Τελικά, τι είναι premium;
Παρατηρούμε τελευταία όλο και περισσότερους κατασκευαστές να αυτοπροσδιορίζονται ως premium. Τι είναι όμως premium; Μήπως το κάνουν για να δικαιολογήσουν τις τιμές; Ποιος είναι εν τέλει premium κατασκευαστής και τι κάνει ένα μοντέλο premium;
Βγαίνουν και το φωνάζουν, αλλά τι;
«Το μοντέλο μας είναι premium!» Αυτό διατυμπανίζουν τώρα τελευταία όλο και πιο συχνά πολλοί κατασκευαστές και μάλιστα όχι οι παραδοσιακοί αντιπρόσωποι του γερμανικού άξονα (βλ. Audi, BMW, Mercedes) ή οι παραδοσιακά εναλλακτικοί καθιερωμένοι ανταγωνιστές (βλ. Lexus, DS).
Γιατί λοιπόν τους έχει πιάσει τέτοια τρεμούρα; Γιατί το διαλαλούν σε κάθε ευκαιρία; Εμείς σίγουρα αναγνωρίζουμε ότι αρκετοί παραδοσιακά mainstream κατασκευαστές έχουν ανέβει επίπεδο και τα μοντέλα τους διαθέτουν τεχνολογίες που παλιότερα είχαν τα ακριβά πολυτελή. Π.χ. θα βρούμε μέχρι και σε μοντέλα της Skoda ποιότητα που θα ζήλευε και η Audi (βλ. το ηλεκτρικό Enyaq). Βλέπουμε πως με το design και την ποιότητα κάποιοι έχουν ανέβει συνολικά σκαλοπάτια (ξεκάθαρα η Peugeot). Έχουμε δει παραδοσιακά mainstream μοντέλα να εντυπωσιάζουν με την ποιότητα κύλισης και την κατασκευή τους (το νέο Qashqai για παράδειγμα είναι ένα που μας έρχεται στο νου). Υπάρχει και η Ford η οποία διατηρεί το fun to drive δρόμο που έχει χαράξει εμπλουτισμένο με premium στοιχεία. Ή η Alfa Romeo που παίζει το ρόλο του sport-premium στον όμιλο Stellantis. Ακόμη και η Hyundai του… λαού έχει κάθε λόγο να ισχυριστεί κάτι τέτοιο για αρκετά μοντέλα της (τόσο η οικογένεια Ioniq, όσο και πιο συμβατικά μοντέλα της) και σίγουρα η Kia. Πρόσφατα και η Honda ως premium έχει αυτοπροσδιοριστεί.
Όμως κάποιοι βγαίνουν συχνά με μανία να το φωνάζουν. Μήπως όταν φωνάζεις ότι παράγεις premium (πολυτελή) αυτοκίνητα, καλό θα ήταν να αφήνεις το κοινό να το αξιολογεί; Μήπως το να βάψεις την επιγραφή μαύρη και να αλλάξεις το ντεκόρ σε ένα μαγαζί δεν καθιστά ξαφνικά το προϊόν premium παρόλο που ο πελάτης αισθάνεται όμορφα;