ΕΚΘΕΣΗ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΩΝ
Τιμές με Leasing
LIVE: κίνηση στους δρόμους
Ταμπούρα ή δισκόφρενα: Τι κάνουν και ποιο είναι καλύτερο; (video)
3 ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ »

Ταμπούρα ή δισκόφρενα: Τι κάνουν και ποιο είναι καλύτερο; (video)

48.655 Επισκέψεις στο άρθρο

- Χειρότερα τα ταμπούρα πίσω; Όχι πάντα λέει το AutoΤρίτη Test Center
- Ταμπούρα πίσω: Puma & Captur φρενάρουν καλά, Polo πάνω από 40 μ.
- Τα ταμπούρα ζεσταίνονται γρήγορα αλλά αποδίδουν καλά στο φρενάρισμα πανικού
- Τα δισκόφρενα είναι ακριβότερα, αλλά ζεσταίνονται πιο δύσκολα & φρενάρουν ακόμα και βρεγμένα

Χειρότερα τα ταμπούρα πίσω; Όχι πάντα λέει το AutoΤρίτη Test Center

Κακά τα ψέματα, στο μυαλό των περισσοτέρων η παρουσία ταμπούρων στους πίσω τροχούς δημιουργεί αρνητικές σκέψεις. Μιλάμε για μία τεχνολογία με αρκετά χρόνια «ζωής», με τα περισσότερα σύγχρονα μοντέλα να έχουν πίσω δισκόφρενα. Η πραγματικότητα, βέβαια, είναι κάπως διαφορετική.
 
Θα δούμε στη συνέχεια πως τα δισκόφρενα είναι πιο αποδοτικά σε βάθος χρόνου, άρα πρέπει να τα προτιμάς. Την ίδια στιγμή, όμως, και τα ταμπούρα είναι αξιόπιστα όταν τα χρειαστείς, στο φρενάρισμα πανικού. Στο AutoΤρίτη Test Center, αρκετά μοντέλα με ταμπούρα πίσω που δοκιμάσαμε, αποδείχθηκαν αποτελεσματικά από τα 100-0 χλμ./ώρα. Διότι μπορεί να «ζεσταίνονται» πιο εύκολα, ωστόσο τη μία φορά που θα τα χρειαστείς θα είναι εκεί για να σε προστατεύσουν.

Ταμπούρα πίσω: Puma & Captur φρενάρουν καλά, Polo πάνω από 40 μ.

Η Renault είναι μία εταιρεία που εμπιστεύεται τα ταμπούρα και οι μετρήσεις μας έχουν αποδείξει πως το σύστημα αυτό αποδίδει καλά. Χαρακτηριστικότερη περίπτωση είναι το «βασικό» Renault Captur με τον 1,0 TCe βενζινοκινητήρα των 90 ίππων. Εξοπλισμένο με ταμπούρα 9" (ΑΔ 280 χλστ. εμπρός) δεν μας «προβλημάτισε» καθόλου, καθώς τα 36,2 μ. που χρειάστηκε για να ακινητοποιηθεί πλήρως από τα 100 χλμ./ώρα είναι μία από τις κορυφαίες μετρήσεις των mainstream SUV πόλης. Σε αντίστοιχα πολύ καλά επίπεδα βρίσκουμε και το Ford Puma. Το 3ο δημοφιλέστερο B-SUV για το 2022 «φορά» πίσω ταμπούρα στην έκδοση των 125 ίππων (δισκόφρενα στα 155 PS και Puma ST). Σύμφωνα με το AutoΤρίτη Test Center, το Ford Puma με τον 1.000άρης EcoBoost και το 6άρι χειροκίνητο «κοκκάλωσε» στα 37,2 μέτρα, νούμερο από τα καλά της κατηγορίας.
 
Βέβαια, υπάρχον και περιπτώσεις που πρέπει να σημειώσουμε. Το Volkswagen Polo, για παράδειγμα, στην «βασική» των 95 ίππων με πίσω ταμπούρα, φρέναρε από τα 100 χλμ./ώρα πάνω από τα 42 μέτρα. Παρόμοια επίδοση είχε και σε μεταγενέστερη δοκιμή μας, με άλλο σετ ελαστικών. Αντιθέτως, το VW T-Cross με το ίδιο μοτέρ και πίσω ταμπούρα, φρένα πάνω από το μέσο όρο, στα 37,4 μ..

Σελίδα 2Πώς φρενάρουν τα ταμπούρα και πώς τα δισκόφρενα;
Σελίδα 3Τα πλεονεκτήματα και τα μειονεκτήματα σε ταμπούρα και δισκόφρενα
Mercedes
EURONCAR ASFALH FORTIGA