Κατατέθηκε στη Βουλή ο Κλιματικός Νόμος, ο οποίος έρχεται για να αλλάξει τα δεδομένα και στο χώρο των αυτοκινήτων!
Αλλάζει τον «χάρτη» των αυτοκινήτων ο Κλιματικός Νόμος
Ο πρώτος Εθνικός Κλιματικός Νόμος ορίζει το θεσμικό πλαίσιο και θέτει συγκεκριμένους στόχους για τη σταδιακή μείωση των εκπομπών αερίων του θερμοκηπίου, προκειμένου να επιτευχθούν οι εθνικοί κλιματικοί στόχοι για το 2030 και η μετάβαση σε καθεστώς κλιματικής ουδετερότητας έως το 2050.
Υβριδικά ή ηλεκτρικά το 25% των εταιρικών ΙΧ από το 2024
Ένα σημαντικό μέρος του νέου νόμου επηρεάζει και το κομμάτι των αυτοκινήτων και των μεταφορών, λειτουργώντας φυσικά υπέρ της ηλεκτροκίνησης, φέροντας μία σειρά από σημαντικές αλλαγές αρχής γενομένης από το 2024. Συγκεκριμένα από το 2024 το 1/4 των νέων εταιρικών αυτοκινήτων ιδιωτικής χρήσης που ταξινομούνται, θα πρέπει να είναι αμιγώς ηλεκτρικά ή υβριδικά ηλεκτρικά οχήματα εξωτερικής φόρτισης με ρύπους έως 50γρ CO2/χλμ.
Ηλεκτροκίνητα τα ταξί από το 2026
Από το 2026 όλα τα νέα ταξί σε Αθήνα και Θεσσαλονίκη θα πρέπει να είναι ηλεκτροκίνητα, ενώ από το ίδιο έτος θα πρέπει το 1/3 των νέων ενοικιαζόμενων οχημάτων σε Αθήνα και Θεσσαλονίκη να είναι ηλεκτροκίνητα. Αξίζει να σημειωθεί πως μέχρι τις 31 Δεκεμβρίου 2023 θα υπάρξει εκ νέου εξέταση των μέτρων, προκειμένου να επεκταθούν και σε άλλες περιοχές, ανάλογα με την επαρκή διαθεσιμότητα των σταθμών φόρτισης.
Από κει και πέρα όπως γνωρίζουμε, από το 2030, απαγορεύεται η ταξινόμηση νέων οχημάτων με κινητήρες εσωτερικής καύσης υπό την αίρεση της ευρωπαϊκής νομοθεσίας. Μάλιστα όπως σημειώνεται η χώρα μας θα υιοθετήσει την ημερομηνία που θα τεθεί από τον σχετικό Ευρωπαϊκό Κανονισμό.
Πιο εύκολη η εγκατάσταση φορτιστών
Τέλος, βάσει το νέο κλιματικού νόμου, απλοποιείται η διαδικασία εγκατάστασης φορτιστών προκειμένου να αναπτυχθούν πιο γρήγορα οι υποδομές φόρτισης.