ΕΚΘΕΣΗ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΩΝ
Τιμές με Leasing
LIVE: κίνηση στους δρόμους

Ταξί σε δύο ρόδες; Και όμως υπάρχει και στην Ελλάδα

4.957 Επισκέψεις στο άρθρο (3/11/2024)
Υπάρχουν ταξί-μοτοσυκλέτες στην Ελλάδα;

Υπάρχουν ταξί-μοτοσυκλέτες στην Ελλάδα;

- Εκτός από τα κλασικά αυτοκίνητα-ταξί υπάρχουν και ταξί σε 2 ή 3 ρόδες
- Σε πολλές χώρες επικρατούν λόγω χαμηλότερου κόστους
- Εντοπίζονται και σε «δυτικές» χώρες, όχι λόγω κόστους, αλλά γιατί γλιτώνουν την κίνηση
- Η άγνωστη ιστορία με τις μπλε βέσπες ταξί της Αθήνας και τι ισχύει σήμερα

Εκτός από τα κλασικά αυτοκίνητα-ταξί υπάρχουν και ταξί σε 2 ή 3 ρόδες

Όταν ακούμε τη λέξη «ταξί» αμέσως έρχεται στο μυαλό μας ένα σεντάν ή station αυτοκίνητο, με σούπερ χώρους, συνήθως κίτρινου χρώματος (αν είμαστε Αθηναίοι) και μάρκας, Mercedes, Skoda ή Toyota. Προφανώς και δεν είναι τίποτα από τα παραπάνω κανόνας, καθώς τα ταξί στην Ελλάδα έχουν διάφορα χρώματα και θα βρεις ταξί με τα σήματα σχεδόν κάθε μάρκας. Όμως δεν υπάρχουν μόνο αυτοκίνητα ταξί!

Σε πολλές χώρες επικρατούν λόγω χαμηλότερου κόστους

Τα ταξί με 2 ή 3 τροχούς, είναι ιδιαίτερα δημοφιλή σε πολλές χώρες. Από τη μία έχουμε τα ταξί σε σχήμα «3κυκλου» που μπροστά έχουν τιμόνι, σέλα και κινητήρα μοτοσυκλέτας, ενώ στο πίσω μέρος έχουν μια κατασκευή σαν άμαξα, που χωράνε από 1 έως και 3 ή και παραπάνω επιβάτες. Μάλιστα σε ορισμένες χώρες (κυρίως της Ασίας) υπάρχουν και ταξί χωρίς μηχανή, όπου τα σέρνει ο οδηγός με τα χέρια, ωστόσο πρόκειται για πολύ πιο ελαφριές κατασκευές.

Από την άλλη έχουμε τα ταξί-μοτοσυκλέτες, που έχουν δύο τροχούς και ουσιαστικά δεν έχουν κάποια διαφορά από τις υπόλοιπες μοτοσυκλέτες, εκτός ίσως από τα σχετικά διακριτικά «TAXI». Από μοτοσυκλέτες, έως σκούτερ ή «παπάκια», μοτο-ταξί εντοπίζονται σε διάφορες χώρες της Λατινικής Αμερικής, της Αφρικής και της Ασίας, με βασικό χαρακτηριστικό το χαμηλό κόστος διαδρομής αλλά και χρήσης από τον οδηγό.

Εντοπίζονται και σε «δυτικές» χώρες, όχι λόγω κόστους, αλλά γιατί γλιτώνουν την κίνηση

Ωστόσο, τα μοτο-ταξί δεν είναι διαδεδομένα μόνο σε χώρες που χρειάζονται φθηνή μετακίνηση. Παραδείγματα με μοτοσυκλέτες-ταξί έχουν υπάρξει κατά καιρούς και σε αρκετές «δυτικές» πόλεις, όπως το Παρίσι, η Νέα Υόρκη, η περιοχή της Καλιφόρνια. Στις παραπάνω περιπτώσεις, βασικό «ατού» των συγκεκριμένων ταξί ήταν η γρήγορη μετακίνηση και η παράκαμψη του μποτιλιαρίσματος, με αποτέλεσμα να προσεγγίζουν και ιδιαίτερα ευκατάστατους πελάτες.

Η άγνωστη ιστορία με τις μπλε βέσπες ταξί της Αθήνας και τι ισχύει σήμερα

Τα πρώτα επίσημα μοτο-ταξί στη χώρα μας, έκαναν την εμφάνισή τους το 1997 στην Αθήνα. Όπως διαβάζουμε στη Μηχανή Του Χρόνου,  τα πρώτα μοτο-ταξί έκαναν την εμφάνισή τους στην πρωτεύουσα το Σεπτέμβριο του 1997 και ήταν ιδιοκτησίας μιας και μόνο εταιρείας. Ο στόλος της αποτελούταν από μπλε βέσπες (στην αρχή ήταν 10 οχήματα με στόχο κάθε μήνα να αυξάνονται), οι οποίες έκαναν μεταφορές αντικειμένων και επιβατών. Μάλιστα παρείχαν και κράνος με σκουφάκι μιας χρήσης στους πελάτες, ενώ ανάλογα τις καιρικές συνθήκες τους προμήθευαν και με αδιάβροχο ή ειδική μάσκα για το καυσαέριο. Το αντίτιμο ήταν αρκετά «τσιμπημένο» για τα οικονομικά δεδομένα της εποχής, ενώ οι πελάτες έπρεπε να είναι μέλη της εταιρείας και καλούσαν τηλεφωνικά τους οδηγούς για να πάνε να τους παραλάβουν. Ωστόσο το όλο εγχείρημα δεν κράτησε παρά λίγες εβδομάδες, καθώς οι αντιδράσεις των συνδικάτων των ταξί ήταν έντονες, επικαλούμενα την παραβίαση του νόμου.

Πάντως μοτο-ταξί υπάρχουν και σήμερα στη χώρα μας, με οδηγούς που μεταφέρουν από φάκελους και μικρά αντικείμενα, έως επιβάτες στις καθημερινές τους μετακινήσεις. Η σχετική νομοθεσία επιτρέπει από το 2011 την ύπαρξη 2τροχων ταξί, ενώ η υπηρεσία παρεχόταν και από γνωστές εφαρμογές ταξί, με τους πελάτες να καλούν το ταξί μέσω της εφαρμογής ή τηλεφώνου και τον οδηγό να βρίσκεται στην τοποθεσία τους σε ελάχιστα λεπτά.
 

Mercedes
NEO VITO