- To LEAF ήταν το πρώτο ηλεκτρικό της Nissan αλλά παραμένει το μοναδικό
- Τα νέα της μοντέλα θα είναι μόνο ηλεκτρικά & υβριδικά από εδώ και πέρα
- Τα ηλεκτρικά θα έχουν νέες, πολύ φθηνότερες μπαταρίες
- Ηλεκτρικό το επόμενο Micra, παραμένουν hybrid τα φρέσκα Qashqai & Xtrail
Η Nissan τα αλλάζει όλα με στόχο να πρωταγωνιστεί έως το 2030
H Nissan Ευρώπης θα λανσάρει μόνο ηλεκτρικά αυτοκίνητα από εδώ και στο εξής, με σκοπό να αντικαταστήσει όλη της τη γκάμα με ηλεκτροκίνητα πριν το 2030. Με το LEAF όμως το μόνο ηλεκτρικό της μάρκας, μήπως είναι νωρίς για ένα τέτοιο βήμα;
Μπορεί η Nissan να είναι η πρώτη μάρκα που είχε ένα αμιγώς ηλεκτρικό στη γκάμα της, όμως προς το παρόν αυτό είναι και το μόνο αμιγώς ηλεκτρικό στη γκάμα της. Όταν λοιπόν ανακοινώνει κάτι τόσο ριζοσπαστικό, περιμένουμε να δούμε και πως θα γίνει.
Βλέπεις η Nissan αυτή τη στιγμή χρωστάει ένα νέο Micra, που σημαίνει πως το επόμενο μικρό της μάρκας θα είναι αμιγώς ηλεκτρικό. Κάτι που έχουμε προς το παρόν μόνο στην Honda με το «e». Και όντως, το επόμενο Micra θα είναι ηλεκτρικό, χωρίς συμβατικές ή υβριδικές εκδόσεις, αφού η Nissan λέει δεν θα ξαναδούμε τέτοια μοντέλα στην Ευρώπη με τα σήματά της. Θα βασίζεται στο «αδελφό» Renault 5, που επίσης δεν θα διαθέτει συμβατική ή υβριδική έκδοση.
Το επόμενο μοντέλο που περιμένουμε να δούμε στη νέα ηλεκτρική γκάμα της Nissan θα είναι μάλλον το επόμενο LEAF, αφού ο ανταγωνισμός πλέον έχει προχωρήσει και το LEAF, παρά την ωριμότητά του και την σιγουριά που παρέχει μετά από τόσα χρόνια δοκιμασίας, είναι πλέον μια γενιά (ηλεκτρικών) πίσω.
Η Nissan έχει ήδη εξαγγείλει πως μέχρι το 2028 θα έχει στα ηλεκτρικά της μοντέλα μπαταρίες στερεάς κατάστασης (solid state) ASSB, κάτι που θα μειώσει το κόστος μπαταρίας αρχικά στα 75 ευρώ ανά kWh και κατόπιν στα 65 ευρώ, ενώ το χρονοδιάγραμμα προβλέπει παγκοσμίως 27 αυτοκίνητα μέχρι το 2030 με κάποια μορφή ηλεκτροκίνησης, εκ των οποίων τα 19 αμιγώς ηλεκτρικά, και αυτά είναι που θα δούμε και στην Ευρώπη.
Στον αντίποδα, μοντέλα που αποτελούν τον κορμό της γκάμας της μάρκας στην Ευρώπη, όπως το Qashqai και το Xtrail, ήδη προσφέρονται με ηλεκτροκίνηση (ως υβριδικά), κάτω από την ομπρέλα e-Power, και θα συνεχίσουν, όπως φαίνεται, για πολύ καιρό, με δεδομένο ότι η αντικατάστασή τους τόσο σύντομα με αμιγώς ηλεκτρικά, ίσως να είναι και ρίσκο.
Πάντως για το Qashqai, με δεδομένο ότι το Renault Megane είναι ήδη στην ίδια κατηγορία, από πλευράς μεγέθους, και αμιγώς ηλεκτρικό, υπάρχει έτοιμο σχέδιο για την επόμενη μέρα. Πιθανώς αυτό να γίνει και σε δύο στάδια, δηλαδή ένα αμιγώς ηλεκτρικό μοντέλο, όσο το τρέχον συνεχίζει μέχρι το τέλος της εμπορικής του διαδρομής.
Εσύ τι μοντέλα περίμενες από τη Nissan και τα ήθελες με κάποιου είδους κινητήρα εσωτερικής καύσης; Και τελικά μήπως η Nissan με αυτό τον τρόπο γίνει και η μάρκα που θα βάλει την ηλεκτροκίνηση στη ζωή σου; Τι λες;