Το πρακτορείο Reuters αποκαλύπτει:
- H Tesla ξεγέλασε τους πελάτες της
- «Φουσκωμένη» αυτονομία στο 100% & μετά έπεφτε πιο γρήγορα
- Απέκλεισε τους ιδιοκτήτες που παραπονέθηκαν
Αποκάλυψη του Reuters για «μούφα» αυτονομίες με εντολή Elon Musk
Είναι εύκολο να λες πως είσαι μπροστά από όλους τους ανταγωνιστές σου σε αυτονομία, όταν τα νούμερα που δείχνεις στους οδηγούς είναι «καρδαμωμένα». Τι γίνεται όμως όταν αρχίσουν να σε κυνηγάνε;
Το πρακτορείο Reuters σε εκτενές ρεπορτάζ αποκάλυψε τον προηγούμενο μήνα πως η Tesla για δέκα και πλέον χρόνια, και με άμεση εντολή του Elon Musk «καρδάμωνε» την αρχική ένδειξη αυτονομίας στον πίνακα ελέγχου, ώστε να κάνει τους πελάτες τους να νιώθουν σίγουροι για την αγορά τους, και να μεταφέρουν την εμπειρία τους αυτή σε άλλους πιθανούς αγοραστές.
Ο αλγόριθμος που υπολογίζει την αυτονομία που προσφέρει η μπαταρία, σύμφωνα πάντα με το ρεπορτάζ του Reuters, στα πρώτα χιλιόμετρα μετά από μια πλήρη φόρτιση, έδινε ένα «εξαιρετικά αισιόδοξο» νούμερο, που έπεφτε πολύ αργά μέχρι και το μισό. Με δεδομένο ότι οι νέοι οδηγοί ηλεκτρικών (δηλαδή όλοι, αφού οι περισσότεροι αγοράζουν ηλεκτρικό πρώτη φορά) βασικά φορτίζουν μέχρι «πάνω» κάθε μέρα, η μέθοδος αυτή δίνει μια πολύ θετική εικόνα στο αυτοκίνητο. Ο οδηγός ξεκινάει με ένα μεγάλο νούμερο για αυτονομία, το οποίο πέφτει αργά αργά, δίνοντας ακόμη περισσότερο την εντύπωση της τεράστιας αυτονομίας.
Με δεδομένο ότι το αυτοκίνητο θα φορτιστεί ξανά πριν πέσει στο μισό στις περισσότερες περιπτώσεις, οι οδηγοί αυτοί δεν ανακάλυψαν ποτέ το πρόβλημα. Μόνο αν άλλαζαν συνήθειες φόρτισης, και βρίσκονταν στο δεύτερο μισό της μπαταρίας, αντιλαμβάνονταν πως όχι μόνο η στάθμη έπεφτε πολύ γρήγορα, αλλά στο τέλος δεν υπήρχε καμία σχέση με την αρχική πρόβλεψη αυτονομίας και τα διανυθέντα χιλιόμετρα.
Το πρόβλημα αυτό φυσικά σταδιακά ανακαλύφθηκε και τα παράπονα άρχισαν να πέφτουν βροχή. Η Tesla, όπως αναφέρει το Reuters, όχι μόνο δεν έκανε καμία διόρθωση, αλλά συνέστησε στις ΗΠΑ ολόκληρο τμήμα αποφυγής παραπόνων που παραπλανούσαν και τελικά ακύρωναν τα ραντεβού που σχετίζονταν με την απόδοση της μπαταρίας, γλιτώνοντας χιλιάδες ευρώ από έξοδα της μάρκας για ελέγχους ή παρεμβάσεις.
Τα ερωτήματα που δημιουργούνται από αυτές τις αποκαλύψεις είναι φυσικά πάρα πολλά, με βασικό αυτό της πραγματικής αυτονομίας, της ηθικής της εταιρείας, και φυσικά το πραγματικό προβάδισμα, αν υπάρχει, σε σχέση με τον ανταγωνισμό.
Εσείς τι λέτε; Εμπιστεύεστε τις αυτονομίες που ανακοινώνει η Tesla, ή τον τρόπο με τον οποίο μεταφέρονται στον οδηγό; Και τελικά οι νέες μάρκες που έχουν τόση ανάγκη προβολής έναντι των παραδοσιακών κατασκευαστών, μήπως κάνουν διάφορα τεχνάσματα που πρέπει να προσέξετε; Τι λέτε;