Η Toyota Gazoo Racing World Rally Team θριάμβευσε στο φετινό Ράλλυ Ακρόπολις, τον πιο εμβληματικό και απαιτητικό αγώνα του Παγκοσμίου Πρωταθλήματος, ο οποίος επέστρεψε στα «ιερά» χώματα των ελληνικών βουνών.
Μετά από 8 χρόνια τρανταχτής απουσίας το Ράλλυ Ακρόπολις, ο αγώνας θρύλος του Παγκοσμίου Πρωταθλήματος Ράλλυ, επέστρεψε στις χωμάτινες διαδρομές των ελληνικών βουνών. Γνωστό για τις κακοτράχαλες ειδικές διαδρομές στα βουνά και τις υψηλές θερμοκρασίες που, σε συνδυασμό, δοκιμάζουν τα όρια αντοχής οδηγών, αυτοκινήτων και ελαστικών, το Ράλλυ Ακρόπολις έκανε την τελευταία του εμφάνιση στο WRC το 2013. Οι προσδοκίες για τη φετινή επανεμφάνιση των Θεών-οδηγών και των «τεράτων» που οδηγούν ήταν μεγάλες. Και όλα πήγαν καλά. Οι διαδρομές τα είχαν όλα. Απαιτητικές, δύσκολες, πονηρές, θαυμάσιες. Γνήσια Ακροπολικές. Από τα σκονισμένα χώματα των Γερανείων Ορέων την πρώτη ημέρα μέχρι τον αναβιώσαντα «Ταρζάν» σε δύο εκδόσεις την τελευταία μέρα του αγώνα…
Ο Παγκόσμιος Πρωταθλητής Σεμπαστιάν Οζιέ, που οδηγεί το Toyota Yaris WRC με το 1 στις πόρτες, προτίμησε ήσυχα να δρέψει τους βαθμούς της 3ης θέσης και να βλέπει ολοκάθαρα πλέον την κατάκτηση ενός ακόμη Παγκόσμιου Τίτλου!
Θρίαμβος Toyota Αγωνιστικά, μεγάλη πρωταγωνίστρια ήταν η Toyota. Εκτός από κάποια προβλήματα που ταλαιπώρησαν το Yaris του Έβανς από την πρώτη ημέρα, τα άλλα δύο εργοστασιακά αυτοκίνητα της Toyota (του Παγκόσμιου Πρωταθλητή Σεμπαστιάν Οζιέρ και του φέρελπι Κάλε Ροβάνπερα) έδειχναν άτρωτα από προβλήματα και από τις δύσκολες συνθήκες του αγώνα. Τα παραπάνω διαμόρφωσαν και την τακτική του Οζιέ που προτίμησε ήσυχα να δρέψει τους βαθμούς της 3ης θέσης και να βλέπει ολοκάθαρα πλέον την κατάκτηση ενός ακόμη Παγκόσμιου Τίτλου! Μετά από το Ράλλυ Ακρόπολις, ο Οζιέ έχει τα ηνία του Ακρόπολις με 180 βαθμούς, 44 βαθμούς μπροστά από τον Ελφιν Έβανς, που επίσης οδηγεί για την Toyota ένα εργοστασιακό Yaris WRC. Nα θυμίσουμε πως ο Οζιέ ήταν νικητής του αγώνα το 2011. Τρεις αγώνες πριν από την αυλαία του φετινού Πρωταθλήματος η Toyota έχει 397 βαθμους, 57 μπροστά από τη Hyundai.
Κ. Ροβάνπερα, ο νεότερος νικητής του Ακρόπολις Ο Κάλλε Ροβάνπερα, ο οποίος είναι τέταρτος στη βαθμολογία μόλις ένα βαθμό πίσω από την 3η θέση (πάει φουλ για το 1-2-3 η Toyota στους οδηγούς), έτρεξε για πρώτη φορά στην καριέρα του στο Ράλι Ακρόπολις. Και ήταν ο μεγάλος νικητής οδηγώντας ένα Yaris WRC. Μη έχοντας κλείσει καλά-καλά τα 21 χρόνια του ο Φινλανδός έγινε ο νεότερος νικητής του θρυλικού αγώνα μας. Για τον Κάλλε Ροβάνπερα φαίνεται ότι θα μιλάμε πλέον πολύ. Τα πάντα συγκέντρωσε ο νεαρός στο τριήμερο του αγώνα και με τον καλύτερο τρόπο επιδεικνύοντας ωριμότητα ζηλευτή σε τομείς πολλούς. Από τον έλεγχο του ανταγωνισμού, από τον δικό του αυτοέλεγχο, από την τακτική που εφάρμοσε μέχρι στη διαχείριση των ελαστικών του, του αυτοκινήτου του και στη διαχείριση της πίεσης από τον ομόσταυλό του Παγκόσμιο Πρωταθλητή Σ. Οζιέ, δύο ολόκληρες ημέρες (Σάββατο και Κυριακή). Δημιούργησε την διαφορά που ήθελε την Παρασκευή και από εκεί και πέρα έπαιξε το δικό του παιγνίδι με αριστοτεχνικό τρόπο. Ξεσήκωσε με τα περάσματά του τους θεατές γνήσιος εκπρόσωπος της «μεγάλης των φινλανδών σχολής» με τις άνετες και θαρραλέες πλαγιολισθήσεις σε όλες τις συνθήκες.
Yπεροχή Toyota
H επικράτηση της Toyota Gazoo Racing World Rally Team στο φετινό Ακρόπολις είναι ένα ακόμα δείγμα της φετινής της κυριαρχία της στο Παγκόσμιο Πρωτάθλημα Ραλλυ. Η ιαπωνική αγωνιστική ομάδα είχε μόνο μια νίκη στον εθνικό μας αγώνα, το 1990 με τον Κάρλος Σάινθ πίσω από το τιμόνι της Toyota Celica GT4. Η επικράτηση του Yaris WRC και στο σκληρό Ράλλυ Ακρόπολις (έχει κερδίσει 7 από τους 9 φετινούς αγώνες) δείχνει την υπεροχή τόσο του αγωνιστικού αυτοκινήτου, όσο και όλης της ομάδας, που πάει φουλ για το double σε οδηγούς και κατασκευαστές. Μπράβο Toyota.