ΕΚΘΕΣΗ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΩΝ
Τιμές με Leasing
LIVE: κίνηση στους δρόμους

Τα πιο συνηθισμένα λάθη που κάνουμε, όταν πάμε από αυτοκίνητο σε μοτοσυκλέτα

4.782 Επισκέψεις στο άρθρο (12/3/2024)
Τα πιο συνηθισμένα λάθη που κάνουμε, όταν πάμε από αυτοκίνητο σε μοτοσυκλέτα

Οδηγούμε θεωρώντας ότι μας βλέπουν
Μένουμε «καρφωμένοι» στην αριστερή λωρίδα
Προσπαθούμε να χρησιμοποιήσουμε το κινητό μας
Αλλάζουμε λωρίδα τελευταία στιγμή

Η εξίσωση των διπλωμάτων επιτρέπει υπό προϋποθέσεις στους οδηγούς αυτοκινήτου να οδηγούν μοτοσυκλέτα ή scooterέως 125 κυβικά με το δίπλωμα που ήδη έχουν. Αυτό κάνει εύκολη την μετάβαση από το ένα όχημα στο άλλο, όμως η νοοτροπία που οδηγούμε χρειάζεται αλλαγή. Ένα από τα πιο συνηθισμένα λάθη που κάνουμε όταν πηγαίνουμε από αυτοκίνητο σε μοτοσυκλέτα είναι πως θεωρούμε δεδομένο ότι μας βλέπουν. Ο όγκος όμως μιας μικρού κυβισμού μοτοσυκλέτας ή ενός scooter είναι πολύ μικρότερος σε σχέση με ένα αυτοκίνητο και αυτό μας κάνει λιγότερο ορατούς ειδικά το βράδυ ή σε συνθήκες χαμηλού φωτισμού. Έχοντας ήδη την εμπειρία από το αυτοκίνητο, γνωρίζουμε τις νεκρές του γωνίες και αποφεύγουμε να μένουμε σε αυτές για περισσότερο χρόνο από όσο χρειάζεται. Επίσης, η μεγάλη ευελιξία ενός scooter ή μιας μοτοσυκλέτας σημαίνει ότι από τη μια στιγμή στην άλλη μπορεί να βρεθούμε σε σημείο που να μην μας αντιληφθεί ο οδηγός ενός αυτοκινήτου ακόμα και αν είχε κοιτάξει τους καθρέπτες του πριν λίγο.

Προσπαθούμε να χρησιμοποιήσουμε το κινητό μας

Η χρήση κινητού κατά την οδήγηση γνωρίζουμε ήδη πόσο επικίνδυνη είναι ανεξάρτητα από το όχημα που οδηγούμε. Η απόσπαση της προσοχής και το γεγονός ότι δεν έχουμε επαφή με το τιμόνι μπορεί να αποβούν μοιραία. Ένα από τα σημαντικότερα προβλήματα που αντιμετωπίζουμε περνώντας από το αυτοκίνητο στη μοτοσυκλέτα είναι η πλοήγηση, καθώς έχουμε συνηθίσει να χρησιμοποιούμε το σύστημα infotainment του αυτοκινήτου και ξαφνικά βρισκόμαστε με μόνο σύμμαχο το κινητό μας. Μάλιστα τα scooter και τα παπιά χωρίς συμπλέκτη «επιτρέπουν» τη χρήση κινητού, αφού μπορούν πρακτικά να οδηγηθούν με το ένα χέρι στο τιμόνι. Αυτό όμως είναι ιδιαίτερα επικίνδυνο και πρέπει να αποφεύγεται καθώς στην δύσκολη στιγμή δεν θα μπορέσουμε να φρενάρουμε ή να στρίψουμε εγκαίρως. Στην αγορά υπάρχουν πολλές και διαφορετικές λύσεις για ασφαλή στήριξη του κινητού τηλεφώνου, ενώ τα περισσότερα σύγχρονα δίκυκλα εξοπλίζονται με θύρα USB για τη φόρτισή τους.
 

Μένουμε «καρφωμένοι» στην αριστερή λωρίδα

Ως οδηγοί αυτοκινήτου γνωρίζουμε ότι συχνά η αριστερή λωρίδα είναι η πιο γρήγορη και μένουμε σε αυτή. Περνώντας λοιπόν σε κάποιο 125άρι μπορεί από συνήθεια να ξεχνιόμαστε στην αριστερή λωρίδα. Ένα δίκυκλο όμως αυτό του κυβισμού σπάνια μπορεί να ξεπεράσει τα 110 χλμ. / ώρα, οπότε όταν ο δρόμος ανοίξει θα πρέπει να μετακινηθούμε πιο δεξιά ώστε να μην κινδυνεύουμε και να μην εκνευρίζουμε τους οδηγούς που μπορούν να κινηθούν με υψηλότερες ταχύτητες. Μπορεί μια μοτοσυκλέτα ή ένα scooter 125 κυβικών να προσφέρει μεγαλύτερη ελευθερία κινήσεων και ευελιξία, αλλά δεν πρέπει να ξεχνάμε ότι και εδώ υπάρχουν περιορισμοί.
 

Αλλάζουμε λωρίδα τελευταία στιγμή

Ανεξάρτητα από το τι οδηγούμε, η πρακτική του να αλλάζουμε απότομα λωρίδα χωρίς φλας πρέπει να αποφεύγεται, αφού δεν δίνει χρόνο στους άλλους χρήστες του δρόμου να αντιληφθούν τις διαθέσεις μας και να αντιδράσουν εγκαίρως. Όταν μάλιστα οδηγούμε δίκυκλο τα πράγματα είναι ακόμα πιο επικίνδυνα λόγω των μικρών διαστάσεων που κάνουν δύσκολο τον εντοπισμό και την αναγνώριση του οχήματος σε μικρό χρονικό διάστημα. Αν κάποιος οδηγός δεν μας έχει αντιληφθεί και ξεκινήσει να αλλάζει κι εκείνος λωρίδα, θα βρεθούμε στην ίδια τροχιά. Οδηγώντας δίκυκλο πρέπει η οδήγησή μας να είναι αμυντική, να έχουμε ξεκάθαρη εικόνα του τι γίνεται γύρω μας και να είμαστε προετοιμασμένοι για τις κινήσεις των άλλων.

Εσείς ποια άλλα σημαντικά λάθη θεωρείτε πως κάνει ένας οδηγός αυτοκινήτου; 

 

Mercedes
fiat