Το νέο Explorer αποτελεί το δεύτερο αμιγώς ηλεκτρικό μοντέλο της Ford, μετά την Mustang Mach-e. Η αμερικανική φίρμα στοχεύει στον πλήρη εξηλεκτρισμό της γκάμας της μέσα στα επόμενα χρόνια και μόνο τυχαία δεν είναι η επιλογή δύο ονομάτων με ειδικό «βάρος» και ιστορία συνυφασμένη με μεγάλους κινητήρες και πολλά άλογα (Mustang & Explorer).
Η ανακοίνωση συνεργασίας μεταξύ Ford & Volkswagen πριν από μερικά χρόνια είχε να κάνει με το ηλεκτρικό μέλλον των δύο. Το νέο Explorer θα πατά στην πλατφόρμα MEB της VW, που χρησιμοποιείται μεταξύ άλλων και για το VW ID.4.
Στόχος της Ford να κρατήσει την τιμή του Explorer κάτω από τις 45.000 ευρώ.
Και ενώ μέχρι τώρα δεν γνωρίζαμε πολλά για το ηλεκτρικό Explorer, πέραν των πισωκίνητων και 4κίνητων εκδόσεών του και πως το επίσημο ντεμπούτο του θα γίνει στις αρχές του 2024, γερμανικό μέσο έρχεται να αμφισβητήσει και αυτό. Πιο συγκεκριμένα, σύμφωνα με το Kölnische Rundschau, η έναρξη της παραγωγής του μοντέλου στο πλήρως αναβαθμισμένο για τις ανάγκες της ηλεκτροκίνησης εργοστάσιο της Κολωνίας, θα καθυστερήσει 6 μήνες. Μάλιστα, πριν από λίγες μέρες ενημερώθηκαν και οι ιθύνοντες του εργοστασίου πως η παραγωγή του μοντέλου δεν θα ξεκινήσει αμέσως μετά το καλοκαιρινό διάλλειμα όπως υπολογιζόταν.
Ο λόγος; Οι νέες νόρμες ασφαλείας σχετικά με τις μπαταρίες που έχει επιβάλλει η Ευρωπαϊκή Επιτροπή. Το «Μπλε Οβάλ» χρειάζεται 6 μήνες εξέλιξης, με αποτέλεσμα οι πρώτες παραδόσεις να υπολογίζονται στις αρχές του επόμενου καλοκαιριού.
Τέλος, εκτός των παραπάνω, μάθαμε πως οι μπαταρίες του ηλεκτρικού Explorer θα έχουν τη δυνατότητα να φορτίσουν από το 10% έως το 80% σε λιγότερο από 25 λεπτά, ενώ η τιμή του στην Ευρώπη θα κρατηθεί κάτω από τις 45.000 ευρώ, που αν υπολογίσουμε και την κρατική επιδότηση θα έχουμε μια ιδιαίτερα δελεαστική επιλογή.