ΕΚΘΕΣΗ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΩΝ
Τιμές με Leasing
LIVE: κίνηση στους δρόμους

Εφόσον υλοποιηθούν αυτές οι εξαγγελίες, θα επωφεληθούν χιλιάδες ιδιοκτήτες που έχουν σκοπό να αγοράσουν κάποιο σπορ αυτοκίνητο μεγάλου κυβισμού ή το έχουν ήδη και βρίσκεται ακινητοποιημένο με τις πινακίδες κατατεθειμένες.

Πολυτελή SUV, sportscar, αλλά και πιο συμβατικά αυτοκίνητα με κινητήρες άνω των 1.929 κ.εκ. δεν θα φορολογούνται με τεκμήριο και φόρο πολυτελείας, σύμφωνα με όσα δήλωσε ο κυβερνητικός εκπρόσωπος.

Τέλος σε τεκμήρια & φόρο πολυτελείας

85.964 Επισκέψεις στο άρθρο (1/8/2019)

Τη σταδιακή κατάργηση των τεκμηρίων διαβίωσης προανήγγειλε η κυβέρνηση, κάτι που σημαίνει πως τεκμήρια και φόρος πολυτελείας αναμένεται να πάνε περίπατο. Δείτε τι ισχύει σήμερα, αλλά και πότε αναμένονται τα νέα μέτρα.

Τα τεκμήρια διαβίωσης ήρθαν στις ζωές των Ελλήνων το 1978 ως ένα μέτρο για την πάταξη της φοροδιαφυγής ή της αποφυγής αποκάλυψης εισοδημάτων. Από τότε μέχρι σήμερα όμως τα πράγματα έχουν αλλάξει άρδην στην ελληνική οικονομία και τουλάχιστον όσον αφορά στον τομέα του αυτοκινήτου, η δράση του ήταν μόνο κατασταλτική για την αγορά.

Αλλάζοντας σελίδα λοιπόν, σύμφωνα με εξαγγελίες του κυβερνητικού εκπροσώπου, τα τεκμήρια διαβίωσης σε όλο τους το εύρος, ήτοι σε κατοικίες, αυτοκίνητα, σκάφη αναψυχής, πισίνες κ.α. θα καταργηθούν σταδιακά από το 2020 σε βάθος διετίας, ενώ τη θέση τους θα πάρουν νέοι ελεγκτικοί μηχανισμοί.

Όσον αφορά στα αυτοκίνητα, αυτή είναι μια πολύ καλή εξέλιξη, καθώς θα ανοίξει ο δρόμος για την επανακυκλοφορία εκατοντάδων χιλιάδων αυτοκινήτων μεγάλου κυβισμού, που οι ιδιοκτήτες τους είχαν καταθέσει τις πινακίδες λόγω της δυσβάσταχτης φορολογίας. Επιπλέον αυτού, εφόσον υλοποιηθούν αυτές οι εξαγγελίες θα ανοίξει η στρόφιγγα για την αγορά αυτοκινήτων με κινητήρες άνω των 1.929 κ.εκ. που εδώ και αρκετά χρόνια θεωρείται από πολλούς απαγορευτική με το ισχύον φορολογικό πλαίσιο.

Αλλωστε, η κινητικότητα που θα δημιουργηθεί σε αρκετούς κλάδους σχετικούς με την αυτοκίνηση και τα χρήματα που θα πέσουν στην αγορά με άμεσο (αγορά καινούργιων ή μεταχειρισμένων αυτοκινήτων με κινητήρες από 2 λτ. και άνω) ή έμμεσο τρόπο (φόροι από καύσιμα, σέρβις ακινητοποιημένων για χρόνια αυτοκινήτων μεγάλου κυβισμού, καινούργια ελαστικά κ.ο.κ.) θα καλύψουν μέρος, αν όχι το σύνολο, των εσόδων που θα είχε το κράτος από τα τεκμήρια.

Παράλληλα, με αυτό τον τρόπο ίσως ξεκινήσουμε να βλέπουμε και πάλι αυτοκίνητα μεγάλου κυβισμού με... ελληνικές πινακίδες, κάτι που στις μέρες μας κοντεύει να εκλείψει καθώς οι ιδιοκτήτες τους προτιμούν το φορολογικό καθεστώς γειτονικών ή κοντινών μας χωρών (βλ. Βουλγαρία, Αλβανία κ.ο.κ.) με ό,τι αυτό συνεπάγεται για τη διαφυγή χρημάτων προς το εξωτερικό.

Κλείνοντας, σημειώνουμε πως, σύμφωνα με πληροφορίες οι έμμεσες τεχνικές ελέγχου που σχεδιάζει να εφαρμόσει το υπουργείο Οικονομικών στη θέση των τεκμηρίων διαβίωσης θα ενεργοποιούνται στις περιπτώσεις που ο φορολογικός μηχανισμός εντοπίζει αδικαιολόγητη αύξηση περιουσιακών στοιχείων, δαπάνες οι οποίες δεν δικαιολογούνται από τα δηλωθέντα εισοδήματα του φορολογουμένου (ατομικά ή/και οικογενειακά), εισοδήματα που είναι κοντά στο αφορολόγητο όριο.

Δείτε στην Επόμενη Σελίδα τα τεκμήρια που ισχύουν στις μέρες μας:

ΠΕΡΙΕΧΟΜΕΝΑ

ford
EGYHSH ELASTIKON