Tο Civic στην 10η γενιά του, λόγω του διαφορετικού-ξεχωριστού σχεδιασμού του δίχασε τους petrolheads όλου του πλανήτη. Αλήθεια όμως, τι βλάβες έβγαλε μετά από 100.000 χιλιόμετρα στην ισχυρή του έκδοση με τον 1.500άρη VTEC των 182 ίππων;
Σε ποιους τομείς εντυπωσίασε και σε τι προβλημάτισε το Honda Civic
Όταν το Honda Civic ξεπέρασε στο οδόμετρο τα 18.907 χιλιόμετρα, το αυτοκίνητο «έπεσε» στα χέρια δύο ανθρώπων με εμπειρία σε αγώνες μηχανοκίνητου αθλητισμού, οι οποίοι, αμφότεροι, σημείωσαν πως το Civic απέχει πολύ από να χαρακτηριστεί άνετο στους δημόσιους δρόμους λόγω των μικρών διαδρομών της ανάρτησης. Ο ένας μάλιστα από αυτούς δήλωσε χαρακτηριστικά για την σκληρότητα της ανάρτησης: «Μπορεί κανείς να επιλέξει το βαθμό της σκληρότητας της ανάρτησης, πιέζοντας μόνο ένα μπουτόν, μεν, και να περάσει μόνο από το σκληρό στο πολύ σκληρό επίπεδο, δε».
Η Autobild αναφέρει πως το Civic, χάρη στο μεγαλύτερο μήκος που έχει σε σχέση με το τωρινό Golf (κατά 24 εκατοστά), προσφέρει αρκετό χώρο στα πόδια των πίσω επιβατών. Το Civic έχει επίσης μεγαλύτερο πορτ-μπαγκάζ αντί του Golf (478 αντί 381 λίτρων), όμως ο μέγιστος ωφέλιμος όγκος των 1.245 λίτρων το κρατά χαμηλά εξαιτίας της φιλοσοφίας του concept του. Μειονέκτημα, σύμφωνα με την Autobild, είναι πως η περιφερειακή ορατότητα που προσφέρει το Civic είναι περιορισμένη και αναφέρει πως, αν και το Civic εφοδιάζεται με κάμερα οπισθοπορείας, καλό θα ήταν να είχε γίνει μια ρύθμιση της εστίασης της.
Στα θετικά, ανεξάρτητα της σωματοδομής των συντακτών που έκατσαν στις μπροστινές θέσεις, όλοι εξήραν την άνεση που προσέφεραν τα καθίσματα του Civic. Χαρακτηριστικό είναι πως ένας από αυτούς που είχε ύψος 2 μέτρα βρήκε τη θέση του οδηγού βολική και χαμηλή όσο θα έπρεπε, ενώ ο σχετικά κοντός διευθυντής σύνταξης του περιοδικού των ιστορικών αυτοκινήτων “Klassik” ήταν ξεκάθαρος σημειώνοντας: «Σε αυτό το αυτοκίνητο βρίσκω με την πρώτη μια τέλεια θέση, προκειμένου να καθίσω, διατηρώντας ταυτόχρονα την καλή αίσθηση πίσω από το τιμόνι».
Τα προβλήματα πριν και μετά την αποσυναρμολόγηση
Το Civic επισκεπτόταν το συνεργείο περίπου κάθε 15.000 χιλιόμετρα σε επίσημη αντιπροσωπεία της μάρκας για αλλαγή λαδιών με το κόστος να φτάνει μεταξύ 207 και 308 ευρώ. Στα 32.789 και 62.698 χιλιόμετρα, το συνεργείο αντικατέστησε επίσης το λιπαντικό του συστήματος μετάδοσης (τις περίφημες «βαλβολίνες»), τότε ο λογαριασμός ήταν υψηλότερος στα 453 και 500 ευρώ, αντίστοιχα. Στο τέταρτο service ο λογαριασμός θα έφτανε τα 400 ευρώ για αλλαγή λαδιών και την αντικατάσταση του σετ από τα τακάκια των φρένων, ωστόσο ο κλιματισμός βρήκε την ευκαιρία να σταματήσει την λειτουργεί σε μια περίοδο 15 ημερών, στην οποία επικρατούσε αφόρητη ζέστη. Με αυτά και με αυτά, στα 81.927 χιλιόμετρα ο λογαριασμός έφτασε ακριβώς στα 760,15 ευρώ.
H Autobild αποφάσισε να βάλει τέλος στο τεστ αντοχής του 10ης γενιάς Honda Civic στα 104.264 χιλιόμετρα και να το αποσυναρμολογήσει πλήρως για να βγάλει τα τελικά συμπεράσματα. Αρχικά, τονίζεται πως αδυναμίες του Civic έχουν να κάνουν με την φιλοσοφία του concept, όπως η σφικτή ανάρτηση, η μέτρια περιφερειακή ορατότητα, η δύσχρηστη μονάδα των multimedia (προτείνεται ο οδηγός να συνδέσει το smartphone του και να χρησιμοποιήσει το Google Maps). Στον αντίποδα, το Civic διακρίθηκε για το αυτόματο κιβώτιο συνεχώς μεταβαλλόμενης σχέσης, το οποίο συνιστά πλεονέκτημα όταν κινείσαι μέσα στην πόλη, οι εκκινήσεις από στάση γίνονται χωρίς το οικείο (στα χειροκίνητα κιβώτια) κόμπιασμα, ενώ ακόμα και στις υψηλότερες ταχύτητες το επίπεδο των στροφών λειτουργίας του κινητήρα δεν προκαλεί ανησυχία.
Για την κατάσταση του αμαξώματος, η Autobild απευθύνθηκε σε μηχανικό της DEKRA, ο οποίος έλεγξε το Civic και βρήκε λίγη σκουριά, κάτι που ήταν ανησυχητικό μιας και το Civic, την στιγμή της αποσυναρμολόγησης, είχε μόλις 2μιση χρόνια ζωής.
Η γενική εικόνα και το συμπέρασμα
Γενικότερα, το Civic συνδυάζει το σπορτίφ ύφος με την άνεση, που παρέχει ένα κιβώτιο συνεχώς μεταβαλλόμενης σχέσης (CVT). Τα συστήματα τεχνολογίας που διαθέτει είναι κορυφαία, δεν παίρνει όμως τον ίδιο καλό βαθμό σε αντισκωριακή προστασία.
1. Ο μπροστινός άξονας είναι τεχνολογικά υγιής και δε «χτυπάει». Παρατηρήθηκε, όμως, διάβρωση στο αρχικό στάδιό της στις ακμές και τις πτυχές του.
2. Ο συμπυκνωτής του συστήματος κλιματισμού κατέρρευσε στα μέσα του καλοκαιριού στα 81.927 χιλιόμετρα και σε θερμοκρασίες άνω των 30 βαθμών Κελσίου, με αποτέλεσμα να πρέπει να αντικατασταθεί από ένα νέο ανταλλακτικό.
3. Τα καθίσματα δε δείχνουν φθορά με εξαίρεση κάποιες ελαφρές αναδιπλώσεις του δέρματος, παραμένουν σφιχτά ακόμη και εξακολουθούν να προσφέρουν καλό επίπεδο άνεσης, ακόμα και μετά από τη διαδρομή διαρκείας του test αντοχής.
4. Το σύστημα μετάδοσης και τα μέρη του δεν εμφανίζουν πρακτικά φθορές, ενώ ακόμα και όταν οδηγείτε, δε δείχνει σημάδια κόπωσης. Λειτουργούσε τόσο καλά, όπως την πρώτη μέρα.
5. Στα μαρσπιέ αρχίζει να φαίνεται διάβρωση από τη σκουριά, η οποία ήταν ακίνδυνη σε αυτό το σημείο αλλά δεν ήταν σίγουρα μια καλή εξέλιξη.
6. Ο κινητήρας δεν παρουσίαζε μετρήσιμη φθορά και βρισκόταν σε άριστη κατάσταση. Βέβαια, στις βαλβίδες εισαγωγής βρέθηκε μια μικρή ποσότητα καύσης άνθρακα, αλλά αυτή ήταν η μόνη… ανορθογραφία.
Τελικό συμπέρασμα: H Autobild εξήρε τους άφθονους χώρους και τον εξαιρετικό συνδυασμό κινητήρα και κιβωτίου ταχυτήτων του Honda Civic των 182 ίππων, ήταν σκεπτική όσον αφορά την σκληρή ανάρτηση και την περιορισμένη περιφερειακή ορατότητα του αυτοκινήτου και έδωσε χαμηλό βαθμό στο σύστημα infotainment. Η σκουριά που ανακάλυψε κατά την αποσυναρμολόγηση του αυτοκινήτου κρίνεται ελαφρώς ανησυχητική.
ΜΕΤΡΗΣΕΙΣ |
|
ΣΤΗΝ ΑΡΧΗ ΤΟΥ TEST |
|
Επιτάχυνση |
|
0-50 km/h |
3,5 δευτ. |
0-100/-130 km/h |
10,1/17,0 δευτ. |
0-160 km/h |
30,4 δευτ. |
Ρεπρίζ |
|
60-100 km/h |
8,2/11,2 δευτ. |
80-120 km/h |
12,0/14,6 δευτ. |
Απόσταση ακινητοποίησης |
|
από τα 100 km/h κρύα |
36,9 m |
από τα 100 km/h ζεστά |
36,9 m |
Θόρυβος στο εσωτερικό |
|
στα 50 km/h |
60 dB(A) |
στα 100 km/h |
67 dB(A) |
στα 130 km/h |
70 dB(A) |
Κατανάλωση test - CO2 |
7,0 l αμόλυβδη 98 οκτανίων - 156 g/km |
|
|
ΣΤΟ ΤΕΛΟΣ ΤΟΥ TEST |
|
Επιτάχυνση |
|
0-50 km/h |
3,9 δευτ. |
0-100/-130 km/h |
10,9/17,9 δευτ. |
0-160 km/h |
31,2 δευτ. |
Ρεπρίζ |
|
60-100 km/h |
8,4/11,5 δευτ. |
80-120 km/h |
12,4/15,2 δευτ. |
Απόσταση ακινητοποίησης |
|
από τα 100 km/h κρύα |
37,2 m |
από τα 100 km/h ζεστά |
37,5 m |
Θόρυβος στο εσωτερικό |
|
στα 50 km/h |
60 dB(A) |
στα 100 km/h |
68 dB(A) |
στα 130 km/h |
71 dB(A) |
Κατανάλωση test - CO2 |
7,1 l αμόλυβδη 98 οκτανίων - 168 g/km |
Αν σου άρεσε: Κοινοποίησέ το »
Σχολίασέ το, στη σελίδα μας στο Facebook »