- Το «μαύρο κουτί» μπαίνει στα αυτοκίνητα
- Ο Έξυπνος Περιοριστής Ταχύτητας θα μας κρατάει εντός ορίων
- Το σύστημα προειδοποίησης κόπωσης θα σκανάρει τον οδηγό
- Ι.Χ. με τοίχος προστασίας από χακαρίσματα και μελλοντικά με αλκοολόμετρα
Ακόμα πιο ασφαλή γίνονται τα αυτοκίνητα
Όσα καινούργια αυτοκίνητα πωλούνται στις χώρες της Ευρωπαϊκής Ένωσης από την 7η Ιουλίου 2024 θα πρέπει να πληρούν το νέο Γενικό Κανονισμό Ασφαλείας της Ευρωπαϊκής Επιτροπής GSR2 (General Safe Regulation 2). Με λίγα λόγια, ο νέος κανονισμός υποχρεώνει τις εταιρείες να έχουν εγκατεστημένα στα I.X. συγκεκριμένες τεχνολογίες ασφαλείας, όπως για παράδειγμα ίσχυε μέχρι σήμερα για το ABS και το ESP.
Ποιες θα είναι λοιπόν οι νέες τεχνολογίες τις οποίες θα είναι υποχρεωμένα να έχουν τα αυτοκίνητα που θα ταξινομούνται από τις 7 Ιουλίου και έπειτα για να κυκλοφορήσουν στους δρόμους της Ευρώπης; Οι περισσότερες από αυτές είναι ήδη γνωστές και υπάρχουν σε πολλά αυτοκίνητα, απλώς δεν είναι υποχρεωτικές, άλλες πάλι όχι. Ας τις δούμε.
Το «μαύρο κουτί» μπαίνει στα αυτοκίνητα
Το πιο εντυπωσιακό στο άκουσμα από τις νέες τεχνολογίες είναι το Event Data Recorder (EDR) ή πιο απλά «μαύρο κουτί». Το «μαύρο κουτί» θα καταγράφει μια σειρά παραμέτρων 5 δευτερόλεπτα πριν από κάποιο ατύχημα και 0,3 δευτερόλεπτα αφότου συμβεί και φυσικά δε θα μπορεί να απενεργοποιηθεί. Σύμφωνα με τη νομοθεσία, η συσκευή θα καταγράφει τα εξής: ταχύτητα, φρενάρισμα, την θέση και την κλίση του αυτοκινήτου στον δρόμο, καθώς και το πώς αντέδρασαν τα συστήματα ασφαλείας τη στιγμή της σύγκρουσης. Θα ξεκινάει την καταγραφή αυτόματα όταν ενεργοποιούνται οι αερόσακοι ή όταν οι αισθητήρες στις ζώνες ασφαλείας αντιληφθούν μεγάλη ένταση. Επιπλέον, θα καταγράφει όταν υπάρχει αλλαγή στην ταχύτητα μεγαλύτερη των 8 χλμ./ώρα εντός 0,15 δευτερολέπτων. Οι πληροφορίες του κουτιού θα είναι προσβάσιμες μόνο από τις αρμόδιες αρχές.
Intelligent Speed Assistance (ISA) ή Έξυπνος Περιοριστής Ταχύτητας
Το Intelligent Speed Assistance (ISA) ή Έξυπνος Περιοριστής Ταχύτητας είναι το αμέσως επόμενο υποχρεωτικό σύστημα. Αυτό θα ενημερώνει ουσιαστικά τον οδηγό για να κινείται με το όχημά του εντός των ορίων ταχύτητας που ισχύουν. Αν εκείνος τα παραβαίνει, τότε θα τον ενημερώνει με ηχητικά και οπτικά σήματα προκειμένου να συμμορφωθεί. Ένας τρόπος ειδοποίησης θα είναι και η μικρή δόνηση του τιμονιού. Το ISA θα αντλεί πληροφορίες από το GPS, το σύστημα πλοήγησης και την κάμερα στο παρμπρίζ.
Emergency Brake Assist και Lane Keeping Assist
Το Emergency Brake Assist ή αυτόνομο φρενάρισμα, αλλά και το σύστημα Lane Keeping Assist ή σύστημα διατήρησης λωρίδας είναι ήδη γνωστά. Το πρώτο αναγνωρίζει αυτόματα επικίνδυνες καταστάσεις και στη συνέχεια φρενάρει αυτόματα το όχημα για να αποτρέψει ή να μετριάσει μια σύγκρουση. Το δεύτερο επεμβαίνει όταν το αυτοκίνητο αλλάζει λωρίδα χωρίς ο οδηγός να έχει ανάψει φλας, ενημερώνοντας αρχικά με ηχητικό/οπτικό σήμα, ενώ αμέσως μετά «τραβάει» ελαφρά το τιμόνι στην αντίθετη κατεύθυνση για να μην επιτρέψει στο αυτοκίνητο να αλλάξει λωρίδα.
Συνέχεια του άρθρου >>>