGEOT 308 με τον ίδιο κινητήρα και με σημαντική διαφορά από το 3ο ΑURIS. Επίσης να σας αναφέρω ότι το πλέον θορυβώδες στην κατηγορία του αναδείχθηκε το VW Golf VIII tdi το οποίο εσείς το αναδείξατε ως το πιο αθόρυβο της κατηγορίας του!
Εννοείται πως όλα τα στοιχεία της προσωπικής μου έρευνας είναι στη διάθεση σας όπως επίσης κι εγώ για όποια διευκρίνηση.
Με εκτίμηση,
Γ. Αποστολόπουλος
Ωπα, τα ηλεκτρικά που έχουν αθόρυβους κινητήρες, δεν θα έπρεπε να είναι μέτρο σύγκρισης;; Πάντως έχω την εντύπωση ότι θα πρέπει , όπως η κατανάλωση, στα τεχνικά χαρακτηριστικά του οχήματος να αναφέρεται και ο θόρυβος στο εσωτερικό τους. Είναι ένα σημαντικό στοιχείο που επηρεάζει την αγορά ή όχι ενός αυτοκινήτου.
Επειδή δεν ξέρω αν πήρατε το προηγούμενο mail μου..... απλώς ήθελα να σας πω ότι όταν βρείτε την ευκαιρία καλό θα ήταν να ξέρουμε και τα ''ήσυχα μικρά''
Θερμά ευχαριστώ και πάλι.
Α.Λ.
Για κάποιους ανθρώπους ο ήχος ενός οχήματος είναι σαν μία ΣΥΜΦΩΝΙΑ ΜΕ ΚΑΘΟΔΗΓΗΤΗ ΤΟΝ ΧΕΡΜΠΕΡΤ ΦΟΝ ΚΑΡΑΓΙΑΝ.- Θα μου πείτε αναλόγως την κατηγορία του οχήματος...
Δεν μπορώ να χρησιμοποιήσω την κατάλληλη λέξη... όπως χρησιμοποεί ο "συνάδελφος" ακαδημαϊκός-πανεπιστημιακός Κωνσταντίνος Ζουράρις εις κάθε περίσταση... δεν έχουμε και τις ίδιες ειδικότητες γνωστικές... να μην ακούω τον ήχο ενός Caterham, μιας Lotus, μιας McLaren, κ.τ.λ. όταν βρίσκομαι μέσα τους και κουμπώνω επάνω στο κάθισμα τους... και αντ΄αυτού να έχω την καλύτερη, κ.τ.λ. ηχομόνωση και να απαιτώ, κ.τ.λ. να συμμετέχω σε τέτοιου είδους διαγωνισμούς και να βγαίνω και πρώτος λόγω της καλύτερης ηχομόνωσης, κ.τ.λ. την οποία διαθέτω...
Εντάξει να δεχτώ ότι μεγαλώνουμε, ότι κάποιες κατηγορίες οχημάτων οι περισσότεροι που τις αγοράζουν χρειάζονται, κ.τ.λ. ηχομόνωση κορυφαία... μήπως πρέπει τον θόρυβο τελικά ενός οχήματος να τον παραγγέλνει ο εκάστοτε αγοραστής σύμφωνα να τις ευαρέσκειες του, κ.τ.λ.; Σε οποιαδήποτε κατηγορία οχήματος.-
Ποιός τότε ο λόγος που οι κατασκευαστές σε κάποια μοντέλα τους δημιουργούν τεχνητούς ήχους... από το μοτέρ του οχήματος; Και δεν συμβαίνει μόνο στα ηλεκτρικά οχήματα που μας το θέτουν ως ασφάλεια προς τους πεζούς κ.τ.λ.
Επιτελους η ερευνα που περιμενα εδω και χρονια να γινει και στην Ελλαδα καθως σε δοκιμαστικα που γινονται στο εξωτερικο τα ιαπωνικα και κορεατικα αποτελουν πλεον σημειο αναφορας στην ηχομονωση και στην ποιοτητα υλικων των σαλονιων! Ελπιζω να μην ξαναδω σχολια κολλημενων γερμανοφιλων που εχουν μεινει στη δεκαετια του 70 και του 80 οτι τα ιαπωνικα δηθεν τριζουν και κουδουνιζουν γιατι τα στοιχεια πλεον ειναι αντικειμενικα και αδιαμφισβητητα! Υ.Γ.: Γιατι δεν συμπεριλαβατε στην ερευνα και το Honda Civic; Αν επαληθευοταν απο τη δικη σας ερευνα η εργοστασιακη μετρηση των 64db θα εβγαινε το πιο αθορυβο.
Απο που να αρχισω και απο που να τελειωσω... Πρωτα απο ολα, αυξηση κατα 3db δεν ειναι διπλασιασμος του θορυβου. Αυξηση κατα 6 db ειναι διπλασιασμος του θορυβου και παλι απο τα 70 στα 76 μπορει καν, να μη γινει ευκολα αντιληπτη μια αυξηση κατα 3 decibel απο τα περισσοτερα ατομα. Μετρατε με ενα ντεσιμπελομετρο, ναι. Αλλα που μεσα στο αυτοκινητο? Μπροστα απο το ταμπλο? Κατω απο το radio cd navi κτλ? Διπλα απο το παραθυρο? Στο αυτι του οδηγου? Στις δυο τελευταιες περιπτωσεις η μετρηση αυξανεται και παλι, επηρεαζεται απο το που καθεται ο καθε οδηγος μεσα στο αυτοκινητο. Τι μετρησεις παιρνετε? Εχετε γραφηματα? Μετρατε την ενεργεια και σε πια hz πρακτικα το καθε αυτοκινητο peak-αρει και παιρνετε τις τιμες που δημοσιευετε? Ενα ταξιδι στα 72 db με κυλιση στους 80-100 hz ενοχλει πολυ, πολυ διαφορετικα απο ενα ταξιδι με 72 db στους 200-400 η και παραπανω. Η τιμη 72 δεν λεει τιποτα. Παρεμπιπτοντως η καμπυλη db (A) ειναι το λιγοτερο...οχι ιδιαιτερα καλη, πρακτικα ενα απολειφαδι απο τις τηλεποικοινωνιες και χρησιμοποιειται για σχετικα ησυχους ηχους. Υπαρχουν και αλλες καμπυλες και raw δεδομενα αλλα φυσικα δεν θα βγαζατε ακρη απο εκει. Επισης ενα σετ λαστιχα στο ιδιο αυτοκινητο, μπορει να ριξει η να αυξησει το θορυβο κατα 3 και βαλε db οποτε σε συναρτηση οτι δεν μετρατε στις ιδιες συνθηκες και δεν αναφερετε μετρηση θορυβου εξωτερικα (γιατι οταν φυσαει τα αυτοκινητα που περνανε αερα θα ειναι πιο θορυβωδη) οι αναφορες σας ειναι το λιγοτερο...αμφισβητισιμες. Θα μπορουσατε να αναφερετε σε καθε τεστ ποια ειναι η κυρια πηγη θορυβου στο ταξιδι στην εθνικη. Π.χ. οδηγω ενα seat leon του 2009 η κυρια πηγη θορυβου ειναι η κυλιση και οι χαμηλοτερες μετρησεις που εχω παρει με καλα ελαστικα στα 140 ειναι 69-70 db με τις ψηλοτερες στα 80, και ειναι συνεχεια πιο ησυχο στο ντεσιμπελομετρο απο ενα citroen c5 (που ο αερας σου παιρνει τα αυτια συγκριτικα αλλα ειναι πιο αθορυβο σε κυλιση) και σταθερα 3-4 db πιο φασαριοζικο απο την mercedes c-class 1.8 2013 για παραδειγμα που απλα...ακους λιγο αερα και τιποτα αλλο σε μεγαλο ευρος ταχυτητων. Κατι τετοιο θα ηταν αρκετα πιο περιγραφικο για τις μεταξυ των μοντελων διαφορες.
Σχετικά με τις μετρήσεις σας στα μικρομεσαία DIESEL, επιτρέψτε μου να αμφισβητήσω τις μετρήσεις σας οι οποίες δυστυχώς δεν αναφέρουν ούτε σε τι συνθήκες έγιναν ούτε τι λάστιχα φορούσαν τα προς μελέτη αυτοκίνητα, αλλά ούτε και τι μετρητικό όργανο χρησιμοποιήθηκε συγκεκριμένα. Θα πρέπει να σας αναφέρω ότι προ 6μήνου πραγματοποίησα προσωπικά εγώ μετρήσεις σε αρκετά από αυτά τα αυτοκίνητα που αναφέρετε στην έρευνά σας με τα ακριβώς αντίθετα αποτελέσματα. Συγκεκριμένα, οι μετρήσεις μου στα μικρομεσαία DIESEL έβγαλαν ως πιο αθόρυβο αυτοκίνητο το CITROEN C4 BlueHDI 120S&S σε όλες τις επιμέρους κατηγορίες (κυρίως στις υψηλές ταχύτητες άνω των 100Km/h) με 2ο το PEUGEOT 308 με τον ίδιο κινητήρα και με σημαντική διαφορά από το 3ο ΑURIS. Επίσης να σας αναφέρω ότι το πλέον θορυβώδες στην κατηγορία του αναδείχθηκε το VW Golf VIII tdi το οποίο εσείς το αναδείξατε ως το πιο αθόρυβο της κατηγορίας του! Εννοείται πως όλα τα στοιχεία της προσωπικής μου έρευνας είναι στη διάθεση σας όπως επίσης κι εγώ για όποια διευκρίνηση. Με εκτίμηση, Γ. Αποστολόπουλος
Ωπα, τα ηλεκτρικά που έχουν αθόρυβους κινητήρες, δεν θα έπρεπε να είναι μέτρο σύγκρισης;; Πάντως έχω την εντύπωση ότι θα πρέπει , όπως η κατανάλωση, στα τεχνικά χαρακτηριστικά του οχήματος να αναφέρεται και ο θόρυβος στο εσωτερικό τους. Είναι ένα σημαντικό στοιχείο που επηρεάζει την αγορά ή όχι ενός αυτοκινήτου.
Επειδή δεν ξέρω αν πήρατε το προηγούμενο mail μου..... απλώς ήθελα να σας πω ότι όταν βρείτε την ευκαιρία καλό θα ήταν να ξέρουμε και τα ''ήσυχα μικρά'' Θερμά ευχαριστώ και πάλι. Α.Λ.
Καλή σας ημέρα, Όταν θα μπορέσετε περιμένουμε το ρεπορτάζ σας για την ''ησυχία'' και για τα μικρά. Με εκτίμηση, Α.Λ.
Για κάποιους ανθρώπους ο ήχος ενός οχήματος είναι σαν μία ΣΥΜΦΩΝΙΑ ΜΕ ΚΑΘΟΔΗΓΗΤΗ ΤΟΝ ΧΕΡΜΠΕΡΤ ΦΟΝ ΚΑΡΑΓΙΑΝ.- Θα μου πείτε αναλόγως την κατηγορία του οχήματος... Δεν μπορώ να χρησιμοποιήσω την κατάλληλη λέξη... όπως χρησιμοποεί ο "συνάδελφος" ακαδημαϊκός-πανεπιστημιακός Κωνσταντίνος Ζουράρις εις κάθε περίσταση... δεν έχουμε και τις ίδιες ειδικότητες γνωστικές... να μην ακούω τον ήχο ενός Caterham, μιας Lotus, μιας McLaren, κ.τ.λ. όταν βρίσκομαι μέσα τους και κουμπώνω επάνω στο κάθισμα τους... και αντ΄αυτού να έχω την καλύτερη, κ.τ.λ. ηχομόνωση και να απαιτώ, κ.τ.λ. να συμμετέχω σε τέτοιου είδους διαγωνισμούς και να βγαίνω και πρώτος λόγω της καλύτερης ηχομόνωσης, κ.τ.λ. την οποία διαθέτω... Εντάξει να δεχτώ ότι μεγαλώνουμε, ότι κάποιες κατηγορίες οχημάτων οι περισσότεροι που τις αγοράζουν χρειάζονται, κ.τ.λ. ηχομόνωση κορυφαία... μήπως πρέπει τον θόρυβο τελικά ενός οχήματος να τον παραγγέλνει ο εκάστοτε αγοραστής σύμφωνα να τις ευαρέσκειες του, κ.τ.λ.; Σε οποιαδήποτε κατηγορία οχήματος.- Ποιός τότε ο λόγος που οι κατασκευαστές σε κάποια μοντέλα τους δημιουργούν τεχνητούς ήχους... από το μοτέρ του οχήματος; Και δεν συμβαίνει μόνο στα ηλεκτρικά οχήματα που μας το θέτουν ως ασφάλεια προς τους πεζούς κ.τ.λ.