Dacia Duster με βενζίνη, diesel ή υγραέριο (LPG); Ποιες εξοπλιστικές εκδόσεις υπάρχουν και σε τι τιμές; Το autotriti.gr απαντάει στις ερωτήσεις που υπάρχουν για το value for money οικογενειακό SUV της ελληνικής αγοράς, που αν χρειαστεί δεν φοβάται να... «λερωθεί».
Dacia Duster: To 3o σε πωλήσεις C-SUV στην Ελλάδα το 2021
Αν ένα αυτοκίνητο μπορεί να χαρακτηριστεί ως η επιτομή του value for money, αυτό σίγουρα είναι το Dacia Duster. Άλλωστε μόνο τυχαία δεν προέκυψε το γεγονός πως το Duster τερμάτισε στην τρίτη θέση των λιανικών πωλήσεων στην Ελλάδα στην κατηγορία των C-SUV, αφού πολλοί (όπως αποδείχτηκε) ήταν εκείνοι που εκτίμησαν το ρουμάνικο SUV με το γαλλικό DNA της Renault. Πρέπει να σημειωθεί πως εκτός από το γεγονός πως μπορεί να μεταφέρει με άνεση μία οικογένεια, το Duster χάρη στα 210 χιλιοστά της απόστασής του από το έδαφος και τις γωνίες προσέγγισης-διαφυγής (30 και 33 μοίρες αντίστοιχα), αξίζει ιδιαίτερη αναφορά ως ένα από τα κορυφαία SUV για τις εκτός δρόμου ικανότητές του, εκμεταλλευόμενο και τα χαρακτηριστικά της μαλακής και με μεγάλη διαδρομή ανάρτησής του. Τα ερωτήματα ωστόσο που γεννιούνται σε πολλούς είναι τα εξής: Τι Duster να αγοράσω, βενζίνη, diesel ή υγραέριο (LPG); Ποιες εξοπλιστικές εκδόσεις υπάρχουν και σε τι τιμές; Πάμε να δούμε.
Ξεκινώντας από τα μηχανικά σύνολα να πούμε πως το ανανεωμένο Duster υιοθετεί για πρώτη φορά ένα εξατάχυτο, αυτόματο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη. Ωστόσο, το κιβώτιο ταχυτήτων EDC διατίθεται μόνο σε συνδυασμό με την προσθιοκίνητη έκδοση και το μοτέρ βενζίνης (TCe) των 1,33 λτ. στην κορυφαία απόδοση των 150 ίππων. Έπειτα, υπάρχουν και οι εκδόσεις 90 και 130 από τον 1.000άρη και τον 1.300άρη κινητήρα αντίστοιχα, μόνο για κίνηση στους μπροστά τροχούς με εξάρι χειροκίνητο κιβώτιο.
Στο diesel τώρα, το dCi μοτέρ των 1,5 λτ. με 115 ίππους συνδυάζεται με εξατάχυτο χειροκίνητο κιβώτιο και έρχεται σε εκδόσεις 2WD και 4WD. Μάλιστα η 4Χ4 πετρελαιοκίνητη έκδοση έδειξε καλά στοιχεία στην δοκιμή μας με μέση πραγματική κατανάλωση καυσίμου είναι στα 6,7 λτ./100 χλμ.. Τελευταία αλλά όχι έσχατη επιλογή είναι η έκδοση διπλού καυσίμου βενζίνης-υγραερίου, ή αλλιώς LPG, με 100 ίππους από τον turbo κινητήρα του 1,0 λτ., που εξοπλίζεται πλέον με δεξαμενή LPG 50 λίτρων. Η εν λόγω έκδοση θα λέγαμε πως πηγαίνει την οικονομία σε άλλο επίπεδο, αφού με μόλις ένα γέμισμα το Duster μπορεί να διανύσει 1.150 χιλιόμετρα!
Τρεις εξοπλιστικές εκδόσεις για το Duster
Αφού είδαμε τα μηχανικά σύνολα, περνάμε στις εξοπλιστικές εκδόσεις, οι οποίες χωρίζονται σε τρεις διαφορετικές και κατά σειρά τις Ambiance, Sportive και Prestige.
Η έκδοση Ambiance του Dacia Duster
Στην βασική έκδοση Ambiance, τόσο το Duster με το LPG, όσο και με τον κινητήρα βενζίνης (90 PS) ξεκινούν από 16.990 ευρώ, ενώ η μοναδική διαθέσιμη τετρακίνητη έκδοση του diesel κινητήρα (115 PS) κοστίζει από 22.860 ευρώ. Από τη βασική έκδοση το Duster δεν τσιγκουνεύεται τον εξοπλισμό. Αυτό ισχύει και για τα συστήματα ασφαλείας και υποβοήθησης οδηγού καθώς μεταξύ άλλων θα βρει κάποιος, ABS με EBV και AFU, ηλεκτρονικό έλεγχος ευστάθειας (ESC) και ASR, Hill Start Assist (Σύστημα υποβοήθησης εκκίνησης σε οδόστρωμα με κλίση), Υπολογιστή ταξιδίου, ένδειξη προτεινόμενης σχέσης ταχύτητας. Από κει και πέρα μέρος του εξοπλισμού της βασικής έκδοσης είναι τα: Air Condition, ηλεκτρικά παράθυρα εμπρός, κεντρικό κλείδωμα με τηλεχειρισμό, ραδιόφωνο, χειριστήρια στο τιμόνι, 4 ηχεία, Bluetooth, Audio streaming, θύρες USB & AUX, φώτα ημέρας LED, φιμέ κρύσταλλα, ατσάλινες ζάντες 16 ιντσών.
Συνέχεια του άρθρου >>>
Η έκδοση Sportive του Dacia Duster
Η μεσαία εξοπλιστική έκδοση είναι η Sportive. Το κόστος για το LPG μοντέλο αλλά και για αυτό με το μοτέρ βενζίνης ξεκινά από τις 18.230 ευρώ, ενώ η επιλογή πετρελαίου με κίνηση στους μπροστά τροχούς κοστίζει από 21.100, ενώ αυτοί που θα επιλέξουν την 4κίνητη έκδοση θα πρέπει να πληρώσουν από 24.720 ευρώ. Από άποψη εξοπλισμού, η συγκεκριμένη έκδοση θα διατηρήσει όλα τα προηγούμενα χαρακτηριστικά που έχουμε δει και θα προσθέσει τη λειτουργία one-touch-up/down στα μπροστά ηλεκτρικά παράθυρα, ηλεκτρικά παράθυρα πίσω, πίσω αισθητήρες παρκαρίσματος, Cruise Control & Speed Limiter με χειριστήρια στο τιμόνι, σύστημα πολυμέσων με οθόνη αφής 8 ιντσών με Apple CarPlay ή Android Auto, δερμάτινη επένδυση τιμονιού και λεβιέ ταχυτήτων, κάθισμα οδηγού ρυθμιζόμενο σε ύψος, προβολείς ομίχλης, ηλεκτρικά ρυθμιζόμενους και θερμαινόμενους καθρέπτες και ζάντες αλουμινίου 16 ιντσών.
Η έκδοση Prestige του Dacia Duster
Κορυφαία εξοπλιστική έκδοση του Dacia Duster είναι η Prestige. Από 19.190 ευρώ θα πρέπει να δαπανήσει κάποιος για να αγοράσει το μοντέλο βενζίνης/υγραερίου αλλά και αυτό της βενζίνης με τα 90 άλογα. 20.290 ευρώ κοστίζει το Duster με τους 130 ίππους και το 1.300άρη μοτέρ, την ίδια στιγμή που το ισχυρότερο όλων μοντέλο με τα 150 άλογα και το αυτόματο EDC κιβώτιο τιμάται από 22.490 ευρώ. Τέλος στο diesel (115 ίππους) 22.030 και 25.800 ευρώ είναι τα κόστη για τη δικίνητη και την τετρακίνητη επιλογή αντίστοιχα. Σε αυτή την έκδοση προστίθεται: αυτόματος κλιματισμός, Blind Spot Warning (σύστημα προειδοποίησης τυφλού σημείου) & Multi-view camera με τέσσερις κάμερες θέασης, σύστημα πολυμέσων με οθόνη 8 ιντσών και ελληνική χαρτογράφηση, κάθισμα οδηγού με ρύθμιση οσφυϊκής χώρας, κεντρική κονσόλα με συρόμενο υποβραχιόνιο και 2 θύρες USB, εξωτερικοί καθρέπτες στο χρώμα του αμαξώματος, το πακέτο Pack Look περιλαμβάνει (Κάλυμμα εξωτερικών καθρεπτών σε χρώμιο, ράγες οροφής σε χρώμιο σατινέ με λογότυπο Duster, ποδιά προφυλακτήρα εμπρός-πίσω σε απόχρωση χρωμίου σατινέ, φιμέ κρύσταλλα) και 17άρες ζάντες αλουμινίου.
Η γνώμη μας
Το Dacia Duster είναι αδιαμφισβήτητα μία καλή επιλογή για όσους θέλουν τους χώρους ενός μικρομεσαίου SUV σε συνδυασμό με άνετες μετακινήσεις και ανεπτυγμένες off road ικανότητες, είτε ως δικίνητο ή σε 4x4. Οι χιλιομετροφάγοι θα κινηθούν προς diesel και διπλού καυσίμου (βενζίνη-LPG) λόγω της μεγάλης αυτονομίας και της οικονομίας που προσφέρει, με τους πιο περιπετειώδεις να στρέφονται προς το diesel, που είναι και το μόνο με τετρακίνητη έκδοση. Εκείνοι που θέλουν παραπάνω γκάζι θα ακολουθήσουν το δρόμο της βενζίνης. Σε κάθε περίπτωση από πλευράς εξοπλισμού το Duster από τη βάση του είναι πλούσιο και παρέχει όλα όσα χρειάζεται ένας μοντέρνος αγοραστής.
To 3o σε πωλήσεις C-SUV στην Ελλάδα το 2021.
-Βενζίνη, diesel και έξτρα οικονομία με LPG.
-Από 90 έως 150 ίππους, 2κίνητο και 4κίνητο.
-Δεν «μασάει» εκτός δρόμου χάρη στα 210 χλστ. απόσταση από το έδαφος.
-Τρεις εξοπλιστικές εκδόσεις.
Θα έλεγες όχι στο πιο value for money οικογενειακό SUV της ελληνικής αγοράς;