Mικρομεσαία crossover (βενζίνης και πετρελαίου)
132.635 Επισκέψεις στο άρθρο (16/1/2018)
3 Φωτογραφίες »
Το Peugeot 3008 είναι το πιο αθόρυβο αυτοκίνητο της μικρομεσαίας crossover κατηγορίας τόσο στην βενζινοκίνητη, όσο και στην πετρελαιοκίνητη έκδοσή του.
Στα 5+1 δημοφιλέστερα μικρομεσαία crossover της αγοράς, ο γενικότερος «κανόνας» που θέλει τα βενζινοκίνητα να είναι συνολικά πιο «ήσυχα» ισχύει σε μεγαλύτερο βαθμό, ενώ εδώ η μεγάλη μετωπική επιφάνεια και ο αυξημένος αεροδυναμικός συντελεστής που ορίζουν συγκριτικά αυξημένα επίπεδα θορύβου, αντιμετωπίζονται από την ενισχυμένη ηχομόνωση.
Ανάμεσα στα 6 δημοφιλέστερα μοντέλα της κατηγορίας, ξεχωρίζει το βενζινοκίνητο Nissan Qashqai με τον κινητήρα των 1,2 λίτρων DIG-T των 115 ίππων το οποίο εμφανίζει γενικότερα σε όλες τις μετρήσεις ιδιαίτερα χαμηλά επίπεδα θορύβου.
Αρκετά αθόρυβο είναι και το Peugeot 3008 με τον 1,2 λίτρων τρικύλινδρο κινητήρα των 130 ίππων, έναν κινητήρα που μας έχει δώσει σε άλλα αυτοκίνητα του ομίλου PSA πιο ανεβασμένα νούμερα θορύβου. Αυτό επαληθεύει την premium υπόσταση του νέου crossover της Peugeot το οποίο στα πλαίσια της ποιοτικής του κατασκευής, διαθέτει και την ανάλογη βελτίωση στην ηχομόνωση. Αυτό φυσικά ισχύει και για το 3008 στην έκδοση με τον 1,6 BlueHDi πετρελαιοκινητήρα των 120 ίππων, το οποίο αποτελεί το πιο αθόρυβο αυτοκίνητο της κατηγορίας με diesel κινητήρα.
Από κει και ύστερα ξεχωρίζουν τα VW Tiguan και Τoyota C-HR στις βενζινοκίνητες εκδόσεις τους (το C-HR διατίθεται και ως υβριδικό αλλά όχι με diesel κινητήρα), ενώ το Kuga που έχουμε μετρήσει με χειροκίνητο κιβώτιο μόνο στην έκδοση πετρελαίου (1,5 TDCi των 120 ίππων) είναι και εκείνο από τα αθόρυβα crossover.
Το Jeep Renegade τόσο στην βενζινοκίνητη (1,4 λτ., 140 ίππων) όσο και στην πετρελαιοκίνητη βασική του έκδοση (1,6 λτ., 120 ίππων) δεν διακρίνεται για το ήσυχο περιβάλλον που διαμορφώνει, κάτι που ισχύει και για την υβριδική έκδοση του Toyota C-HR η οποία βέβαια εφοδιάζεται με κιβώτιο CVΤ και τίθεται εκτός συναγωνισμού.
3 Φωτογραφίες »
Ιδιαίτερα χαμηλά επίπεδα θορύβου, παράγει το δημοφιλέστερο αυτοκίνητο της κατηγορίας, το βενζινοκίνητο Nissan Qashqai.
Ανάμεσα στα 6 δημοφιλέστερα μοντέλα της κατηγορίας, ξεχωρίζει το βενζινοκίνητο Nissan Qashqai με τον κινητήρα των 1,2 λίτρων DIG-T των 115 ίππων το οποίο εμφανίζει γενικότερα σε όλες τις μετρήσεις ιδιαίτερα χαμηλά επίπεδα θορύβου.
Αρκετά αθόρυβο είναι και το Peugeot 3008 με τον 1,2 λίτρων τρικύλινδρο κινητήρα των 130 ίππων, έναν κινητήρα που μας έχει δώσει σε άλλα αυτοκίνητα του ομίλου PSA πιο ανεβασμένα νούμερα θορύβου. Αυτό επαληθεύει την premium υπόσταση του νέου crossover της Peugeot το οποίο στα πλαίσια της ποιοτικής του κατασκευής, διαθέτει και την ανάλογη βελτίωση στην ηχομόνωση. Αυτό φυσικά ισχύει και για το 3008 στην έκδοση με τον 1,6 BlueHDi πετρελαιοκινητήρα των 120 ίππων, το οποίο αποτελεί το πιο αθόρυβο αυτοκίνητο της κατηγορίας με diesel κινητήρα.
Από κει και ύστερα ξεχωρίζουν τα VW Tiguan και Τoyota C-HR στις βενζινοκίνητες εκδόσεις τους (το C-HR διατίθεται και ως υβριδικό αλλά όχι με diesel κινητήρα), ενώ το Kuga που έχουμε μετρήσει με χειροκίνητο κιβώτιο μόνο στην έκδοση πετρελαίου (1,5 TDCi των 120 ίππων) είναι και εκείνο από τα αθόρυβα crossover.
Το Jeep Renegade τόσο στην βενζινοκίνητη (1,4 λτ., 140 ίππων) όσο και στην πετρελαιοκίνητη βασική του έκδοση (1,6 λτ., 120 ίππων) δεν διακρίνεται για το ήσυχο περιβάλλον που διαμορφώνει, κάτι που ισχύει και για την υβριδική έκδοση του Toyota C-HR η οποία βέβαια εφοδιάζεται με κιβώτιο CVΤ και τίθεται εκτός συναγωνισμού.
Σελίδα 1 | Οικογενειακά που... «ψιθυρίζουν» |
Σελίδα 2 | Πως μετράμε τον θόρυβο; |
Σελίδα 3 | Μικρομεσαία (βενζίνης) |
Σελίδα 4 | Mικρομεσαία (diesel) |
Σελίδα 5 | Mικρομεσαία crossover (βενζίνης και πετρελαίου) |
Σελίδα 6 | Μικρομεσαία premium (βενζίνης και πετρελαίου) |
Σελίδα 7 | Δεν κάνει «κιχ» |
Σελίδα 8 | Όχι θόρυβος… μελωδία |
Επιτελους η ερευνα που περιμενα εδω και χρονια να γινει και στην Ελλαδα καθως σε δοκιμαστικα που γινονται στο εξωτερικο τα ιαπωνικα και κορεατικα αποτελουν πλεον σημειο αναφορας στην ηχομονωση και στην ποιοτητα υλικων των σαλονιων! Ελπιζω να μην ξαναδω σχολια κολλημενων γερμανοφιλων που εχουν μεινει στη δεκαετια του 70 και του 80 οτι τα ιαπωνικα δηθεν τριζουν και κουδουνιζουν γιατι τα στοιχεια πλεον ειναι αντικειμενικα και αδιαμφισβητητα! Υ.Γ.: Γιατι δεν συμπεριλαβατε στην ερευνα και το Honda Civic; Αν επαληθευοταν απο τη δικη σας ερευνα η εργοστασιακη μετρηση των 64db θα εβγαινε το πιο αθορυβο.
Απο που να αρχισω και απο που να τελειωσω... Πρωτα απο ολα, αυξηση κατα 3db δεν ειναι διπλασιασμος του θορυβου. Αυξηση κατα 6 db ειναι διπλασιασμος του θορυβου και παλι απο τα 70 στα 76 μπορει καν, να μη γινει ευκολα αντιληπτη μια αυξηση κατα 3 decibel απο τα περισσοτερα ατομα. Μετρατε με ενα ντεσιμπελομετρο, ναι. Αλλα που μεσα στο αυτοκινητο? Μπροστα απο το ταμπλο? Κατω απο το radio cd navi κτλ? Διπλα απο το παραθυρο? Στο αυτι του οδηγου? Στις δυο τελευταιες περιπτωσεις η μετρηση αυξανεται και παλι, επηρεαζεται απο το που καθεται ο καθε οδηγος μεσα στο αυτοκινητο. Τι μετρησεις παιρνετε? Εχετε γραφηματα? Μετρατε την ενεργεια και σε πια hz πρακτικα το καθε αυτοκινητο peak-αρει και παιρνετε τις τιμες που δημοσιευετε? Ενα ταξιδι στα 72 db με κυλιση στους 80-100 hz ενοχλει πολυ, πολυ διαφορετικα απο ενα ταξιδι με 72 db στους 200-400 η και παραπανω. Η τιμη 72 δεν λεει τιποτα. Παρεμπιπτοντως η καμπυλη db (A) ειναι το λιγοτερο...οχι ιδιαιτερα καλη, πρακτικα ενα απολειφαδι απο τις τηλεποικοινωνιες και χρησιμοποιειται για σχετικα ησυχους ηχους. Υπαρχουν και αλλες καμπυλες και raw δεδομενα αλλα φυσικα δεν θα βγαζατε ακρη απο εκει. Επισης ενα σετ λαστιχα στο ιδιο αυτοκινητο, μπορει να ριξει η να αυξησει το θορυβο κατα 3 και βαλε db οποτε σε συναρτηση οτι δεν μετρατε στις ιδιες συνθηκες και δεν αναφερετε μετρηση θορυβου εξωτερικα (γιατι οταν φυσαει τα αυτοκινητα που περνανε αερα θα ειναι πιο θορυβωδη) οι αναφορες σας ειναι το λιγοτερο...αμφισβητισιμες. Θα μπορουσατε να αναφερετε σε καθε τεστ ποια ειναι η κυρια πηγη θορυβου στο ταξιδι στην εθνικη. Π.χ. οδηγω ενα seat leon του 2009 η κυρια πηγη θορυβου ειναι η κυλιση και οι χαμηλοτερες μετρησεις που εχω παρει με καλα ελαστικα στα 140 ειναι 69-70 db με τις ψηλοτερες στα 80, και ειναι συνεχεια πιο ησυχο στο ντεσιμπελομετρο απο ενα citroen c5 (που ο αερας σου παιρνει τα αυτια συγκριτικα αλλα ειναι πιο αθορυβο σε κυλιση) και σταθερα 3-4 db πιο φασαριοζικο απο την mercedes c-class 1.8 2013 για παραδειγμα που απλα...ακους λιγο αερα και τιποτα αλλο σε μεγαλο ευρος ταχυτητων. Κατι τετοιο θα ηταν αρκετα πιο περιγραφικο για τις μεταξυ των μοντελων διαφορες.
Σχετικά με τις μετρήσεις σας στα μικρομεσαία DIESEL, επιτρέψτε μου να αμφισβητήσω τις μετρήσεις σας οι οποίες δυστυχώς δεν αναφέρουν ούτε σε τι συνθήκες έγιναν ούτε τι λάστιχα φορούσαν τα προς μελέτη αυτοκίνητα, αλλά ούτε και τι μετρητικό όργανο χρησιμοποιήθηκε συγκεκριμένα. Θα πρέπει να σας αναφέρω ότι προ 6μήνου πραγματοποίησα προσωπικά εγώ μετρήσεις σε αρκετά από αυτά τα αυτοκίνητα που αναφέρετε στην έρευνά σας με τα ακριβώς αντίθετα αποτελέσματα. Συγκεκριμένα, οι μετρήσεις μου στα μικρομεσαία DIESEL έβγαλαν ως πιο αθόρυβο αυτοκίνητο το CITROEN C4 BlueHDI 120S&S σε όλες τις επιμέρους κατηγορίες (κυρίως στις υψηλές ταχύτητες άνω των 100Km/h) με 2ο το PEUGEOT 308 με τον ίδιο κινητήρα και με σημαντική διαφορά από το 3ο ΑURIS. Επίσης να σας αναφέρω ότι το πλέον θορυβώδες στην κατηγορία του αναδείχθηκε το VW Golf VIII tdi το οποίο εσείς το αναδείξατε ως το πιο αθόρυβο της κατηγορίας του! Εννοείται πως όλα τα στοιχεία της προσωπικής μου έρευνας είναι στη διάθεση σας όπως επίσης κι εγώ για όποια διευκρίνηση. Με εκτίμηση, Γ. Αποστολόπουλος
Ωπα, τα ηλεκτρικά που έχουν αθόρυβους κινητήρες, δεν θα έπρεπε να είναι μέτρο σύγκρισης;; Πάντως έχω την εντύπωση ότι θα πρέπει , όπως η κατανάλωση, στα τεχνικά χαρακτηριστικά του οχήματος να αναφέρεται και ο θόρυβος στο εσωτερικό τους. Είναι ένα σημαντικό στοιχείο που επηρεάζει την αγορά ή όχι ενός αυτοκινήτου.
Επειδή δεν ξέρω αν πήρατε το προηγούμενο mail μου..... απλώς ήθελα να σας πω ότι όταν βρείτε την ευκαιρία καλό θα ήταν να ξέρουμε και τα ''ήσυχα μικρά'' Θερμά ευχαριστώ και πάλι. Α.Λ.
Καλή σας ημέρα, Όταν θα μπορέσετε περιμένουμε το ρεπορτάζ σας για την ''ησυχία'' και για τα μικρά. Με εκτίμηση, Α.Λ.
Για κάποιους ανθρώπους ο ήχος ενός οχήματος είναι σαν μία ΣΥΜΦΩΝΙΑ ΜΕ ΚΑΘΟΔΗΓΗΤΗ ΤΟΝ ΧΕΡΜΠΕΡΤ ΦΟΝ ΚΑΡΑΓΙΑΝ.- Θα μου πείτε αναλόγως την κατηγορία του οχήματος... Δεν μπορώ να χρησιμοποιήσω την κατάλληλη λέξη... όπως χρησιμοποεί ο "συνάδελφος" ακαδημαϊκός-πανεπιστημιακός Κωνσταντίνος Ζουράρις εις κάθε περίσταση... δεν έχουμε και τις ίδιες ειδικότητες γνωστικές... να μην ακούω τον ήχο ενός Caterham, μιας Lotus, μιας McLaren, κ.τ.λ. όταν βρίσκομαι μέσα τους και κουμπώνω επάνω στο κάθισμα τους... και αντ΄αυτού να έχω την καλύτερη, κ.τ.λ. ηχομόνωση και να απαιτώ, κ.τ.λ. να συμμετέχω σε τέτοιου είδους διαγωνισμούς και να βγαίνω και πρώτος λόγω της καλύτερης ηχομόνωσης, κ.τ.λ. την οποία διαθέτω... Εντάξει να δεχτώ ότι μεγαλώνουμε, ότι κάποιες κατηγορίες οχημάτων οι περισσότεροι που τις αγοράζουν χρειάζονται, κ.τ.λ. ηχομόνωση κορυφαία... μήπως πρέπει τον θόρυβο τελικά ενός οχήματος να τον παραγγέλνει ο εκάστοτε αγοραστής σύμφωνα να τις ευαρέσκειες του, κ.τ.λ.; Σε οποιαδήποτε κατηγορία οχήματος.- Ποιός τότε ο λόγος που οι κατασκευαστές σε κάποια μοντέλα τους δημιουργούν τεχνητούς ήχους... από το μοτέρ του οχήματος; Και δεν συμβαίνει μόνο στα ηλεκτρικά οχήματα που μας το θέτουν ως ασφάλεια προς τους πεζούς κ.τ.λ.