Προβλήματα στο λογισμικό, «πεθαμένες» μπαταρίες, ένας επιλογέας ταχυτήτων που κουνιέται ανεξέλεγκτα κι αισθητήρες παρκαρίσματος που χτυπούν χωρίς λόγο! Όχι δεν είναι η εισαγωγή κάποιου θρίλερ, αλλά τα λόγια ενός ιδιοκτήτη σχολής οδήγησης που έχει στο στόλο του δεκαπέντε VW Golf 8 και είναι εξαιρετικά δυσαρεστημένος, τόσο από τα αυτοκίνητα, όσο και από την αλαζονεία της εταιρείας.
«Ξαφνικά» ένας δάσκαλος πήρε τον επιλογέα ταχυτήτων στο χέρι
Κάθε πέρυσι και καλύτερα! Έτσι ξεκίνησε την κουβέντα του με τη γερμανική AutoBild ο Torben Meyer, ιδιοκτήτης σχολής οδήγησης στη Βρέμη και συμπλήρωσε: «Για χρόνια, τα εκπαιδευτικά αυτοκίνητα της σχολής που διευθύνω με τον αδερφό μου, το Christoph, ήταν Golf 6 και 7. Δεν έβγαλαν ποτέ κανένα πρόβλημα, παρά το γεγονός ότι περνούσαν από πάνω τους περίπου 600 μαθητές ετησίως και 8 εκπαιδευτές».
Το ύφος του αλλάζει και συνεχίζει λέγοντας: «Όμως όλα άλλαξαν προς το χειρότερο όταν τα αντικαταστήσαμε με δεκαπέντε Golf 8, 5 εκ των οποίων είναι χειροκίνητα. Ποτέ ξανά δεν είχαμε τόσα πολλά προβλήματα με τα αυτοκίνητα. Ήταν σχεδόν με τη «ζελατίνα» όταν χρειάστηκε να αφήσουμε το κάθε αυτοκίνητο 3 με 4 ώρες στο συνεργείο για να ενημερωθεί το λογισμικό τους».
Ιδιοκτήτης σχολής οδήγησης, η οποία λειτουργεί 40 χρόνια στη Γερμανία και διαθέτει 15 VW Golf 8 στο στόλο της, έχει πολλά παράπονα από τα αυτοκίνητα και τη μάρκα. (Εικόνα από εκπαιδευτικό Golf στη Γερμανία)
Χρόνος που μεταφράζεται σε χρήμα για μια σχολή οδήγησης και τα προβλήματα δεν σταμάτησαν εκεί. Υπάρχουν αρκετά ελαττώματα στη βαφή, με το πιο ενοχλητικό να είναι τα προβλήματα με την μπαταρία. «Αναγκαστήκαμε να βάλουμε πολλά οχήματα μπροστά με καλώδια γιατί απλά δεν ξεκινούσαν, και μιλάμε για καινούργια αυτοκίνητα με καινούργιες μπαταρίες!
Επιπλέον, υπάρχουν διάφορα θέματα και με τα ηλεκτρικά βοηθήματα. Μερικές φορές οι αισθητήρες παρκαρίσματος ενεργοποιούνται και χτυπάνε ενώ το αυτοκίνητο κινείται κανονικά» λέει ο Christoph Meyer. Αναξιόπιστο είναι και το σύστημα αναγνώρισης πινακίδων κυκλοφορίας. «Κατά τη διάρκεια των εξετάσεων, οι εξεταστές μας αναγκάζουν να το απενεργοποιούμε γιατί δείχνει λάθος όρια ταχύτητας. Χαρακτηριστικό παράδειγμα, όταν σε μια εξέταση μέσα στην πόλη, όπου το όριο είναι τα 50 χ.α.ω, η οθόνη έδειχνε ότι το επιτρεπόμενο όριο είναι τα 100» συμπληρώνει ο Torben και δηλώνει λακωνικά «Μόνο το 70% των πληροφοριών είναι σωστό! Μιλάμε για ανόητες καταστάσεις».
Του έμεινε στο χέρι ο λεβιές ταχυτήτων ενός ολοκαίνουργιου Golf
Όμως το κερασάκι στην τούρτα ήρθε πριν από μερικές εβδομάδες, όταν ο επιλογέας ταχυτήτων ξεχαρβαλώθηκε σε ένα ολοκαίνουργιο Golf. Το αυτοκίνητο είχε μόλις 500 χιλιόμετρα στο οδόμετρό του, όταν ένας μαθητής είπε ότι αισθανόταν περίεργα τον λεβιέ. Αφού σταμάτησαν το όχημα, ο δάσκαλος είδε έκπληκτος ότι μπορούσε να σηκώσεις όλο το σύστημα προς τα πάνω.
Το συνεργείο επισκεύασε τη ζημιά, αλλά η VW αρνήθηκε να καλύψει το κόστος. Οι ιδιοκτήτες έπρεπε να πληρώσουν οι ίδιοι τα 124,95 ευρώ. Στη συνέχεια επικοινώνησαν ξανά με την εξυπηρέτηση πελατών της VW, αλλά πάλι χωρίς επιτυχία. Μάλιστα η επιστολή που έλαβαν από την εταιρεία έλεγε χαρακτηριστικά: « Όποτε μας χρειαστείτε θα είμαστε δίπλα σας για να καλύψουμε τις βλάβες. Όμως αυτή τη φορά, αυτό δεν είναι εφικτό, επειδή η ζημιά έχει προκληθεί από εξωτερικούς παράγοντες».
Οι εκπαιδευτές οδήγησης διατηρούν πλέον... λίστες (σφαλμάτων)
Πριν από 8 εβδομάδες, οι εκπαιδευτές οδήγησης άρχισαν να σημειώνουν σχολαστικά κάθε βλάβη που εμφανιζόταν. «Η οθόνη ανάβει μετά από δέκα λεπτά», «Το όχημα έμεινε από μπαταρία για δεύτερη φορά. Έπρεπε να το βάλουμε μπροστά με καλώδια», «Λάθος ένδειξη από το σύστημα αναγνώριση σημάτων Κ.Ο.Κ..» είναι μόλις μερικά από τα προβλήματα που έχουν καταγραφεί.
Συνήθως η σχολή οδηγών διατηρεί τα αυτοκίνητά για 2-3 χρόνια, αφού το κάθε όχημα διανύει περίπου 60.000 χιλιόμετρα ετησίως. Όμως αυτή τη φορά είναι πιο περίπλοκη η κατάσταση. « Έχουμε ήδη προσπαθήσει να πουλήσουμε τα Golf, αλλά κανείς από τους συναδέλφους μας δεν τα θέλει, μιας κι όλοι ψάχνουν για Golf 7», λέει ο Christoph Meyer.
Τέσσερα Golf δεν ξεκίνησαν μόνο τον Φεβρουάριο
Τα προβλήματα πραγματικά δεν έχουν σταματημό. Μερικές φορές το χειρόφρενο δεν λύνει κατά την εκκίνηση του οχήματος, και μόνο τον Φεβρουάριο υπήρχαν 4 οχήματα που δεν ξεκίνησαν ποτέ. «Σκεφτείτε να σταματάει το αυτοκίνητο, να βγαίνει ο μαθητής και όταν μπαίνει ο επόμενος, το αυτοκίνητο να αρνείται να ξεκινήσει. Πόσο αρνητική άποψη σχηματίζεται στο κόσμο, όταν βλέπουν ότι τα οχήματα μιας σχολής οδηγών μένουν στο δρόμο;» Μάλιστα συχνά δημιουργούνται προβλήματα και κατά τη διάρκεια της εξέτασης. «Φυσικά, αυτό κάνει τους μαθητές να αισθάνονται ανασφαλείς», λέει ένας εκ των ιδιοκτητών.
Και τι λέει η VW για όλα αυτά;
Τα προβλήματα του λογισμικού είναι γνωστά εδώ και πολύ καιρό. Τον Δεκέμβριο του 2021, η Volkswagen έβγαλε ανακοίνωση που ανέφερε ότι όλα τα οχήματα που είχαν παραδοθεί μέχρι τότε να επισκεφτούν τα συνεργεία για προαιρετική ενημέρωση λογισμικού. Μόνο στη Γερμανία «ανακλήθηκαν» 220.000 οχήματα. Παρόλο αυτά, μετά από 2 χρόνια πολλά προβλήματα φαίνεται να μην έχουν ακόμη επιλυθεί.
Όσον αφορά το περιστατικό με το μοχλό ταχυτήτων, η VW δήλωσε: «Μετά από ανταλλαγή πληροφοριών με την αντιπροσωπεία, δεν αμφισβητείται ότι είχε σπάσει το στήριγμα του μηχανισμού αλλαγής ταχυτήτων. Σύμφωνα με το συνεργείο, βρέθηκαν καλώδια που δεν είναι εργοστασιακά. Επομένως, δεν μπορεί να αποκλειστεί το ενδεχόμενο ζημιάς από τρίτους».
Η σχολή οδηγών δεν το δέχεται αυτό και ανταπαντάει ότι σε όλα τα Golf της, στο συγκεκριμένο σημείο είναι τοποθετημένο ένα καλώδιο που πηγαίνει προς τα πίσω στη συσκευή ακουστικής προειδοποίησης του πεντάλ, όπου ειδοποιεί ηχητικά τον εξεταστή αν ο δάσκαλος πατήσει κάποιο πετάλι κατά τη διάρκεια της εξέτασης. Ωστόσο κατά την τοποθέτηση του καλωδίου, ο λεβιές δεν αφαιρείται καθόλου, κάτι που επιβεβαίωσε και το εξειδικευμένο συνεργείο, λέγοντας ότι ο μοχλός δεν επηρεάστηκε όταν τοποθετήθηκε το καλώδιο.
Στράφηκαν στην Audi, αλλά ακόμα περιμένουν
Δεν πρόκειται για τα χρήματα, λέει ο Torben Meyer, αλλά δεν καταλαβαίνουμε τον τρόπο αντίδρασης της VW. Μάλιστα αναφέρουν ότι πολλοί συναδέλφοι τους έχουν πλέον στραφεί σε ασιατικές μάρκες. Οι ίδιοι περιμένουν τώρα τα νέα τους αυτοκίνητα, τα Audi Q4 e-tron. Κανονικά θα έπρεπε να τα έχουν παραλάβει από τον Μάιο του 2022, αλλά αυτό είναι ένα άλλο θέμα.