Ας δούμε τι λένε οι φήμες για τα τέλη κυκλοφορίας του 2017.
Τέλη με το... μέτρο
4.218 Επισκέψεις στο άρθρο (22/3/2016)
Πολλά ακούμε και διαβάζουμε τελευταία για τα τέλη κυκλοφορίας που θα κληθούμε να πληρώσουμε το 2017. Ας δούμε ποια είναι τα σενάρια που ακούγονται περισσότερο.
Αλλαγές στον τρόπο υπολογισμού των τελών κυκλοφορίας των οχημάτων αλλά και αυξήσεις στα καύσιμα προκειμένου να... τιμωρούνται όσοι κυκλοφορούν περισσότερο με τα οχήματά τους φαίνεται πως ετοιμάζει η κυβέρνηση.
Αν και ακόμη είναι πολύ νωρίς για να έχουμε αποφάσεις, οι πρώτες πληροφορίες μας δείχνουν προς τα που θα κατευθυνθεί η κυβέρνηση προκειμένου να αυξήσει τα έσοδά της από τα τέλη κυκλοφορίας και να τα κάνει όπως λένε τα στελέχη της πιο... δίκαια.
Όπως φαίνεται λοιπόν δύο είναι οι βασικοί τομείς στους οποίους θα κινηθεί η κυβέρνηση όσον αφορά τα τέλη. Ο πρώτος είναι ο υπολογισμός με βάση την αξία του οχήματος. Μία εξίσωση που πάντως θα είναι πολύ δύσκολη καθώς μιλάμε για αξία η οποία διαφοροποιείται χρόνο με το χρόνο. Αυτός είναι πάντως ο τρόπος με τον οποίο η κυβέρνηση θέλει να αυξήσει τα έσοδά της από μικρού κυβισμού οχήματα που έχουν δυσανάλογη αξία και πλέον είναι πολλά.
Ακόμη ένας τρόπος ο οποίος μελετά η κυβέρνηση είναι τα μεικτά τέλη. Αυτά θα προβλέπουν πληρωμή πάγιου τέλους κυκλοφορίας, που θα είναι μειωμένο για να μην καταθέτει ο κόσμος πινακίδες και θα συνδυαστεί με ειδικό τέλος στα καύσιμα. Κάτι που θα "τιμωρεί" όσους χρησιμοποιούν περισσότερο το όχημά τους.
Θυμάμαι πάρα πολύ καλά ότι, σε αρκετά προηγούμενη κυβέρνηση, έβαλαν ένα επιπλέον τέλος στην τιμή των καυσίμων ώστε όποιος κάνει πολλά χιλιόμετρα να επιβαρύνεται ανάλογα και όποιος κινείται μόνο χριστούγεννα και πάσχα και για διακοπές το καλοκαίρι να μην επιβαρύνεται. Τότε είχαν ανέβει κατακόρυφα οι τιμές καυσίμων κίνησης. Άρα, υπάρχει ήδη ένα τέτοιο τέλος που επιβαρύνει την τιμή ντίζελ κίνησης και αμόλυβδης. Οι φόροι και τα τέλη φτάνουν αθροιστικά στο 70% της λιανικής τιμής των καυσίμων. Αν αυξηθούν θα πέσει η κατανάλωση, θα μειωθούν τα έσοδα του Κράτους και πιθανώς να αθξηθεί το λαθρεμπόριο και η νοθεία. 'Ημουνα νιος και γέρασα ακούγοντας για πάταξη του λαθρεμπορίου καυσίμων, από τότε που το είχε καταγγείλει ο κύριος Γεώργιος Σούρλας, ο οποίος είχε υπολογίσει σε ένα δις το χρόνο την απώλεια εσόδων για το κράτος. Ακούσατε κάτι; Όχι, πάλι ο λαοτζίκος θα πληρώσει.
Κανένας δεν παίρνει το αυτοκίνητο ώστε να κάνει χιλιόμετρα πάνω από το μέσο όρο (15.000 km/έτος) χωρίς λόγο. Για την εργασία του θα το χρησιμοποιήσει. Στην περίπτωσή μου, εργαζόμενος στον Οργανισμό Ελληνικών Γεωργικών Ασφαλίσεων (ΕΛΓΑ) "αναγκάζομαι" έμμεσα να χρησιμοποιώ το ΙΧ μου για υπηρεσιακές ανάγκες εφόσον ο Οργανισμός του Δημοσίου δεν διαθέτει υπηρεσιακά αυτοκίνητα, με συνέπεια, για να μεταβώ στους τόπους εκτιμήσεων σε διαφορετικούς Νομούς και για να μεταφέρω το ΙΧ μου από το σπίτι στην έδρα εργασίας ώστε να το έχω σε ετοιμότητα, διανύω 50 με 60.000 km/έτος, για τα οποία χρήματα για τα καύσιμα παίρνω μόνο για τις περίπου 15.000 km.
Συμφωνώ με τον Αλέξη και διαφωνώ με τη φράση "τιμωρεί όσους χρησιμοποιούν περισσότερο το όχημά τους" . Δηλ όποιος "τρώει παραπάνω" τιμωρείται που πληρώνει παραπάνω? Πρέπει να πληρώνει το ίδιο με κάποιον που τρώει λιγότερο??
Σωστό το μέτρο. Δεν είναι δίκαιο να πληρώνει κάποιος που έχει ένα αυτοκίνητο 2000 κυβικά και κάνει 3000 χιλ το χρόνο τα μαλιοκέφαλά του και κάποιος με αυτοκίνητο 1200 κυβικά που κάνει 30000 χιλ το χρόνο να πληρώνει πολύ λιγότερα. Το τέλος στην βενζίνη εξασφαλίζει δικαιοσύνη. Όσο περισσότερο "κινείται" ένα όχημα και όσο μεγαλύτερου κυβισμού είναι τόσο περισσότερο επιβαρύνει το περιβάλλον αλλά και το οδικό δύκτιο και επομένως πρέπει να πληρώνει και παραπάνω τέλη κυκλοφορίας απο ένα όχημα που κινείται Χριστούγεννα και Πάσχα...
Δίκαιο το μέτρο με επιπλέον φόρο στη βενζίνη,αρκεί να είναι αυτός που πρέπει.Θα πρέπει όμως να καταργηθούν αντιστοίχως και τα διόδια αφού ο φόρος για χρήση δημοσίου δρόμου θα έχει ήδη πληρωθεί.
Νομίζω ότι πάλι οι κυβερνώντες ψάχνουν τρόπο να αρμέξουν τους κατόχους αυτοκινήτων.
Για παράδειγμα δεν μπορώ να καταλάβω τι έχει να κάνει η αξία του αυτοκινήτου με τα τέλη κυκλοφορίας.
Εάν δεν κάνω λάθος σε αυτή τη χώρα οποιοσδήποτε αγοράζει αυτοκίνητο φορολογείται στην αγορά, είτε με τα τέλη ταξινόμησης είτε με το τεκμήριο στην φορολογική του δήλωση.
Όταν λοιπόν μιλάμε για τέλη "κυκλοφορίας" με τα λίγα ελληνικά που ξέρω εννοούμε το ποσό που θα πρέπει να "αποζημιώνει" κάποιος κάτοχος οχήματος το κράτος επειδή χρησιμοποιεί τους δρόμους.
Αυτό εξαρτάται από το πόσο ρυπαίνει ένα όχημα (όχι πόσο καίει), από το μέγεθος του (τι χώρο πιάνει δηλαδή στις πόλεις και πόσο φθέιρει το οδόστρωμα κλπ).
Το πόσα κυβικά είναι και πόσο κάνει δεν παίζει κανένα ρόλο.
Ή κάνω λάθος;
Η έννοια των τελών κυκλοφορίας συναρτάται με τη χρήση των δημοσίων και δημοτικών οδών. Αρα λογικά όσο περισσότερο ποιειται κάποιος χρηση των δρόμων τόσο περισσότερα ανταποδοτικά τέλη πρέπει να πληρώνει. Ισως λοιπόν η λύση είναι να έχουμε πολύ μικρά πάγια τέλη πχ 50 ευρώ το χρόνο για κάθε αυτοκίνητο ανεξάρτητα από το κυβισμό του και να γίνει μια αύξηση στη βενζίνη της τάξεως των 10 λεπτων ανά λίτρο και στο πετρέλαιο 20 λεπτά ανα λίτρο (καινε λιγότερο ουτως ή άλλως). Έτσι όποιος κάνει πολλά χιλιόμετρα πληρώνει πολλά και όποιος κάνει λίγα πληρώνει λίγα
Θυμάμαι πάρα πολύ καλά ότι, σε αρκετά προηγούμενη κυβέρνηση, έβαλαν ένα επιπλέον τέλος στην τιμή των καυσίμων ώστε όποιος κάνει πολλά χιλιόμετρα να επιβαρύνεται ανάλογα και όποιος κινείται μόνο χριστούγεννα και πάσχα και για διακοπές το καλοκαίρι να μην επιβαρύνεται. Τότε είχαν ανέβει κατακόρυφα οι τιμές καυσίμων κίνησης. Άρα, υπάρχει ήδη ένα τέτοιο τέλος που επιβαρύνει την τιμή ντίζελ κίνησης και αμόλυβδης. Οι φόροι και τα τέλη φτάνουν αθροιστικά στο 70% της λιανικής τιμής των καυσίμων. Αν αυξηθούν θα πέσει η κατανάλωση, θα μειωθούν τα έσοδα του Κράτους και πιθανώς να αθξηθεί το λαθρεμπόριο και η νοθεία. 'Ημουνα νιος και γέρασα ακούγοντας για πάταξη του λαθρεμπορίου καυσίμων, από τότε που το είχε καταγγείλει ο κύριος Γεώργιος Σούρλας, ο οποίος είχε υπολογίσει σε ένα δις το χρόνο την απώλεια εσόδων για το κράτος. Ακούσατε κάτι; Όχι, πάλι ο λαοτζίκος θα πληρώσει. Κανένας δεν παίρνει το αυτοκίνητο ώστε να κάνει χιλιόμετρα πάνω από το μέσο όρο (15.000 km/έτος) χωρίς λόγο. Για την εργασία του θα το χρησιμοποιήσει. Στην περίπτωσή μου, εργαζόμενος στον Οργανισμό Ελληνικών Γεωργικών Ασφαλίσεων (ΕΛΓΑ) "αναγκάζομαι" έμμεσα να χρησιμοποιώ το ΙΧ μου για υπηρεσιακές ανάγκες εφόσον ο Οργανισμός του Δημοσίου δεν διαθέτει υπηρεσιακά αυτοκίνητα, με συνέπεια, για να μεταβώ στους τόπους εκτιμήσεων σε διαφορετικούς Νομούς και για να μεταφέρω το ΙΧ μου από το σπίτι στην έδρα εργασίας ώστε να το έχω σε ετοιμότητα, διανύω 50 με 60.000 km/έτος, για τα οποία χρήματα για τα καύσιμα παίρνω μόνο για τις περίπου 15.000 km.
Συμφωνώ με τον Αλέξη και διαφωνώ με τη φράση "τιμωρεί όσους χρησιμοποιούν περισσότερο το όχημά τους" . Δηλ όποιος "τρώει παραπάνω" τιμωρείται που πληρώνει παραπάνω? Πρέπει να πληρώνει το ίδιο με κάποιον που τρώει λιγότερο??
Σωστό το μέτρο. Δεν είναι δίκαιο να πληρώνει κάποιος που έχει ένα αυτοκίνητο 2000 κυβικά και κάνει 3000 χιλ το χρόνο τα μαλιοκέφαλά του και κάποιος με αυτοκίνητο 1200 κυβικά που κάνει 30000 χιλ το χρόνο να πληρώνει πολύ λιγότερα. Το τέλος στην βενζίνη εξασφαλίζει δικαιοσύνη. Όσο περισσότερο "κινείται" ένα όχημα και όσο μεγαλύτερου κυβισμού είναι τόσο περισσότερο επιβαρύνει το περιβάλλον αλλά και το οδικό δύκτιο και επομένως πρέπει να πληρώνει και παραπάνω τέλη κυκλοφορίας απο ένα όχημα που κινείται Χριστούγεννα και Πάσχα...
Δίκαιο το μέτρο με επιπλέον φόρο στη βενζίνη,αρκεί να είναι αυτός που πρέπει.Θα πρέπει όμως να καταργηθούν αντιστοίχως και τα διόδια αφού ο φόρος για χρήση δημοσίου δρόμου θα έχει ήδη πληρωθεί.
Νομίζω ότι πάλι οι κυβερνώντες ψάχνουν τρόπο να αρμέξουν τους κατόχους αυτοκινήτων. Για παράδειγμα δεν μπορώ να καταλάβω τι έχει να κάνει η αξία του αυτοκινήτου με τα τέλη κυκλοφορίας. Εάν δεν κάνω λάθος σε αυτή τη χώρα οποιοσδήποτε αγοράζει αυτοκίνητο φορολογείται στην αγορά, είτε με τα τέλη ταξινόμησης είτε με το τεκμήριο στην φορολογική του δήλωση. Όταν λοιπόν μιλάμε για τέλη "κυκλοφορίας" με τα λίγα ελληνικά που ξέρω εννοούμε το ποσό που θα πρέπει να "αποζημιώνει" κάποιος κάτοχος οχήματος το κράτος επειδή χρησιμοποιεί τους δρόμους. Αυτό εξαρτάται από το πόσο ρυπαίνει ένα όχημα (όχι πόσο καίει), από το μέγεθος του (τι χώρο πιάνει δηλαδή στις πόλεις και πόσο φθέιρει το οδόστρωμα κλπ). Το πόσα κυβικά είναι και πόσο κάνει δεν παίζει κανένα ρόλο. Ή κάνω λάθος;
Η έννοια των τελών κυκλοφορίας συναρτάται με τη χρήση των δημοσίων και δημοτικών οδών. Αρα λογικά όσο περισσότερο ποιειται κάποιος χρηση των δρόμων τόσο περισσότερα ανταποδοτικά τέλη πρέπει να πληρώνει. Ισως λοιπόν η λύση είναι να έχουμε πολύ μικρά πάγια τέλη πχ 50 ευρώ το χρόνο για κάθε αυτοκίνητο ανεξάρτητα από το κυβισμό του και να γίνει μια αύξηση στη βενζίνη της τάξεως των 10 λεπτων ανά λίτρο και στο πετρέλαιο 20 λεπτά ανα λίτρο (καινε λιγότερο ουτως ή άλλως). Έτσι όποιος κάνει πολλά χιλιόμετρα πληρώνει πολλά και όποιος κάνει λίγα πληρώνει λίγα