ΕΚΘΕΣΗ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΩΝ
Τιμές με Leasing
LIVE: κίνηση στους δρόμους
Η GT86 είναι ένα project που στόχο έχει να ξαναγεννήσει την επιθυμία για καθαρή σπορτίφ οδήγηση.
12 ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ »

Η GT86 είναι ένα project που στόχο έχει να ξαναγεννήσει την επιθυμία για καθαρή σπορτίφ οδήγηση.

Test: Toyota GT86

42.063 Επισκέψεις στο άρθρο (7/6/2015)

Τι θέλει ο ενθουσιώδης οδηγός για να νιώσει ευτυχισμένος; Πίσω κίνηση, «κοφτερή» συμπεριφορά, ζυγισμένο πλαίσιο, «ζωντανά» πηδάλια, ξυραφένιο κινητήρα , μια «πολεμική» καμπίνα και βενζίνη. Με δυο λόγια δηλαδή, μια Toyota GT86 και βενζίνη…

* Fun to drive * επιδόσεις * τιμόνι-επιλογέας * ευκολία χρήσης στην καθημερινότητα * ποιότητα και αξιοπιστία Toyota

Αν σου άρεσε: Κοινοποίησέ το »

* Χώροι πίσω * έλλειψη εκρηκτικότητας

Εκείνη η μέρα δεν ήταν η μοναδική που είχα ξεχάσει το κινητό στο σπίτι. Ήταν όμως η μοναδική εδώ και καιρό που γύρισα να το πάρω, αν και είχα φτάσει σχεδόν στην πύλη του γραφείου. Εκείνη τη μέρα επίσης δε διάλεξα τη συντομότερη διαδρομή, αλλά την πιο… απλωμένη. Με άλλα λόγια δεν έλεγα να ξεκολλήσω από το μπάκετ της GT86, του νέου σπορ κουπέ της Toyota, που ήρθε όχι μόνο για να συνεχίσει την μακρά παράδοση των Ιαπώνων στον χώρο των προσιτών σπορ κατασκευών με μοντέλα, όπως τα GT2000, Celica, MR2, αλλά ταυτόχρονα για να επαναφέρει στο προσκήνιο την απλότητα και την πραγματική απόλαυση στην οδήγηση. 

Η GT86 είναι ένα project που έχει δημιουργηθεί παρέα και με δανεισμένα μηχανικά μέρη από τη Subaru (που παράγει το, αντίστοιχης λογικής, BRZ) και έχει συγκεκριμένο στόχο: να ξαναγεννήσει την επιθυμία για καθαρή σπορτίφ οδήγηση. Για να πετύχει αυτό το σκοπό, η Toyota, ακολούθησε τη λογική «ατμοσφαιρικός κινητήρας μπροστά, κίνηση πίσω, χαμηλό κέντρο βάρους». Το καλό όμως είναι πως όλα τα παραπάνω δε σημαίνουν γκετοποίηση και απομάκρυνση από την καθημερινή οδήγηση και τις αντίστοιχες ανάγκες. Κάθε άλλο. Η Toyota GT86 είναι ένα ξεχωριστό αυτοκίνητο, που μπορείς να χαίρεσαι το ίδιο σε μια στριφτερή διαδρομή, όσο και σε μια αστική dolce vita.

Ανάβει…
Το γκολ από τα αποδυτήρια είναι η σχεδίαση. H GT 86 τραβάει την προσοχή και τα βλέμματα όχι μόνο γιατί είναι ένα νέο κουπέ, αλλά γιατί είναι ένα γοητευτικό κουπέ. Είναι φροντισμένο στην κάθε λεπτομέρεια του μήκους 4,2 μ. του αμαξώματός του με αρκετά μακρύ μεταξόνιο (2.570 χλστ.), που εξασφαλίζει τον ακροβολισμό των τροχών στις γωνίες του αυτοκίνητου. Έχει προσωπικότητα η GT86 και το δείχνει, καθώς είναι ένα σύνολο μοτίβων με καμπύλες, ρέουσες γραμμές και καυτές λεπτομέρειες στο εξωτερικό, όσο και με την αίσθηση που έχει ο οδηγός από μέσα. Έτσι, για παράδειγμα, τα φτερά σχηματίζουν μια κούρμπα που ορίζει νοητά τα άκρα του αμαξώματος μπροστά, η αεροτομή πίσω είναι σμιλευμένη σαν ένα κομμάτι με το αμάξωμα, ο διαχύτης πίσω μαζί τις διπλές απολήξεις τονίζουν τα καπούλια, το «κόψιμο» στο παράθυρο και το φινιστρίνι πίσω θυμίζουν το θρυλικό 2000 GT. 

Η σχεδίαση της GT86 είναι ψαγμένη όχι μόνο προς χάρη της αισθητικής, αλλά και της ίδιας της απόδοσης. Γι αυτό έχει χαμηλό καπό λόγω boxer και κατά συνέπεια αεροδυναμικό συντελεστή μόλις 0,27, γιΆ αυτό εφαρμόζει τη φιλοσοφία «Aero Sandwich», που σημαίνει ότι, είναι έτσι σχεδιασμένη, ώστε να πιέζεται από τον αέρα από όλες τις κατευθύνσεις (πάνω, κάτω και πλευρικά). Το καλύτερα όμως είναι στην πράξη και ας ξεκινήσουμε γυρνώντας το διακόπτη στη θέση «διψασμένος για οδήγηση»

Στο δρόμο - Ξυρίζει...
Η ανάρτηση της GT86 είναι πανομοιότυπη με εκείνη του BRZ, γόνατα μπροστά και διπλά ψαλίδια πίσω, ωστόσο υπάρχουν αλλαγές στις ρυθμίσεις, οι οποίες είναι πιο μαλακές μπροστά και πιο σκληρές πίσω, με προφανή στόχο τη χαρά του οδηγού (λέγε με και παιχνίδια υπερστροφής). Στο… ίδιο μήκος κύματος και η τοποθέτηση ελαστικών διάστασης 215/45 R17, που είναι τα ίδια με αυτά του Prius! ¶λλα στοιχεία, που δείχνουν στη θεωρία το ποιόν της GT86 έχουν  να κάνουν με το βάρος που φθάνει μόλις τα 1.240 κιλά, με την κατανομή του (53/47 μπρος/πίσω), αλλά και με το ιδιαίτερα χαμηλό κέντρο βάρους που βρίσκεται μόλις 460 χιλ. πάνω από το έδαφος, ελέω boxer κινητήρα. 

Το σημαντικό είναι ότι, όλη τη θεωρία τη νιώθεις στο πετσί σου, όταν καθηλώνεσαι στο μπάκετ κάθισμα με το τιμόνι κάθετο μέσα στα χέρια σου και το στροφόμετρο στο κέντρο του πίνακα οργάνων να βγάζει μάτι με τις 8άρες του.  Κυρίως όμως τη νιώθεις  μόλις κυλήσουν οι τροχοί και τότε πραγματικά αρχίζεις να υποκλίνεσαι στη δημιουργία του Τετσούτζα Τάντα-σαν. Εξαιρετικά ζυγισμένη, με πολύ ακριβές και σοκαριστικό σε αίσθηση και αμεσότητα ηλεκτρικό παρακαλώ και με 2,4 στροφές τιμόνι, αποτελεί μια σπάνια για τις μέρες μας μηχανή οδήγησης. 

Επιταχύνει, ντριφτάρει, φρενάρει, στρίβει, κάνει ό,τι θες στο βαθμό που εσύ θες και ορίζεις. Ο κινητήρας ξυρίζει πάνω από τις 5.000 σ.α.λ. και μέχρι τον κόφτη, εκεί γύρω στις 7.500 με το κροτάλισμα του boxer να δίνει το δικό του στίγμα, αλλά όλα τα λεφτά είναι η ώρα του turn in με το drift option πάντα στη διάθεσή σου, αν έχεις απενεργοποιήσει εντελώς το VSC (το ESP στη γλώσσα της Toyota, το οποίο εδώ έχει και επιλογή Sport). Τότε είναι που βρίσκεις τη χαμένη αμεσότητα επικοινωνίας μεταξύ ανθρώπου και μηχανής και βγάζεις το καπέλο σε ό,τι προσφέρει το σύνολο πλαίσιο-ανάρτηση-τιμόνι. Κάθε τιμονιά είναι και μια σταγόνα από το νέο ελιξίριο νεότητας, κάθε αλλαγή με τον επιλογέα είναι ακόμη μία, για να έρθει στο τέλος το δροσερό ποτήρι της απολαυστικής πλαγιολίσθησης…

Eσωτερικό-Χώροι: «Πολεμική» ατμόσφαιρα
Καθαρές φόρμες χαρακτηρίζουν το εσωτερικό της GT86, που διακρίνεται για το σπορ του χαρακτήρα. Σε αυτό βοηθά το μικρό σε διάμετρο τιμόνι, η αγωνιστική θέση οδήγησης με μπάκετ επενδυμένο με αλκαντάρα, ο πίνακας οργάνων με το μεγάλο στροφόμετρο στο κέντρο, τα σωστά τοποθετημένα αλουμινένια πεντάλ και οι κόκκινες λεπτομέρειες.

Η εργονομία είναι σχετικά απλή, με ομαδοποιημένους διακόπτες αεροπορικού τύπου στην κεντρική κονσόλα, ενώ ποιοτικά η GT86 συνάδει με τα υψηλά πρότυπα της Toyota. Το πάνω μέρος του ταμπλό είναι επενδυμένο, εξ ολοκλήρου με αφρώδες πλαστικό, ενώ η μεγάλη έγχρωμη οθόνη αφής κυριαρχεί στην κορυφή της κεντρικής κονσόλας. Να σημειωθεί πάντως πως, υπάρχει δυνατότητα customization που σημαίνει ακόμα και την πλήρη απογύμνωση του cockpit, για την τοποθέτηση roll cage…. 

Κατά τα λοιπά, το εσωτερικό χωράει 2+2 επιβάτες μόνο στα χαρτιά, αφού πίσω δύσκολα και με αρκετό κόπο θα κάτσει κάποιος ενήλικας, ενώ μπροστά οι επιβάτες δε θα στριμωχτούν ποτέ. Ο χώρος αποσκευών των 243 λτ. είναι σχετικά μικρός, αλλά με την πτώση της ενιαίας πλάτης του πίσω καθίσματος τα πράγματα βελτιώνονται αρκετά για να χωρέσουν αρκετά πράγματα.

Συμπέρασμα - Ομορφαίνει τη ζωή
Η επιτυχία της GT86 είναι πως πίσω από το σκληροπυρηνικό της ίσως χαρακτήρα κρύβεται ένα εύχρηστο στην καθημερινή οδήγηση αυτοκίνητο.  Έτσι, γυρνώντας το διακόπτη στη θέση «καθημερινή χρήση» εύκολα διαπιστώνεις πως η ανάρτηση είναι όσο σκληρή χρειάζεται για να μην σε αφήσει να ξεχάσεις ότι δεν οδηγείς το GT 86 για κυριακάτικες βόλτες, χωρίς να «χαλάει» την ποιότητα κύλισης στο day to day driving. 

Οι αναρτήσεις στρογγυλεύουν τις ανωμαλίες χωρίς ξερές αντιδράσεις και την ίδια ώρα που ανταποκρίνεται στις απαιτήσεις της σπορ οδήγησης, η GT86 προσφέρει άνεση και ευκολία οδήγησης μέσα στην πόλη. Έτσι, αφού έχεις ξεδώσει τη μέρα σε μια στριφτερή διαδρομή ή ακόμη και μέσα στην πίστα, το βράδυ μπορείς να συνοδεύσεις μια όμορφη παρουσία στα πιο hot σημεία της πόλης. Δε σε κουράζει με βαρύ συμπλέκτη ή πηδάλια, το τιμόνι κόβει αρκετά, η περιφερειακή ορατότητα είναι εξαιρετική.

Εν κατακλείδι, η Toyota GT 86 κάνει αυτό ακριβώς, που υπόσχονται η εμφάνιση και οι προδιαγραφές της: είναι το πιο fun to drive, σχετικά προσιτό, σύγχρονο μοντέλο που μπορεί να αγοράσει κανείς σήμερα. Αν φυσικά στις μέρες μας τα σχεδόν 35.000 ευρώ λόγω φόρου πολυτελείας θεωρούνται σχετικά προσιτά.

Mercedes
fiat