- Είναι στα 5 καλύτερα σε 0-100 χλμ./ώρα (4,3 δλ.)
- Σε ταχυφορτιστή, σε 18 λεπτά φορτίζει με ρεύμα που φτάνει για αυτονομία 239 χλμ.
- Για τα άλογα που «βγάζει« (585 PS), έχει πολύ καλή τιμή (πληρώνεις 113 ευρώ κάθε ίππο)
- Υπάρχει κουμπί Drift Mode που το κάνει πισωκίνητο για ευκολότερα μπαντιλίκια
Δοκιμάζουμε το ισχυρότερο αυτοκίνητο παραγωγής στην ιστορία της Kia. Είναι το Kia EV6 GT, ένα ηλεκτρικό crossover για «τρελά γκάζια», το οποίο ήδη μπήκε στα ντουλάπια των ρεκόρ του AutoΤρίτη. Εεε, με 585 άλογα και 740 Nm ροπής δεν περιμέναμε κάτι διαφορετικό από καταιγιστικές επιδόσεις, σε όλες τις ταχύτητες. Ειδικά με επιλεγμένο το GT mode οδήγησης, το EV6 GT επιταχύνει σαν... άνεμος. Μόλις 4,3 δευτερόλεπτα χρειάζεται το 0-100 χλμ./ώρα, επίδοση που είναι μέσα στις 5 καλύτερες από όσες έχουμε μετρήσει (Tesla Model S Plaid, Audi e-tron GT RS, Mercedes EQS και Porsche Taycan 4S PB+ τα πρώτα τέσσερα).
Σε ταχυφορτιστή, σε 18 λεπτά φορτίζει με ρεύμα που φτάνει για αυτονομία 239 χλμ.
Το απλό Kia EV6 βγαίνει με δύο εκδόσεις μπαταρίας, Standard και Long Range. Η δεύτερη έχει μεγαλύτερη χωρητικότητα (συνολική στις 77,4 κιλοβατώρες), άρα και μεγαλύτερη αυτονομία, όπως έχουμε διαπιστώσει και στις αντίστοιχες δοκιμές.
Μπαταρία Long Range συναντάμε και στο Kia EV6 GT. Στο συγκεκριμένο μοντέλο, μετρήσαμε σχεδόν 400 χλμ. πραγματικής αυτονομίας. Το πιο εντυπωσιακό, όμως, είναι η δυνατότητα ταχυφόρτισης (έως 350 kW). Στους κατάλληλους φορτιστές, που υπάρχουν και στην Ελλάδα, μπορείς να γεμίσεις 10-80% σε μόλις 18 λεπτά. Δηλαδή σε 18 λεπτά παίρνεις αυτονομία σχεδόν 240 χλμ., όπως έχουμε διαπιστώσει στις ειδικές μετρήσεις που πραγματοποιεί το AutoΤρίτη Test Center (για κάθε 10% μπαταρία το Kia EV6 GT κάνει 34,1 χλμ.).
Για τα άλογα που «βγάζει« (585 PS), έχει πολύ καλή τιμή (πληρώνεις 113 ευρώ κάθε ίππο)
Το Kia EV6 GT κοστίζει 65.990 ευρώ, υπολογίζοντας την κρατική επιδότηση και την έκπτωση 2.000 που κάνει η ελληνική αντιπροσωπεία της Kia. Σε πρώτη ματιά φαίνεται κατάτι ακριβό. Αν μιλήσουμε καθαρά υπολογιστικά όμως, έχει super αναλογία ευρώ/ίππο, καθώς αγοράζεις κάθε του άλογο για 113 ευρώ. Και, επιπλέον, παίρνεις εξαιρετικό εξοπλισμό άνεσης και ασφάλειας, όπως θα δείτε στη συνέχεια. (π.χ. κάμερα 360 μοιρών).
Υπάρχει κουμπί Drift Mode που το κάνει πισωκίνητο για ευκολότερα μπαντιλίκια
Κερασάκι στην τούρτα για το Kia EV6 GT είναι το πρόγραμμα Drift Mode, που ενεργοποιείται με συγκεκριμένη «ιεροτελεστία». Τότε το EV6 GT γίνεται πισωκίνητο, το ESP φεύγει και είσαι έτοιμος για μπαντιλίκια και απολαυστικές πλαγιολισθήσεις. Πάντοτε προσεκτικά και σε ελεγχόμενο χώρο, διότι το αυτοκίνητο «μαζεύει» ταχύτητα χωρίς να το καταλάβεις.
Διαβάστε αναλυτικά στις γραμμές που ακολουθούν την αναλυτική δοκιμή του ηλεκτρικού Kia EV6 GT.