2 ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ »
Πώς φρενάρουν τα ταμπούρα και πώς τα δισκόφρενα;
48.658 Επισκέψεις στο άρθρο
Μετά τις εισαγωγές, πάμε να δούμε πώς δουλεύει κάθε σύστημα ξεκινώντας με τα ταμπούρα. Μέσα σε αυτά είναι τοποθετημένο ένα τύμπανο το οποίο περιστρέφεται μαζί με τον τροχό. Στο εσωτερικό του τύμπανου βρίσκονται και δύο ακίνητες επιφάνειες, οι σιαγόνες. Εφαρμόζουν πάνω σε μία προέκταση του άξονα, δεν περιστρέφονται και καλύπτονται από υλικό τριβής (θερμούιτ). Μαζί με τους κυλίνδρους, όλα τα εξαρτήματα είναι στερεωμένα μέσα στο ταμπούρο.
Σε κάθε πάτημα του πεντάλ των φρένων, λοιπόν, ένα μικρό έμβολο (ή παρόμοιος μηχανισμός) ανοίγει τις σιαγόνες. Το υγρό των φρένων είναι αυτό που πιέζει τις σιαγόνες ώστε να έρθουν σε επαφή με την εσωτερική περιφέρεια του περιστρεφόμενου τύμπανου. Κάπως έτσι, τα θερμούιτ δημιουργούν την αναγκαία για την πέδηση τριβή και προκαλείται επιβράδυνση. Μόλις πάρεις το πόδι σου από το μεσαίο πεντάλ, ένα ελατήριο επαναφέρει τις σιαγόνες στην αρχική τους θέση.
Τι κάνουν τα δισκόφρενα;
Με την πάροδο του χρόνου και της τεχνολογικής εξέλιξης, ήρθε στο προσκήνιο ένα δεύτερο είδος φρεναρίσματος, τα δισκόφρενα. Σε αυτά, οι επιφάνειες τριβής είναι επίπεδες και αντί του ταμπούρου υπάρχει ένας στρεφόμενος δίσκος προσαρμοσμένος στον αφαλό του τροχού. Κάθε δισκόφρενο αποτελείται από την δισκόπλακα (κατασκευασμένη από χάλυβα υψηλής αντοχής) και από τη δαγκάνα. Σκοπός της είναι να «αγκαλιάζει» (μαγκώνει) τον δίσκο για την επιβράδυνση του τροχού. Μέσα στη δαγκάνα βρίσκονται μικροί κύλινδροι (πιστόνια). Μόλις το υδραυλικό κύκλωμα αυξήσει την πίεση στις σωληνώσεις, τα πιστόνια πιέζονται με κίνηση κάθετη προς τον δίσκο και με τη σειρά τους κινούν τα γνωστά σε όλους μας τακάκια. Όταν τα τακάκια, που είναι και το βασικό υλικό τριβής, ακουμπήσουν με τον δίσκο, επιβραδύνει ο τροχός.Σελίδα 1 | Ταμπούρα ή δισκόφρενα: Τι κάνουν και ποιο είναι καλύτερο; (video) |
Σελίδα 2 | Πώς φρενάρουν τα ταμπούρα και πώς τα δισκόφρενα; |
Σελίδα 3 | Τα πλεονεκτήματα και τα μειονεκτήματα σε ταμπούρα και δισκόφρενα |