Είναι πιθανό κάποιες εταιρείες να μειώσουν ή και να σταματήσουν τα μηχανικά κιβώτια από τη γκάμα τους. Είναι πιθανό σε κάποιες μάρκες να ταιριάζουν τα αυτόματα καλύτερα. Είναι όμως πιθανό από όλες τις μάρκες, η Subaru να σταματήσει τα χειροκίνητα και να έχει μόνο αυτόματα;
Η πηγή αυτής της είδησης είναι ο επικεφαλής της μάρκας στη Μ. Βρετανία, που δήλωσε σχετικά στην πρόσφατη έκθεση της Γενεύης. Είπε πως η Subaru έχει επικεντρωθεί στις τεχνολογίες ασφάλειας και έτσι το χειροκίνητο κιβώτιο δεν βλέπει να έχει μέλλον στη μάρκα.
Ποιες τεχνολογίες; Η Subaru έχει ήδη σε εφαρμογή το σύστημα Subaru Eyesight, ένα σύστημα που χρησιμοποιεί κάμερες για τον έλεγχο του δρόμου και του χώρου εμπρός και γύρω από το αυτοκίνητο ώστε να ελέγχει τις τεχνολογίες που σχετίζονται με το αυτόματο φρενάρισμα, την διατήρηση κίνησης στην ίδια λωρίδα, αλλά και το ενεργό cruise control που διατηρεί αποστάσεις από άλλα οχήματα.
Το σχόλιο αυτό δεν είναι περίεργο, δεδομένου ότι τέτοια συστήματα δεν είναι συμβατά με χειροκίνητα κιβώτια αφού τα μηχανικά θέλουν την εμπλοκή του οδηγού για τη διατήρηση ή την αλλαγή της πορείας του αυτοκινήτου. Με δεδομένο ότι οι κατασκευαστές σταδιακά κινούνται προς την αυτονόμηση των μοντέλων τους, αυτές οι τεχνολογίες θα προχωρήσουν, και ότι τις εμποδίζει θα κοπεί.
Μήπως είναι όμως λίγο νωρίς; Η Mazda για παράδειγμα προσφέρει τέτοιες τεχνολογίες σε συνδυασμό με μηχανικά κιβώτια στις βασικές εκδόσεις. Τα συστήματα σαφώς είναι περιορισμένα σε χρήση σε χαμηλές ταχύτητες (αφού σε υψηλές ταχύτητες με χειροκίνητο κιβώτιο το αυτόματο φρενάρισμα, χωρίς έλεγχο του συμπλέκτη, μπορεί να σβήσει τον κινητήρα δημιουργώντας περισσότερους κινδύνους). Για τις ακριβότερες εκδόσεις η Mazda έχει πιο ανεπτυγμένα, πολύπλοκα και ακριβά συστήματα που λειτουργούν και σε υψηλές ταχύτητες και συνδυάζονται μια χαρά και με χειροκίνητα κιβώτια.
¶ρα το αυτόματο δεν είναι μονόδρομος. Εξάλλου για την Subaru, μια μάρκα που προσφέρει αυτοκίνητα με έμφαση στον οδηγό, το μηχανικό κιβώτιο, ή καλύτερα η απουσία του, θα ήταν μάλλον καταστροφική. Σίγουρα στις γρήγορες εκδόσεις όπως το WRX, η απουσία χειροκίνητου είναι μάλλον αστεία.
Εσείς πιστεύετε ότι μπορεί η Subaru να κόψει τα χειροκίνητα από τη γκάμα της; Και αν το έκανε πόσο λάθος θα ήταν; Και τελικά έχετε στο νου σας μάρκες που θα μπορούσαν να επιβιώσουν χωρίς μηχανικά; Ποιες;
Ο κυριος λογος που κοβει τα χειροκινητα ειναι οτι αυτα δεν εξασφαλίζει τις εκπομπες ρυπως που απαιτουνται απο τους νεους κανονισμους. Αντιθετα με τα αυτοματα εστω και οριακα καλυπτονται. Εχοντας κανει test drive στο νεο Impreza το αυτοματο οντως εντυπωσιαζει με την λειτουργια του. Απο την αλλη σιγουρα ειναι μια πιο πολυπλοκη σε σχεση με το χειροκινητο ρα και πιθανή σε βλάβες στο απωτερο μέλλον κατασκευη...
Ούτως ή άλλως, από την στιγμή που το μέλλον θα είναι αυτόνομο-ηλεκτροκίνητο, τα χειροκίνητα κιβώτια θα καταργηθούν, γιατί απλά δεν θα χρειάζονται αφενός και αφετέρου, δεν θα μπορούν να συνεργαστούν με τα σύγχρονα συστήματα ασφαλείας, χωρίς το κόστος να είναι απαγορευτικό. Δεν μιλάμε για το αν θα καταργηθούν λοιπόν, αλλά για το πότε.
Ο κυριος λογος που κοβει τα χειροκινητα ειναι οτι αυτα δεν εξασφαλίζει τις εκπομπες ρυπως που απαιτουνται απο τους νεους κανονισμους. Αντιθετα με τα αυτοματα εστω και οριακα καλυπτονται. Εχοντας κανει test drive στο νεο Impreza το αυτοματο οντως εντυπωσιαζει με την λειτουργια του. Απο την αλλη σιγουρα ειναι μια πιο πολυπλοκη σε σχεση με το χειροκινητο ρα και πιθανή σε βλάβες στο απωτερο μέλλον κατασκευη...
Ούτως ή άλλως, από την στιγμή που το μέλλον θα είναι αυτόνομο-ηλεκτροκίνητο, τα χειροκίνητα κιβώτια θα καταργηθούν, γιατί απλά δεν θα χρειάζονται αφενός και αφετέρου, δεν θα μπορούν να συνεργαστούν με τα σύγχρονα συστήματα ασφαλείας, χωρίς το κόστος να είναι απαγορευτικό. Δεν μιλάμε για το αν θα καταργηθούν λοιπόν, αλλά για το πότε.
Σε sport εκδόσεις, κ.τ.λ. χωράνε και των δύο τύπων τα κιβώτια... οι καταναλωτές φροντίζουν γι'αυτά...