Τετρακύλινδρο supercar γίνεται; Και γιατί είναι η καλύτερη λύση σήμερα;
- Τα ηλεκτρικά supercar είναι για πολλούς τσάμπα μαγκιά
- Παλιά τα supercar είχαν κινητήρες με 6, 8, 10 ή και 12 κυλίνδρους. Τώρα θα έχουν 4 όπως τα κανονικά
- Η Mercedes βάζει το μοτέρ της Α45 AMG στην AMG GT
- Ακόμη και τετρακύλινδρο ένα βενζινάτο supercar είναι για πολλούς προτιμότερο από ένα ηλεκτρικό
Τα ηλεκτρικά supercar είναι για πολλούς τσάμπα μαγκιά
Η ηλεκτροκίνηση σπρώχνει τις επιδόσεις των supercar στα όρια, όμως έτσι εξαφανίζει κάθε αντίλογο από τα υπεραυτοκίνητα με θερμικό κινητήρα. Η Mercedes δίνει τη μέση λύση με μία πιο εξορθολογικευμένη έκδοση της AMG GT, ετοιμάζοντας το τέλος των πολλών κυλίνδρων, αλλά χωρίς να σβήνει τους κινητήρες εσωτερικής καύσης από το προσκήνιο. Δεν είναι καλύτερα έτσι;
Η αγορά των supercar δεν έχει να κάνει με τις επιδόσεις. Έχει να κάνει με τον χαρακτήρα του αυτοκινήτου συνολικά. Οι αγοραστές τους έχουν μεγάλες προσδοκίες για τα λεφτά που δίνουν και θέλουν επιπλέον των επιδόσεων, σχεδίαση, όνομα, παράδοση και ταπεραμέντο. Και ότι και να λέμε, ένα ηλεκτρικό μοτέρ, όσο ισχυρό κι αν είναι, ταπεραμέντο δεν έχει. Με τόσες νέες μάρκες να λανσάρουν ηλεκτρικά με 500+ άλογα ακόμη και σε βασικά οικογενειακά SUV, η αγορά των supercar δεν «μασάει» από τον ηλεκτρικό ανταγωνισμό.
Παλιά τα supercar είχαν κινητήρες με 6, 8, 10 ή και 12 κυλίνδρους. Τώρα θα έχουν 4 όπως τα κανονικά
Όμως οι καιροί αλλάζουν και με τα μεγάλα μοτέρ με 12, 10, 8 ή ακόμη και 6 κυλίνδρους γίνονται όλο και πιο σπάνια. Είναι επίσης δύσκολο να εξελιχθούν περαιτέρω, όταν η ημερομηνία λήξης των θερμικών μοτέρ είναι δεδομένη. Η Mercedes αποφάσισε πως τώρα είναι η στιγμή της μετάγγισης του μοτέρ της A45 S AMG, του ισχυρότερου τετρακύλινδρου μοτερ παραγωγής, στην κορυφαία AMG GT. Με 420 άλογα, 0-100 σε 4,6δλ. και τελική 280χλμ./ώρα η νέα AMG GT 43 έχει τις επιδόσεις που περιμένει κανείς σε ένα τέτοιο αυτοκίνητο. Και ναι, δεν είναι τρελές επιδόσεις, όμως είπαμε, η αγορά ενός τέτοιου αυτοκινήτου δεν έχει να κάνει μόνο με τις επιδόσεις.
Η Mercedes βάζει το μοτέρ της Α45 AMG στην AMG GT
Για τους λάτρεις της αυτοκίνησης, οι επιδόσεις είναι μόνο ένα μέρος της εμπειρίας. Κάποιοι μάλιστα θα πουν πως με το μοτέρ αυτό και το απίστευτο σασί της AMG GT, ανοίγεται ο δρόμος για περισσότερους οδηγούς, που δεν είναι και Σουμάχερ στο τιμόνι, να τη δαμάσουν και να την οδηγήσουν πιο κοντά στο όριό της. Και ειδικά με το μοτέρ αυτό, τον τρόπο λειτουργίας, την απόδοση, και τον ήχο του, ακόμη και με τέσσερις «μόλις» κυλίνδρους, ο χαρακτήρας της AMG GT 43 θα είναι σίγουρα ιδιαίτερος και έντονος. Ναι, διαφορετικός από αυτής με τον V8, αλλά υπαρκτός, δυναμικός, μοναδικός. Λέξεις που κανένα ηλεκτρικό υπεραυτοκίνητο δεν έχει (ακόμη) στο λεξιλόγιό του.
Ακόμη και τετρακύλινδρο ένα βενζινάτο supercar είναι για πολλούς προτιμότερο από ένα ηλεκτρικό
Και εδώ είναι και το ζουμί. Κανείς δεν θα αγόραζε μία 4κύλινδρη AMG GT πριν 10 χρόνια. Όταν ένα V8 ήταν το απολύτως νορμάλ της κατηγορίας, και όταν ο ανταγωνισμός κάλπαζε με μοτέρ πολλών κυλίνδρων κάθε τύπου, είδους, απόδοσης, ήχου και φαντασίας. Σήμερα όμως η Mercedes ξέρει πολύ καλά πως οι αγοραστές μιας S-Class δεν θα διστάσουν να πάνε χωρίς πολύ σκέψη σε μια (ηλεκτρική) EQS. Όταν όμως μιλάμε για αυτή την κατηγορία, που το συναίσθημα παίζει πρώτα ρόλο, ένα τετρακύλινδρο θερμικό supercar, και ειδικά με αυτό το διαμάντι για μοτέρ κάτω από το καπό, είναι καλύτερο από οτιδήποτε ηλεκτρικό, ακόμη και αν το ηλεκτρικό έχει δύο ή τρεις φορές την ισχύ.
Η αξία του θερμικού κινητήρα είναι όμως αρκετή; Και αν αυτή η αξία είναι μεγάλη σε ένα supercar, πόση είναι σε ένα «κανονικό» μοντέλο; Ή σε ένα GTI; Είναι τέτοια που κάνει ακόμη το θερμικό προτιμότερο από το ηλεκτρικό; Εσύ τι λες;