Ευχαριστούμε την xcubed και το McArthurGlen για τη φωτογράφιση.
Test: Jaguar XE 2,0 I4D Auto
18.579 Επισκέψεις στο άρθρο (2/1/2016)
Η Jaguar επιστρέφει στην κατηγορία των μεσαίων με ένα ολοκαίνουριο μοντέλο. Πρόκειται για την XE που στόχο έχει να κοιτάξει στα ίσα το γερμανικό κατεστημένο.
- Το πρώτο μοντέλο της Jaguar στα μεσαία μετά από μία απουσία 6 ετών (X-Type)- Πλατφόρμα - πλαίσιο στο οποίο έχει γίνει εκτεταμένη χρήση αλουμινίου (σε ποσοστό 75%)- Ο 2λιτρος πετρελαιοκινητήρας της σειράς Ingenium στον οποίο έχει δοθεί ιδιαίτερο βάρος στη μείωση των τριβών, στην κατανάλωση και στις εκπομπές ρύπων.- Με 180 άλογα, μέση κατανάλωση 4,2 λτ./100 χλμ. και τιμή από 61.500 ευρώ.Από την μία η εμπορική αποτυχία της X-Type, από την άλλη η εξαγορά της Jaguar Land Rover από την Tata το 2008 και η απουσία της βρετανικής φίρμας στην κατηγορία των μεσαίων ήταν απόλυτα λογική και φυσιολογική. Μετά από μία τέτοια απουσία, όμως, και έχοντας πολλές ελευθερίες και χρήμα από την μαμά Tata, το νέο μοντέλο πρέπει να κάνει αίσθηση. Να έχει χαρακτήρα και να θέτει νέα δεδομένα μέσα στην ίδια την φίρμα. Ε λοιπόν, η νέα Jaguar XE το καταφέρνει, και σε μεγάλο μάλιστα βαθμό. Για παράδειγμα βασίζεται στη νέα μεταβλητή αλουμινένια πλατφόρμα iQ [AI] του ομίλου, εγκαινιάζει μία νέα σειρά κινητήρων και έχει ξεκάθαρο οδηγικό προσανατολισμό: Να προσελκύσει το κοινό με το σπορτίφ ταπεραμέντο της. Για τον λόγο αυτό και ως μοντέλο σύγκρισης κατά την εξέλιξή της -όπως αναφέρουν οι άνθρωποι της εταιρείας- ήταν η BMW Σειρά 3. Το ερώτημα ωστόσο είναι γενικότερο: Μπορεί η λαίδη της Jaguar να κοιτάξει στα ίσα τον γερμανικό ανταγωνισμό; Πριν απαντήσουμε, ας την δούμε πιο αναλυτικά.
Από 61.500 ευρώ Η τιμή της πετρελαιοκίνητης Jaguar XE των 180 ίππων με το 8άρι αυτόματο κιβώτιο της ZF ξεκινά από τα 61.500 ευρώ με απόσυρση στην έκδοση SE, νούμερο αλμυρό ακόμη και για premium μεσαίο (η χειροκίνητη κοστίζει 56.950 ευρώ). Ok, κυκλοφορείς με τον ιαγουάρο στην μάσκα και διαφοροποιείσαι αμέσως από τα Audi A4, BMW 3άρα και Mercedes C-Class, όμως μήπως τα σχεδόν 20.000 ευρώ επιπλέον, είναι πολλά για την «μοναδικότητα» αυτή, όταν σε ποιότητα και τεχνολογίες οι ανταγωνιστές σου βρίσκονται σε αντίστοιχα επίπεδα; Για κάποιους ναι. Για άλλους όχι. Η διαφορετικότητα και το σήμα στη μάσκα μπορεί να αξίζει και πιο ακριβά.
Κυρία…Εμφανισιακά η Jaguar XE είναι… κυρία. Δεν προκαλεί με την εμφάνισή της, όμως ούτε και σεμνότυφη είναι. Έχει δυναμικό χαρακτήρα (σ.σ. προσέξτε τη συνοφρυωμένη μούρη της), δεν την μπερδεύεις με κάποιο άλλο μοντέλο της κατηγορίας, έχει όμορφες αναλογίες (ειδικά στο τρόπο που πέφτει η γραμμή της οροφής στο πίσω μέρος), τονισμένες γραμμές και από όποια γωνία και αν την δεις αντικρίζεις περισσότερο ένα σπορ σεντάν, παρά μία κλασική, συντηρητική λιμουζίνα. Και το τελευταίο είναι πολύ σημαντικό, όταν σύμφωνα με τους ανθρώπους της Jaguar η XE θέλει να προβάλλει αυτό ακριβώς το προφίλ. Το ότι είναι σπορ!
Πλατφόρμα - πλαίσιο στο οποίο έχει γίνει εκτεταμένη χρήση αλουμινίου (75%).
Δεν καταλαβαινω γιατι στην Ελλαδα η διαφορα να ειναι τοσο τεραστια ενω σε αλλες χωρες της ευρωπης ειναι πολυ πιο μικρη. Αναρωτιεμαι ποιος θα παει να την αγορασει.
Ακριβώς Γιώργο!!! Εδώ στο Ελλάντα δεν σε αφήνουν να κυκλοφορείς με καλά αμάξια και θέλουν να κυκλοφορούμε μόνο με κουβάδες!!!
Δεν καταλαβαινω γιατι στην Ελλαδα η διαφορα να ειναι τοσο τεραστια ενω σε αλλες χωρες της ευρωπης ειναι πολυ πιο μικρη. Αναρωτιεμαι ποιος θα παει να την αγορασει.