Test: Ford Mondeo 1,5 TDCi ECOnetic
11.945 Επισκέψεις στο άρθρο (24/10/2015)
Με νέο diesel 1,5 λτ. και τεχνολογία ECOnetic, το Ford Mondeo δεν πληρώνει τέλη κυκλοφορίας και καταναλώνει με το σταγονόμετρο, όντας θεωρητικά πιο οικονομικό ακόμη και από την υβριδική έκδοση.
Για όσους αναζητούν κορυφαία οικονομία, η Ford προσφέρει μια έκδοση του Mondeo με τον νέο 1,5 λτ. TDCi πετρελαιοκινητήρα και χειροκίνητο κιβώτιο, που υπόσχεται μέση κατανάλωση 3,6 λτ./100 χλμ. και δεν πληρώνει τέλη. Η κατανάλωση αυτή είναι μικρότερη ακόμη και από αυτή της βενζινοκίνητης υβριδικής σεντάν έκδοσης (4,2 λτ./100 χλμ.).
Τι εστί ECOnetic;
Το μοντέλο της δοκιμής, εκτός από σύστημα ανάκτησης ενέργειας στην πέδηση και ένδειξη στον πίνακα οργάνων για επιλογή της σωστής σχέση στο κιβώτιο, είναι εφοδιασμένο με ελαστικά χαμηλής αντίστασης κύλισης, νέο πρόγραμμα λειτουργίας του κινητήρα, χαμηλωμένη ανάρτηση για βελτίωση της αεροδυναμικής και μακρύτερη τελική σχέση μετάδοσης (3,35:1 από 3,61:1)
Συμφέρει η επιλογή του
Για να αποκτήσει κανείς την ECOnetic έκδοση του πεντάθυρου 1,5 ΤDCi Ford Mondeo χρειάζεται να καταβάλει 23.835 ευρώ (με απόσυρση) για την βασική έκδοση Trend. Η τιμή είναι μέσα στα τιμολογιακά πλαίσια της κατηγορίας και μόνο 200 ευρώ περισσότερα από την απλή έκδοση.
Κερδίζει σε οικονομία, χάνει σε ρεπρίζ
Με 120 άλογα και 270 Nm ροπής στις 1.750-2.000 σ.α.λ. ο 1,5 TDCi είναι ένας από τους καλύτερους turbodiesel, που κυκλοφορούν. Ακούγεται λίγο, έχει άφθονη ροπή, τραβά από χαμηλά και το κυριότερο δεν καίει. Βέβαια τα 3,6 λτ./100 χλμ. μέσης κατανάλωσης δύσκολα επιτυγχάνονται στην πράξη, αλλά και πάλι τα 6,1 λτ./100 χλμ.(μέση κατανάλωση κατά τη δοκιμή μας) είναι μια πολύ καλή τιμή για τα δεδομένα της κατηγορίας.
Πάντα ποιοτικό και high-tech
Tίποτα δεν έχει αλλάξει φυσικά στην καμπίνα των επιβατών, που συνδυάζει την ποιότητα με τον υψηλό τεχνολογικό χαρακτήρα. Ξεχωρίζουν οι μεγάλες ψηφιακές οθόνες του πίνακα οργάνων και του ηχοσυστήματος για την έκδοση Titanium. Ο οδηγός από την πλευρά του απολαμβάνει πολύ καλή θέση οδήγησης πλήρους ρυθμίσεων (και για τη μέση).
Ακόμη πιο άνετο
Γρήγορα διαπιστώνεις πως και αυτό το Mondeo προσφέρει υψηλή ποιότητα κύλισης και άνεση. Μάλιστα οι μακρύτερες σχέσεις έχουν ρίξει τις στροφές του μοτέρ και έτσι με τα ίδια χλμ. στην εθνική έχεις χαμηλότερα επίπεδα θορύβου. Το μόνο κακό είναι πως δεν δείχνει να έχει «νεύρο» στο πάτημα του γκαζιού, αργώντας να «γεμίσει» τις 3 τελευταίες σχέσεις. Όταν το κάνει όμως στρίβει με την κεκτημένη και με τη βοήθεια της χαμηλότερης ανάρτησης, γέρνει λιγότερο και κρατάει γερά.
Διαβάστε την πλήρη δοκιμή του Ford Mondeo 1,5 TDCi ECOnetic στο τεύχος του Auto Τρίτη που κυκλοφορεί στις 27/10/2015.
απο του χρονου,τελος τα δωρεαν τελη..οποτε με ποδηλατο και μετα ποδια.αφου αυτη η χωρα κυβερνιεται απο αχρηστους,ολοι με τα ποδια.κανει και καλο.
Ακριβώς! Και εγώ πηγαινοέρχομαι καθημερινά στη δουλειά μου κάνοντας 30χλμ την ημέρα και νιώθω σαν 20χρονος... Το αμάξι το ξεφορτώθηκα πριν 4 χρόνια αν και ήταν κάτω από 1.800 κυβικά. Να μην επενδύουμε ΠΟΤΕ τα λεφτά μας εδώ σε ακριβά ακίνητα, ακριβά αυτοκίνητα, ακριβές επιχειρήσεις κλπ γιατί εδώ ο καθένας θα σου επιβάλει ότι χαράτσια θέλει! Δεν υπάρχει πουθενά εμπιστοσύνη.
ΠΡΟΦΗΤΙΚΟ το σχολιο μου στο test της c180 blue.Οντως 12-13 χιλιαρικα κατω παιρνεις την πλουσια εκδοση MONDEO...
Σου καίει τόσο γιατί το Focus είναι αρκετά πιο ελαφρύ από το Mondeo.... Πάντως είναι λίγος αυτός ο κινητήρας για ένα τόσο μεγάλο αμάξι. Σίγουρα αξίζει τα λεφτά του, προσφέρει πολλά που τα βρίσκεις σε πολύ ακριβότερα μοντέλα και σε καλή τιμή...
Εμένα ίδιος κινητήρας στο Focus γιατί μου βγάζει 3,8 με 4,2 σε νορμάλ (εως 145χλμ/ω) χρήση μικτά εντός και εκτός και μόνο με βαριά το πολύ 5,4lt/100??