Ακρως «επιθετική» εμφάνιση στο εμπρός μέρος για το νέο Honda Civic Type R με τους 310 τουρμπάτους ίππους.
Test: Civic Type R
39.968 Επισκέψεις στο άρθρο (12/8/2016)
Το σκληροπυρηνικό προφίλ, τα «ξυραφένια» οδικά χαρακτηριστικά, οι καυτές επιδόσεις , αλλά και ο high-tech χαρακτήρας του νέου Honda Civic Type R δε σε αφήσουν στιγμή να αγιάσεις. Θες να είσαι συνέχεια στο όριο, στην ένταση, με την… τρίχα σηκωμένη
κάγκελο.
+ Κινητήρας-επιδόσεις, κιβώτιο, οδική συμπεριφορά και οδηγική αίσθηση, πρόσφυση και μπροστινό σύστημα, ποιότητα κατασκευής, καθίσματα, απρόσμενα πρακτικό, κατανάλωση με νορμάλ οδήγηση
- Σκληρή ανάρτηση, αδιάφορος ήχος και αυξημένος θόρυβος, εμφάνιση που θα «τρομάξει» κάποιους, χειρισμός συστήματος infotainment, τιμή
Οι φανατικοί οπαδοί της Honda –ειδικά αυτοί των σκληροπυρηνικών Type R εκδόσεων της ιαπωνικής φίρμας- θα αποθεώσουν τον προκλητικό τίτλο του θέματος. Οι υπόλοιποι, που είναι και οι περισσότεροι, θα μιλήσουν για ιεροσυλία. Δεν μπορώ όμως να κρύψω τα πραγματικά μου αισθήματα έχοντας μόλις «ξεκουμπώσει» από το θεϊκό κόκκινο μπάκετ του Honda Civic Type R. Η οδηγική αίσθηση και ο hard-core χαρακτήρας του, κατΆ αναλογία και με αρκετή δόση υπερβολής, ομολογώ πως με κάνουν να σκεφτώ διάφορα «κουλά», τη στιγμή που το «τσικ τσικ» από τη συστολή των μετάλλων τρυπάει τα αυτιά μου και τα μαλακά ελαστικά Continental αχνίζουν πατώντας μια υποψία υγρασίας στο δρόμο.
Όπως φαίνεται αυτή η αναμονή των 5 χρόνων άξιζε τον κόπο. Όλα αυτά τα χρόνια το τμήμα εξέλιξης της Honda δούλεψε πυρετωδώς για να δημιουργήσει το πιο καυτό Civic Type R που έχει βγει ποτέ από την γραμμή παραγωγής: turbo, με 310 άλογα στους εμπρός τροχούς και ψαγμένο στην παραμικρή μηχανολογική λεπτομέρεια. Απέναντι στον ανταγωνισμό τα διαπιστευτήρια του Civic Type R δεν δείχνουν ικανά να πείσουν: Το Focus RS είναι τετρακίνητο με 350 άλογα, η Mercedes A45 AMG επίσης τετρακίνητη με 380 άλογα. Το Type R όμως δεν μιλάει τόσο στη λογική των αριθμών, όσο στο συναίσθημα και σε αυτό το περίεργο δέσιμο μεταξύ ανθρώπου και μηχανής. Μόνο έτσι θα το επιλέξει κάποιος στην Ελλάδα, όπου το φορολογικό καθεστώς το αδικεί με αποτέλεσμα η τιμή του (από 57.000 ευρώ και 60.000 ¤ η πλούσια έκδοση GT) να είναι ακριβότερη των τετρακίνητων ανταγωνιστών και σχεδόν διπλάσια του SEAT Leon CUPRA με τα 290 άλογα.
«Τούμπανο»
Όσοι είναι τύποι χαμηλών τόνων, καλό θα ήταν να αποφύγουν το Civic Type R. Η προκλητική εμφάνισή του κάθε άλλο παρά διακριτική είναι αγγίζοντας τα όρια της προστυχιάς. Όμως όλα έχουν τοποθετηθεί με γνώμονα τη λειτουργικότητα κι όχι την εμφάνιση, που στην αρχή τουλάχιστον σοκάρει: τεράστιες εισαγωγές, αεραγωγοί, φουσκωμένα φτερά, πίσω διαχύτης, 4 παχυλές εξατμίσεις και μια αεροτομή που βγάζει μάτι συνθέτουν ένα αλήτικο σύνολο κόντρα στον καθωσπρεπισμό της εποχής. Προσωπικά το λάτρεψα, οι περισσότεροι είπαν πως δείχνει «καγκούρικο». Γούστα είναι αυτά, αλλά καλό είναι να ξέρει κανείς πως η ομάδα εξέλιξης εργάστηκε μέσω υπολογιστικών μοντελοποιήσεων CFD και δοκιμών στην αεροδυναμική σήραγγα στις ειδικές εγκαταστάσεις των μηχανοκίνητων σπορ της Honda στη Σακούρα της Ιαπωνίας, εκεί όπου εξελίσσεται ο κινητήρας της Honda για τη F1.
Προκλητικό είναι το πίσω μέρος. Εκεί υπάρχει ο διαχύτης με τις τέσσερις απολήξεις της εξάτμισης, αλλά και η τεράστια φτερούγα στην 5η πόρτα που προσφέρει αρνητική άντωση στα πολλά χιλιόμετρα.
Germanotsolia με τα πολλα ονοματα και το τραγικο αβαταρ-ονομα που θυμιζει ναζι εισαι ηρων κακοτροπος και ολιγων πορωμενος...πρεπει να αλλαξεις τροπους πιστευω ωστε να μπορεις να κανεις συζητηση.
Επι του θεματος μια και ρωτησες...ναι ειχα σκοπο να αγορασω την προηγουμενη γενια ανεκρουσα πρυμναν ομως λογω ανωτερας βιας.Το αυτοκινητο ηταν χαρμα και ονειρο για μενα οπως και παραμενει.
Και τελος εαν θα μπορουσα να το αγορασω σημερα σαφως και θα εμπαινα στην ολη διαδικασια οταν η τιμη του ειναι ακριβη μεν αλλα 18 χιλιαρικα κατω απο το vw με 4 κυκλους που απλα μοιαζει και ειναι ο σκαραβαιος σε αλλη μορφη ενω το type r αυτοκινηταρα που δεν θα σε αφησει ουτε και θα το βαρεθεις ποτε.
Πιστευω να σε καλυψα και να σου εδωσα τροφη για την σκεψη σου!!
Αγαπημενο δυνατο εντυπωσιακο μα και ακριβο παραλληλα...αν και ακουγωντας τα 75 χιλιαρικα που θελει η audi για το 2λιτρο ΤΤ δεν θα το ελεγα...ειναι ονειρο.
Χανει ομως αυτοματος γιατι η νεα γενια του ερχεται φορτσατη.
Παραμενει ομως αξια ανεκτιμητη για πολλους!!
@Πειραιωτης:Γιατι το λες αγαπημενο,μηπως το χες και ποτε;;Τη βγαζετε με τα ΓΙΑΟΥΡΙΣ ΚΑΙ ΚΡΙΝΕΤΕ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΑ ΤΩΝ 80 ΚΑΙ 100 ΧΙΛΙΑΔΩΝ!
ΛΕΣ ΚΑΙ ΑΝ ΣΟΥ ΕΔΙΝΕ ΚΑΠΟΙΟΣ 80
ΧΙΛΙΑΡΙΚΑ ΓΙΑ ΕΝΑ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟ ΘΑ ΕΠΑΙΡΝΕΣ ΤΟ ΓΙΑΟΥΡΙΣ ΚΑΙ ΘΑ ΤΟΥ ΓΥΡΙΖΕΣ ΤΑ ΡΕΣΤΑ!
Germanotsolia με τα πολλα ονοματα και το τραγικο αβαταρ-ονομα που θυμιζει ναζι εισαι ηρων κακοτροπος και ολιγων πορωμενος...πρεπει να αλλαξεις τροπους πιστευω ωστε να μπορεις να κανεις συζητηση. Επι του θεματος μια και ρωτησες...ναι ειχα σκοπο να αγορασω την προηγουμενη γενια ανεκρουσα πρυμναν ομως λογω ανωτερας βιας.Το αυτοκινητο ηταν χαρμα και ονειρο για μενα οπως και παραμενει. Και τελος εαν θα μπορουσα να το αγορασω σημερα σαφως και θα εμπαινα στην ολη διαδικασια οταν η τιμη του ειναι ακριβη μεν αλλα 18 χιλιαρικα κατω απο το vw με 4 κυκλους που απλα μοιαζει και ειναι ο σκαραβαιος σε αλλη μορφη ενω το type r αυτοκινηταρα που δεν θα σε αφησει ουτε και θα το βαρεθεις ποτε. Πιστευω να σε καλυψα και να σου εδωσα τροφη για την σκεψη σου!!
Αγαπημενο δυνατο εντυπωσιακο μα και ακριβο παραλληλα...αν και ακουγωντας τα 75 χιλιαρικα που θελει η audi για το 2λιτρο ΤΤ δεν θα το ελεγα...ειναι ονειρο. Χανει ομως αυτοματος γιατι η νεα γενια του ερχεται φορτσατη. Παραμενει ομως αξια ανεκτιμητη για πολλους!!
@Πειραιωτης:Γιατι το λες αγαπημενο,μηπως το χες και ποτε;;Τη βγαζετε με τα ΓΙΑΟΥΡΙΣ ΚΑΙ ΚΡΙΝΕΤΕ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΑ ΤΩΝ 80 ΚΑΙ 100 ΧΙΛΙΑΔΩΝ! ΛΕΣ ΚΑΙ ΑΝ ΣΟΥ ΕΔΙΝΕ ΚΑΠΟΙΟΣ 80 ΧΙΛΙΑΡΙΚΑ ΓΙΑ ΕΝΑ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟ ΘΑ ΕΠΑΙΡΝΕΣ ΤΟ ΓΙΑΟΥΡΙΣ ΚΑΙ ΘΑ ΤΟΥ ΓΥΡΙΖΕΣ ΤΑ ΡΕΣΤΑ!