To νέο Kia CEED μπήκε δυναμικά στην μικρομεσαία κατηγορία έχοντας δώσει έμφαση στα «ζωντανά» οδικά χαρακτηριστικά διαθέτοντας μάλιστα στάνταρ πίσω ανάρτηση πολλαπλών συνδέσμων.
Οι προσδοκίες μας ήταν μεγάλες, ειδικά από τη στιγμή που το μοντέλο της δοκιμής ήταν αυτό με τον 1,4 Turbo κινητήρα με τα 140 άλογα στην έκδοση GT-Line με τροχούς 17 ιντσών (στάνταρ στη μεσαία εξοπλιστική έκδοση με τον κινητήρα αυτόν), αλλά και την πιο σφιχτή ανάρτηση της έκδοσης GT-Line. To Kia CEED όχι μόνο δεν μας απογοήτευσε, αλλά σημείωσε μια από τις καλύτερες επιδόσεις στην κατηγορία.
70 χλμ./ώρα
Επιτυχημένη προσπαθεια
Κανένα πρόβλημα δεν αντιμετώπισε το Kia CEED στην εντελώς αναγνωριστική προσπάθεια των 70 χλμ./ώρα. Το αντίθετο μας γέμισε αυτοπεποίθηση για να δοκιμάσουμε χωρίς πολλή σκέψη και στα 73 χλμ./ώρα, όπου επίσης τα κατάφερε με ευκολία. Το τιμόνι είναι άμεσο, όπως και οι αντιδράσεις του πλαισίου, χωρίς έντονη κλίση και χωρίς υποψία διαταραχής της ουδετερότητας του συνόλου.
75 χλμ./ώρα Αποτυχημένη προσπαθεια
Αυξάνοντας την ταχύτητα εισόδου κατά 2 χλμ./ώρα, το CEED δεν μας αιφνιδίασε. Η σφιχτή ανάρτηση βοήθησε στην συγκεκριμένη διαδικασία, αλλά στην πρώτη αλλαγή κατεύθυνσης εμφάνισε τάση υποστροφής, που διακριτικά έλεγχε το ESP. Χρειάστηκε όμως να εξαντλήσει το πλάτος του διαδρόμου «γλύφοντας» τις κορίνες, τις οποίες όμως δεν έριξε. Παρότι δεν εμφανίστηκαν άτσαλες ή απότομες αντιδράσεις η προσπάθεια κρίνεται οριακή, οπότε χρειάστηκε να κατέβουμε την ταχύτητα κατά ένα χλμ./ώρα.
74 χλμ./ώρα Επιτυχημένη προσπαθεια
Το όριο του Kia CEED δοκιμής είναι στα 74 χλμ./ώρα, που είναι η δεύτερη καλύτερη επίδοση μετά από αυτή του Focus. ¶μεσο σε αντίδραση και στιβαρό πλαίσιο, πολύ καλό τιμόνι, που σχεδόν κοντράρει το σημείο αναφοράς της κατηγορίας το Ford Focus. Eξαιρετικό σε λειτουργία ESP και γερό κράτημα σε συνδυασμό με μικρή κλίση χαρίζουν στο Kia CEED μια αξιοζήλευτη επίδοση στη δοκιμή αποφυγής κινδύνου.
Γενική αίσθηση οδηγού: Το Kia CEED είναι το πλέον ανταγωνιστικό προς το Focus μοντέλο σε ότι έχει να κάνει με την οδική συμπεριφορά και τον ευχάριστο οδηγικό χαρακτήρα. Τιμόνι και πλαίσιο προσφέρουν άμεσες αντιδράσεις, ενώ η ανάρτηση ελέγχει απόλυτα τις κινήσεις του αμαξώματος. Γενική αίσθηση επιβαινόντων: Ακόμη και όταν το αυτοκίνητο ξεπέρασε το όριό του δεν νιώσαμε άβολα ή φόβο πως θα χαθεί ο έλεγχος από τον οδηγό.
Καλή η προσπάθεια απο την Kia αλλά εδώ φαίνεται η διαφορά επιπέδου και τεχνογνωσίας απο τη Ford που με ημιάκαμπτο πίσω το Focus καταφέρνει να έχει την καλύτερη επίδοση στην κατηγορία!!
Να θυμίσω ότι το Focus φορούσε ελαστικά 215/50 /17 ενώ το ceed 225/45/17 επίσης στο YouTube σε αντίστοιχο τεστ το ίδιο kia ceed με τους ίδιους τροχούς δεν κατάφερε να περάσει καλά καλά ούτε με 74km και γενικά οι αντιδράσεις του ήταν πολύ απότομες γιαυτό και η βαθμολογία που του έδωσαν ήταν πορτοκαλί που σημαίνει κακό! Δεν νομίζω ότι συγκρίνεται καν με το Ford Focus!
Μια χαρά αξιοπιστία έχουν και τα Focus η εμπειρία μου 14 χρόνια και 180000km χωρίς κανένα πρόβλημα, μόνο σέρβις και αναλώσιμα! Δεν ξέρω βέβαια γιατί αναφέρουμε την αξιοπιστία σε ένα άρθρο που έχει να κάνει με τα "κρατήματα"... Τέλος πάντων! Επίσης αλλο το τεστ ελαστικών όπου εκεί χρησιμοποιήθηκε η απλή έκδοση του Focus και όχι η ST line με την σπορ ανάρτηση όπως στο τεστ αποφυγής! Εδώ λοιπόν το ceed εκτός από σπορ ανάρτηση έχει και πιο φαρδιά ελαστικά! Όποιος θέλει μπορεί να το ψάξει στο YouTube και για τα δύο μοντέλα και θα καταλάβει τη μέρα με τη νύχτα!
Παρατηρώ ότι το ceed έχει την ανώτερη ταχύτητα των 74χλμ, με βάση το τεστ ελαστικών. Μην ξεχνάτε ότι στο ίδιο αυτοκίνητο (focus) η διαφορά και μόνο στην μάρκα του ελαστικού, επιφέρει και διαφορά στην ανώτερη ταχύτητα. Οπότε στο τεστ αποφυγής φανταστείτε πόσες διαφορετικές διαστάσεις και τύποι ελαστικών υπάρχουν ανά μοντέλο αυτοκινήτου. Συμπέρασμα μπράβο στην Kia για την κορυφαία επίδοση. Βάλτε το αποτέλεσμα στον συγκεντρωτικό πίνακα μαζί με τα υπόλοιπα αυτοκίνητα.
Όλα αυτά τα τέστ θα είχαν μεγαλύτερη αξία αν τα πραγματοποιούσαν με ίδιο τύπο και διάσταση ελαστικών, λιγάκι δύσκολο φυσικά. Στο τεστ ελαστικών το focus με την ίδια διάσταση 205/55/16, έχει διαφορά 4 δευτερολέπτων η καλύτερη με την χειρότερη επίδοση στο τεστ αποφυγής. Δεν διαφωνώ ότι έχει το καλύτερο στήσιμο στην κατηγορία του αυτή τη στιγμή, αλλά το ceed είναι πλέον στα κορυφαία. Διαβάζω επίσης στο άρθρο, ότι δεν είχε απότομες αντιδράσεις. Κλείνοντας έχω να πω ότι σε θέματα αξιοπιστίας στα 11 χρόνια και 200.000 χλμ που ήμουνα κάτοχος του 1ου ceed, εκτός από 2-3 θέματα νεότητας, όχι μηχανικά, που αντιμετωπίστηκαν στην εγγύηση, δεν μου ζήτησε κυριολεκτικά τίποτα και η οδική του συμπεριφορά με την ανάρτηση πολλαπλών συνδέσμων δεν με πρόδωσε ποτέ, καθώς πάντα το οδηγούσα στα όρια του.
Καλή η προσπάθεια απο την Kia αλλά εδώ φαίνεται η διαφορά επιπέδου και τεχνογνωσίας απο τη Ford που με ημιάκαμπτο πίσω το Focus καταφέρνει να έχει την καλύτερη επίδοση στην κατηγορία!!
Να θυμίσω ότι το Focus φορούσε ελαστικά 215/50 /17 ενώ το ceed 225/45/17 επίσης στο YouTube σε αντίστοιχο τεστ το ίδιο kia ceed με τους ίδιους τροχούς δεν κατάφερε να περάσει καλά καλά ούτε με 74km και γενικά οι αντιδράσεις του ήταν πολύ απότομες γιαυτό και η βαθμολογία που του έδωσαν ήταν πορτοκαλί που σημαίνει κακό! Δεν νομίζω ότι συγκρίνεται καν με το Ford Focus!
Μια χαρά αξιοπιστία έχουν και τα Focus η εμπειρία μου 14 χρόνια και 180000km χωρίς κανένα πρόβλημα, μόνο σέρβις και αναλώσιμα! Δεν ξέρω βέβαια γιατί αναφέρουμε την αξιοπιστία σε ένα άρθρο που έχει να κάνει με τα "κρατήματα"... Τέλος πάντων! Επίσης αλλο το τεστ ελαστικών όπου εκεί χρησιμοποιήθηκε η απλή έκδοση του Focus και όχι η ST line με την σπορ ανάρτηση όπως στο τεστ αποφυγής! Εδώ λοιπόν το ceed εκτός από σπορ ανάρτηση έχει και πιο φαρδιά ελαστικά! Όποιος θέλει μπορεί να το ψάξει στο YouTube και για τα δύο μοντέλα και θα καταλάβει τη μέρα με τη νύχτα!
Παρατηρώ ότι το ceed έχει την ανώτερη ταχύτητα των 74χλμ, με βάση το τεστ ελαστικών. Μην ξεχνάτε ότι στο ίδιο αυτοκίνητο (focus) η διαφορά και μόνο στην μάρκα του ελαστικού, επιφέρει και διαφορά στην ανώτερη ταχύτητα. Οπότε στο τεστ αποφυγής φανταστείτε πόσες διαφορετικές διαστάσεις και τύποι ελαστικών υπάρχουν ανά μοντέλο αυτοκινήτου. Συμπέρασμα μπράβο στην Kia για την κορυφαία επίδοση. Βάλτε το αποτέλεσμα στον συγκεντρωτικό πίνακα μαζί με τα υπόλοιπα αυτοκίνητα.
Όλα αυτά τα τέστ θα είχαν μεγαλύτερη αξία αν τα πραγματοποιούσαν με ίδιο τύπο και διάσταση ελαστικών, λιγάκι δύσκολο φυσικά. Στο τεστ ελαστικών το focus με την ίδια διάσταση 205/55/16, έχει διαφορά 4 δευτερολέπτων η καλύτερη με την χειρότερη επίδοση στο τεστ αποφυγής. Δεν διαφωνώ ότι έχει το καλύτερο στήσιμο στην κατηγορία του αυτή τη στιγμή, αλλά το ceed είναι πλέον στα κορυφαία. Διαβάζω επίσης στο άρθρο, ότι δεν είχε απότομες αντιδράσεις. Κλείνοντας έχω να πω ότι σε θέματα αξιοπιστίας στα 11 χρόνια και 200.000 χλμ που ήμουνα κάτοχος του 1ου ceed, εκτός από 2-3 θέματα νεότητας, όχι μηχανικά, που αντιμετωπίστηκαν στην εγγύηση, δεν μου ζήτησε κυριολεκτικά τίποτα και η οδική του συμπεριφορά με την ανάρτηση πολλαπλών συνδέσμων δεν με πρόδωσε ποτέ, καθώς πάντα το οδηγούσα στα όρια του.