Ο ανταγωνισμός, ασιατικός και μη, επιμένει... ατμοσφαιρικά. Η Hyundai έχει τη δική της φιλοσοφία, για αυτό και φτιάχνει με turbo τα full υβριδικά αυτοκίνητά της. Ξέρεις γιατί;
Στην εξηλεκτρισμένη γκάμα της Hyundai βρίσκεις και τα 3 είδη υβριδικής τεχνολογίας. Mild hybrid (48V), full υβριδικά και Plug-in hybrid μοντέλα, όλα με ένα κοινό χαρακτηριστικό. Την παρουσία ενός turbo βενζινοκινητήρα, ο οποίος λειτουργεί μαζί το εκάστοτε ηλεκτρικό βοήθημα (μικρής ή μεγάλης ισχύος). Αυτή η ύπαρξη turbo μοτέρ διαφοροποιεί την Hyundai συγκριτικά με τον ανταγωνισμό, ο οποίος επιμένει στους ατμοσφαιρικούς κινητήρες στα full hybrid μοντέλα αυτοκίνητα. Πού αποσκοπεί, όμως, αυτή η φιλοσοφία της Hyundai και ποια τα πλεονεκτήματά της;
Μπορεί να φαίνονται πολλά τα 230 άλογα, αλλά το full hybrid Hyundai Tucson «παντρεύει» τις εξαιρετικές επιδόσεις με την συγκρατημένη κατανάλωση (γύρω στα 7,5 λτ./100 χλμ.).
Πριν μπούμε σε αναλυτικές λεπτομέρειες, να πούμε δύο κουβέντες για τα HEV (Hybrid Electric Vehicles). Το μηχανικό σύνολο των full υβριδικών περιλαμβάνει έναν turbo κινητήρα εσωτερικής καύσης, ένα ηλεκτρικό μοτέρ και μία μπαταρία ιόντων λιθίου. Η τελευταία έχει χωρητικότητα 1,49 κιλοβατώρες και φορτίζεται μέσω αναγεννητικής πέδησης. Σε κάθε φρενάρισμα, δηλαδή, η μπαταρία γεμίζει ενέργεια, η οποία ενέργεια τροφοδοτεί τον ηλεκτροκινητήρα κατά την επιτάχυνση, τις αναβάσεις και την οδήγηση με χαμηλές ταχύτητες.
Full hybrid Tucson: Με 230 άλογα και κατανάλωση στα 7,5 λτ.
Εν αναμονή της έλευσης του νέου Kona, στην υπάρχουσα γκάμα της Hyundai, αυτοφορτιζόμενες υβριδικές εκδόσεις βλέπουμε στα Tucson και Santa Fe. Και στις δύο περιπτώσεις το παρών δίνει ο 1.600άρης turbo GDI βενζινοκινητήρας με την καινοτόμα τεχνολογία CVVD (Continuously Variable Valve Duration), κινητήρας που αποδίδει 180 ίππους. Αυτό το μοτέρ συνεργάζεται με έναν ηλεκτροκινητήρα 60 ίππων, αποδίδοντας συνδυαστικά 230 ίππους και ροπή 350 Nm.
Τι κερδίζουν τα αυτοκίνητα από την turbo τεχνολογία; Χαμηλή κατανάλωση και πολύ καλές επιδόσεις. Θα πει κανείς, οικονομία καυσίμου με 230 άλογα; Ναι είναι η απάντηση που δίνει το AutoΤρίτη Test Center. Γύρω στα 7,5 λτ./100 χλμ. μετρήσαμε στην 2κίνητη και την 4κίνητη έκδοση του Hyundai Tucson. Αυτό το νούμερο μπορεί να «πέσει» περισσότερο μέσα στην πόλη με τη λειτουργία ECO και λόγω περισσότερης χρήσης της, σχετικά μεγάλης χωρητικότητας για full hybrid, μπαταρίας. Αμιγώς ηλεκτρικά θα πας για μικρή απόσταση, ωστόσο όταν αφήνεις το γκάζι τα ηνία παίρνει ο ηλεκτροκινητήρας
Για τις επιδόσεις, τώρα, δεν υπάρχουν περιθώρια αμφιβολιών. Κάπως έτσι το υβριδικό Tucson συγκαταλέγεται στα κορυφαία σε επιδόσεις υβριδικά SUV του AutoΤρίτη Test Center. Κοντά στα 4 και 5 δλ. θα χρειαστεί το Hyundai Tucson σε ενδιάμεσες ταχύτητες (60-100 και 80-120 χλμ./ώρα αντίστοιχα). Χρόνο 7,7 δλ. για το 0-100 χλμ./ώρα σημείωσε το κορεατικό οικογενειακό SUV ως 2WD και 4WD. Αρωγός σε όλες τις επιδόσεις, εκτός του ισχυρού βενζινοκινητήρα των 180 ίππων, είναι και το αυτόματο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη 6 σχέσεων. Το συγκεκριμένο κιβώτιο, συγκριτικά με τα e-CVT άλλων κατασκευών, δεν παράγει έντονο βουητό στο kickdown, παρά πραγματοποιεί άμεσα και ομαλά τις αλλαγές σχέσεων, όταν του ζητηθεί.
Αυτοφορτιζόμενη υβριδική «σύνθεση» έχει και το Hyundai Santa Fe, διαθέσιμο σε 6-θέσια και 7-θέσια διάταξη. Αποδίδει συνδυαστικά 230 ίππους και σύμφωνα με την εταιρεία «καίει» 6,4-6,9 λτ./100 χλμ.. Όσον αφορά την επιτάχυνση από στάση, η Hyundai κάνει λόγο για 0-100 χλμ./ώρα σε 8,9 δλ..