Τιμές με Leasing
LIVE: κίνηση στους δρόμους

Τέλη κυκλοφορίας με το χιλιόμετρο γίνεται;

 Σχολιάστε 
2.842 Επισκέψεις στο άρθρο (25/6/2024)
Τέλη κυκλοφορίας με το χιλιόμετρο γίνεται;

- Προτάσεις για φορολόγηση της χρήσης του δρόμου με το μέτρο γίνονται στην Ευρώπη
- Πληρώνουν περισσότερο όσοι χρησιμοποιούν περισσότερο τους δρόμους
- Βοηθάει στη μείωση του κυκλοφοριακού και της ρύπανσης
- Λιγότερη χρήση όμως σημαίνει και λιγότερα έσοδα από τέλη & φόρους καυσίμων για το κράτος

Προτάσεις για φορολόγηση της χρήσης του δρόμου με το μέτρο γίνονται στην Ευρώπη

Η χρήση του δρόμου φορολογείται, και προς το παρόν πληρώνουμε με βάση τον κυβισμό, για τα παλιά αυτοκίνητα, και τους ρύπους για τα καινούργια. Όμως με την ηλεκτροκίνηση στο μείγμα, αλλά και τα προβλήματα στους δρόμους, η ιδέα των τελών κυκλοφορίας με το μέτρο δίνει μερικές λύσεις. Μήπως όμως δημιουργεί πιο πολλά προβλήματα;
 
Η ιδέα ξεκινάει φυσικά από το ότι δεν υπάρχει τρόπος να βάλεις τέλη κυκλοφορίας σε αυτοκίνητα που δεν έχουν κινητήρα κάποιου κυβισμού, όπως γίνεται ο υπολογισμός σήμερα στα παλιότερα αυτοκίνητα. Τα ηλεκτρικά δεν έχουν επίσης ούτε ρύπους στην «εξάτμιση» ώστε να υπολογίσεις τα τέλη με τον τρόπο που υπολογίζεται στα νεότερα μοντέλα. Όμως η ιδέα των τελών με το χιλιόμετρο δημιουργεί δυνατότητες για μια πιο δίκαιη κατανομή του φόρου για τη χρήση του δρόμου.

Πληρώνουν περισσότερο όσοι χρησιμοποιούν περισσότερο τους δρόμους

Στο κάτω κάτω γιατί ένα αυτοκίνητο που κάνει 5.000 χλμ. το χρόνο να πληρώνει τα ίδια ή και περισσότερα τέλη από ένα που κάνει 20.000; Ακόμη και αν ρυπαίνει 2 φορές περισσότερο, τα τετραπλάσια χιλιόμετρα όχι μόνο καλύπτουν τη διαφορά, αλλά εμφανώς ρυπαίνουν παραπάνω. Και δεν είναι μόνο το διοξείδιο του άνθρακα, αλλά και οι άλλες βλαβερές ουσίες, χώρια η σκόνη από τα τακάκια, τα λάστιχα κλπ., που είναι πιθανότατα λιγότερα και φυσικά η χρήση του δρόμου που είναι σίγουρα πιο λίγη.

Βοηθάει στη μείωση του κυκλοφοριακού και της ρύπανσης

Αν όλα τα αυτοκίνητα πληρώνουν τέλη με το χιλιόμετρο, θα υπάρχει και ένας λόγος μείωσης της χρήσης τους. Συνυπολογίζοντας και τη διαφορά που θα κάνει αυτό και στα καύσιμα, μπορεί ο μέσος οδηγός να βρει λόγο να αφήσει το αυτοκίνητο και να πάρει τα ΜΜΜ ώστε να μείνει κάτω από όποιο όριο τεθεί για να περνάς από τη μία ταρίφα στην άλλη. Αυτό θα έχει άμεσο αντίκτυπο στο κυκλοφοριακό, τη ρύπανση, τον θόρυβο, το παρκάρισμα και συνολικά στην βελτίωση της ποιότητας της ζωής μας. Όμως η μείωση χρήσης σημαίνει και μείωση στα έσοδα του δημοσίου, τόσο από τα τέλη όσο και από τα καύσιμα.

Λιγότερη χρήση όμως σημαίνει και λιγότερα έσοδα από τέλη & φόρους καυσίμων για το κράτος

Και εδώ αρχίζει να γίνεται πολύπλοκη η ιδέα. Αν ισχύσει, δεν μπορεί να αφήσει τα παλιότερα αυτοκίνητα εκτός και πάλι αυτά να πληρώνουν τα σπασμένα. Αν ισχύσει όμως σε όλα, και με δεδομένο ότι πολλά αυτοκίνητα κάνουν λίγα χιλιόμετρα, πως θα υπολογιστεί ένα τέλος κυκλοφορίας που θα είναι χαμηλότερο από τώρα, ώστε να μην θες να  «γράψεις» χιλιόμετρα, αλλά και να γεμίζει τα ταμεία του δημοσίου, τόσο όσο το τρέχον σύστημα. Και ποιος θα πληρώσει (πάλι;) τη νύφη;
 
Εσύ όμως τι λες; Κάνεις λιγότερα χιλιόμετρα από 15.000 το χρόνο; Θα σου μείωνε τα τέλη ένα τέτοιο μέτρο; Και τελικά είναι αρκετά τα λεφτά που μιλάμε για να αφήσεις το αυτοκίνητο και να πάρεις το λεωφορείο; Τι λες;
 

Toyota
Citroen