Τη σταδιακή κατάργηση των τεκμηρίων διαβίωσης προανήγγειλε η κυβέρνηση, κάτι που σημαίνει πως τεκμήρια και φόρος πολυτελείας αναμένεται να πάνε περίπατο. Δείτε τι ισχύει σήμερα, αλλά και πότε αναμένονται τα νέα μέτρα.
Τα τεκμήρια διαβίωσης ήρθαν στις ζωές των Ελλήνων το 1978 ως ένα μέτρο για την πάταξη της φοροδιαφυγής ή της αποφυγής αποκάλυψης εισοδημάτων. Από τότε μέχρι σήμερα όμως τα πράγματα έχουν αλλάξει άρδην στην ελληνική οικονομία και τουλάχιστον όσον αφορά στον τομέα του αυτοκινήτου, η δράση του ήταν μόνο κατασταλτική για την αγορά.
Αλλάζοντας σελίδα λοιπόν, σύμφωνα με εξαγγελίες του κυβερνητικού εκπροσώπου, τα τεκμήρια διαβίωσης σε όλο τους το εύρος, ήτοι σε κατοικίες, αυτοκίνητα, σκάφη αναψυχής, πισίνες κ.α. θα καταργηθούν σταδιακά από το 2020 σε βάθος διετίας, ενώ τη θέση τους θα πάρουν νέοι ελεγκτικοί μηχανισμοί.
Όσον αφορά στα αυτοκίνητα, αυτή είναι μια πολύ καλή εξέλιξη, καθώς θα ανοίξει ο δρόμος για την επανακυκλοφορία εκατοντάδων χιλιάδων αυτοκινήτων μεγάλου κυβισμού, που οι ιδιοκτήτες τους είχαν καταθέσει τις πινακίδες λόγω της δυσβάσταχτης φορολογίας. Επιπλέον αυτού, εφόσον υλοποιηθούν αυτές οι εξαγγελίες θα ανοίξει η στρόφιγγα για την αγορά αυτοκινήτων με κινητήρες άνω των 1.929 κ.εκ. που εδώ και αρκετά χρόνια θεωρείται από πολλούς απαγορευτική με το ισχύον φορολογικό πλαίσιο.
Αλλωστε, η κινητικότητα που θα δημιουργηθεί σε αρκετούς κλάδους σχετικούς με την αυτοκίνηση και τα χρήματα που θα πέσουν στην αγορά με άμεσο (αγορά καινούργιων ή μεταχειρισμένων αυτοκινήτων με κινητήρες από 2 λτ. και άνω) ή έμμεσο τρόπο (φόροι από καύσιμα, σέρβις ακινητοποιημένων για χρόνια αυτοκινήτων μεγάλου κυβισμού, καινούργια ελαστικά κ.ο.κ.) θα καλύψουν μέρος, αν όχι το σύνολο, των εσόδων που θα είχε το κράτος από τα τεκμήρια.
Παράλληλα, με αυτό τον τρόπο ίσως ξεκινήσουμε να βλέπουμε και πάλι αυτοκίνητα μεγάλου κυβισμού με... ελληνικές πινακίδες, κάτι που στις μέρες μας κοντεύει να εκλείψει καθώς οι ιδιοκτήτες τους προτιμούν το φορολογικό καθεστώς γειτονικών ή κοντινών μας χωρών (βλ. Βουλγαρία, Αλβανία κ.ο.κ.) με ό,τι αυτό συνεπάγεται για τη διαφυγή χρημάτων προς το εξωτερικό.
Κλείνοντας, σημειώνουμε πως, σύμφωνα με πληροφορίες οι έμμεσες τεχνικές ελέγχου που σχεδιάζει να εφαρμόσει το υπουργείο Οικονομικών στη θέση των τεκμηρίων διαβίωσης θα ενεργοποιούνται στις περιπτώσεις που ο φορολογικός μηχανισμός εντοπίζει αδικαιολόγητη αύξηση περιουσιακών στοιχείων, δαπάνες οι οποίες δεν δικαιολογούνται από τα δηλωθέντα εισοδήματα του φορολογουμένου (ατομικά ή/και οικογενειακά), εισοδήματα που είναι κοντά στο αφορολόγητο όριο.
Δείτε στην Επόμενη Σελίδα τα τεκμήρια που ισχύουν στις μέρες μας:
Θυμάμαι πριν από χρόνια που έλεγε η κυβέρνηση στον κόσμο να πάρει αυτοκίνητα υψηλού κυβισμού για καλύτερη ασφάλεια και διάφορους άλλους λόγους και αφού ο κοσμάκης αγόρασε 2λιτρα, 3λιτρα ήρθαν τα νέα τέλη κυκλοφορίας που τελικά τα καθήλωσαν μόνιμα στα γκαράζ χωρίς πινακίδες ή στις μάντρες για πώληση για ένα κομμάτι ψωμί. Θα δούμε τι θα γίνει
Οι τελευταίες μαζικές αγορές 2000 κ.ε καί πάνω έγιναν το 2009 άρα αυτοί πού πλήρωσαν την νύφη και αυτοί που παρέδωσαν πινακίδες δεν έχουν κανένα όφελος (πού γράφεται στις διάφορες φυλάδες) διότι έχουν συμπληρώσει 10ετία. Τώρα αν θά τολμήσει ο κόσμος να αγοράσει 2000 κ.ε καί πάνω το βλέπω απίθανο λόγω έλλειψης εμπιστοσύνης προς τό κράτος πού ζούμε. Ο ίδιος παθών αγόρασα 2260 κ.ε το 2009 μετά από προσφορές καί μειωμένα τέλη ταξινόμησης καί ένα εξάμηνο μετά ήλθε φόρος πολυτελείας τεκμήρια καί αύξηση τελών κυκλοφορίας. Συνολικό κόστος όλων αυτών περίπου 12.000 ευρώ.Θα μου πείτε γιατί δεν τό πούλαγα; Την επόμενη ημέρα των εξαγγελιών το νέο μου αυτοκίνητο είχε το 1/3 τής τιμής του. Α καί μήν ξεχνάμε ήταν η ίδια κυβέρνηση με τον Σουφλιά πού έλαβε αυτά τα μέτρα.Τώρα όσοι θέλετε πάρτε δύο χιλιάδες κ.εκ καί πάνω!!!!!
Πρέπει να είναι πολύ χαχόλοι όσοι πιστέψουν τέτοιου είδους εξαγγελίες! Οι φόροι αυτοί καταλήγουν απευθείας στους δανειστές, οι οποίοι ασφαλώς και δεν θα επιτρέψουν ποτέ να χαθεί το μεροκάματό τους.
Ήταν άλλες εποχές τότε που υπήρχε και καλά χρήμα έστω και δανεικό. Πλέον ελάχιστοι αγοράζουν 2λιτρα και πάνω οπότε έχει νόημα μόνο για τους ήδη έχοντες τέτοιου κυβισμό αυτοκίνητα.
Αυτο το μετρο θα ευνοησει τους εχοντες και κατεχοντες και θα τους απαλλαξει απο υψηλα τελη και φορο πολυτελειας. Να μην εχουμε αυταπατες εμεις οι φτωχοι και μικρομεσαιοι, οτι θα ψηφισει μετρα η παρουσα κυβερνηση ανακουφιστικα. Δεν ειναι στο DNA της. Εξ αλλου τα αυτοκινητα εχουν κι αλλα εξοδα, ασφαλεια, καυσιμα κλπ και τα πολλα κυβικα εχουν αυξημενα εξοδα.
Επιπρόσθετα στα σχόλια των προηγούμενων, που έχουν να κάνουν με την συνέχεια και την συνέπεια του κράτους, έχω να πω πως δεν υπάρχει και λόγος πλέον να αγοράσει κανείς δυλιτρο, εκτός αν θέλει τρελές επιδόσεις ή από άποψη. Πλέον έχεις πολύ ικανοποιητικες επιδόσεις και από λίγα κυβικά...
Μια φορά την φάγαμε ποτέ ξανά,ποιος μου λέει ότι δεν θα τα αλλάξει ο επόμενος;
Θυμάμαι πριν από χρόνια που έλεγε η κυβέρνηση στον κόσμο να πάρει αυτοκίνητα υψηλού κυβισμού για καλύτερη ασφάλεια και διάφορους άλλους λόγους και αφού ο κοσμάκης αγόρασε 2λιτρα, 3λιτρα ήρθαν τα νέα τέλη κυκλοφορίας που τελικά τα καθήλωσαν μόνιμα στα γκαράζ χωρίς πινακίδες ή στις μάντρες για πώληση για ένα κομμάτι ψωμί. Θα δούμε τι θα γίνει
Οι τελευταίες μαζικές αγορές 2000 κ.ε καί πάνω έγιναν το 2009 άρα αυτοί πού πλήρωσαν την νύφη και αυτοί που παρέδωσαν πινακίδες δεν έχουν κανένα όφελος (πού γράφεται στις διάφορες φυλάδες) διότι έχουν συμπληρώσει 10ετία. Τώρα αν θά τολμήσει ο κόσμος να αγοράσει 2000 κ.ε καί πάνω το βλέπω απίθανο λόγω έλλειψης εμπιστοσύνης προς τό κράτος πού ζούμε. Ο ίδιος παθών αγόρασα 2260 κ.ε το 2009 μετά από προσφορές καί μειωμένα τέλη ταξινόμησης καί ένα εξάμηνο μετά ήλθε φόρος πολυτελείας τεκμήρια καί αύξηση τελών κυκλοφορίας. Συνολικό κόστος όλων αυτών περίπου 12.000 ευρώ.Θα μου πείτε γιατί δεν τό πούλαγα; Την επόμενη ημέρα των εξαγγελιών το νέο μου αυτοκίνητο είχε το 1/3 τής τιμής του. Α καί μήν ξεχνάμε ήταν η ίδια κυβέρνηση με τον Σουφλιά πού έλαβε αυτά τα μέτρα.Τώρα όσοι θέλετε πάρτε δύο χιλιάδες κ.εκ καί πάνω!!!!!
Πρέπει να είναι πολύ χαχόλοι όσοι πιστέψουν τέτοιου είδους εξαγγελίες! Οι φόροι αυτοί καταλήγουν απευθείας στους δανειστές, οι οποίοι ασφαλώς και δεν θα επιτρέψουν ποτέ να χαθεί το μεροκάματό τους.
Να δω πόσοι θα την ξαναπατησουν
Ήταν άλλες εποχές τότε που υπήρχε και καλά χρήμα έστω και δανεικό. Πλέον ελάχιστοι αγοράζουν 2λιτρα και πάνω οπότε έχει νόημα μόνο για τους ήδη έχοντες τέτοιου κυβισμό αυτοκίνητα.
Αυτο το μετρο θα ευνοησει τους εχοντες και κατεχοντες και θα τους απαλλαξει απο υψηλα τελη και φορο πολυτελειας. Να μην εχουμε αυταπατες εμεις οι φτωχοι και μικρομεσαιοι, οτι θα ψηφισει μετρα η παρουσα κυβερνηση ανακουφιστικα. Δεν ειναι στο DNA της. Εξ αλλου τα αυτοκινητα εχουν κι αλλα εξοδα, ασφαλεια, καυσιμα κλπ και τα πολλα κυβικα εχουν αυξημενα εξοδα.
Επιπρόσθετα στα σχόλια των προηγούμενων, που έχουν να κάνουν με την συνέχεια και την συνέπεια του κράτους, έχω να πω πως δεν υπάρχει και λόγος πλέον να αγοράσει κανείς δυλιτρο, εκτός αν θέλει τρελές επιδόσεις ή από άποψη. Πλέον έχεις πολύ ικανοποιητικες επιδόσεις και από λίγα κυβικά...
...ήταν επί κυβερνήσεως Καραμανλή του β, όταν εργοστασιακή εως 50000 ευρώ... και είδαμε ΌΛΟΙ ΤΟ ΤΙ ΕΓΙΝΕ!!!