Τα Picasso αλλάζουν όνομα σε SpaceTourer. Σημαίνει κάτι αυτό για τη Citroen; Για τα μοντέλα; Είναι η αλλαγή ευπρόσδεκτη και τελικά μήπως είναι αυτό που χρειάζεται η μάρκα για τη νέα εποχή της;
Για τους σκληροπυρηνικούς που δεν αντέχουν τις αλλαγές, η κατάργηση του ονόματος Picasso από τη γκάμα της Citroen ίσως να έρθει ως σοκ. Για τους ρομαντικούς ίσως να είναι απογητευτική αφού το όνομα ταίριαζε όμορφα με τη μάρκα. Για τους ρεαλιστές βέβαια αρκεί η υπενθύμιση πως ο διάσημος ζωγράφος δεν ήταν καν Γάλλος.
Από κει και πέρα η ουσία είναι πως το όνομα Picasso έδωσε στην πολυμορφική γκάμα της Citroen έναν αέρα δημιουργικότητας, μια ανάσα διαφορετικότητας και μία ιδέα από μοντέρνα σχεδίαση. Όταν το όνομα χρησιμοποιήθηκε πρώτη φορά στην πρώτη γενιά ομώνυμων μοντέλων, το Xsara Picasso, η Citroen είχε ανάγκη από ένα τίτλο που θα έθετε τα αυτοκίνητά της μπροστά από τον ανταγωνισμό. Και αυτό το πέτυχε, με το όνομα να φέρει το δικό του μερίδιο της επιτυχίας.
Όμως η Citroen αλλάζει. H Citroen έχει ανοιχτεί σε ένα νέο κοινό περισσότερο από κάθε άλλη μάρκα. Οι millennials, η γενιά του 80 και του 90, έχουν δείξει μεγάλη προτίμηση στη μάρκα, και με τα μοντέλα που ξεκίνησε κατόπιν του C4 Cactus, όπως το νέο C3 και το C3 Aircross φαίνεται πως η έμφαση είναι πλέον σε κάτι τελείως διαφορετικό.
Για αρχή, αυτή η γενιά αγοραστών, αν και αναγνωρίζει το όνομα Picasso ως τον μεγάλο ζωγράφο του περασμένου αιώνα, δεν το συνδέει με τίποτε μοντέρνο πλέον. Και μόνο η έκφραση «του περασμένου αιώνα» είναι αρκετή.
Επιπλέον οι αξίες και η ίδια η λογική των μοντέλων είναι μάλλον ξεπερασμένες. Αντίθετα το SpaceTourer έχει δύο θετικά. Πρώτον είναι στα αγγλικά, τη γλώσσα του ίντερνετ και των νέων, και δεύτερον δίνει τον τόνο στη χρήση που περιμένον να δουν οι νέοι αγοραστές από ένα μεγάλο αυτοκίνητο. Τους χώρους και την δυνατότητα να γυρίζουν τον κόσμο με αυτό.
Εντάξει, η οικογενειακή διάσταση των μοντέλων δεν εξαφανίζεται, απλά δεν είναι αυτή που θέλει να προβάλει η Citroen στους αγοραστές που δεν την βλέπουν ή δεν την χρειάζονται. Και έτσι το SpaceTourer, με ντεμπούτο στη Γενεύη, κάνει την αλλαγή.
Εσείς πως τη βλέπετε; Σας ταιριάζει καλύτερα το Picasso ή το SpaceTourer; Θεωρείτε ότι χάνουν τα μοντέλα από το χαρακτήρα τους χωρίς το όνομα Picasso; Ή μήπως η αλλαγή είναι ευπρόσδεκτη δεδομένης της μεταμόρφωσης της μάρκας τα τελευταία χρόνια; Τι λέτε;