ΕΚΘΕΣΗ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΩΝ
Τιμές με Leasing
LIVE: κίνηση στους δρόμους
Κοιτάτε τα πέντε αστέρια με κάθε κόστος; Και τελικά πόσο το μετράτε το EuroNCAP;

Κοιτάτε τα πέντε αστέρια με κάθε κόστος; Και τελικά πόσο το μετράτε το EuroNCAP;

Τι αξία έχει σήμερα το «πεντάστερο» στο EuroNCAP;

4.174 Επισκέψεις στο άρθρο (15/12/2014)

Ήταν μόδα και πέρασε άραγε η πεντάστερη επιτυχία στις δοκιμές του EuroNCAP; Ή μήπως εμείς ξεχάσαμε να ασχοληθούμε όσο μετρούσαμε τα ψιλά για την βενζίνη και μας έκαιγε μόνο η κατανάλωση; Μήπως τώρα που το αυτοκίνητο αρχίζουμε να το ξαναβλέπουμε ολόκληρο και όχι ως μηχανή που καίει λεφτά… μήπως να ρίξουμε ξανά μια ματιά στο ποιος κάνει καλύτερη δουλειά στην ασφάλεια;

Μάρκες ολόκληρες χτίστηκαν στα θεμέλια των αποτελεσμάτων του EuroNCAP. Κάποιοι διαφήμιζαν τα μοντέλα τους πως ανήκουν σε μάρκες που έχουν αποκλειστικά πεντάστερες γκάμες. Και πολύ σωστά έκαναν. Η ασφάλεια στοιχίζει, κι όταν έχει πληρώσει το τίμημα σε δισεκατομμύρια, θες να το εξαργυρώσεις. 
Και μετά έγιναν όλα τα αυτοκίνητα πεντάστερα. Μέχρι το 2007 η συντριπτική πλειοψηφία των μοντέλων που λανσάρονταν στην αγορά πετύχαινε τα πέντε αστέρια. Όταν όμως όλα είναι «πρώτα», ποια είναι τα καλύτερα και ποια είναι τα «λιγότερο καλύτερα»; Και έτσι το EuroNCAP άλλαξε.
Τα κριτήρια που έχει θέσει το EuroNCAP σήμερα για να πετύχει ένα αυτοκίνητο τα πέντε αστέρια είναι τόσο αυστηρά που μόνο μια χούφτα το καταφέρνει. Αλλοι μένουν στα τέσσερα. Και δεν είναι κι άσχημα. Από τα αυτοκίνητα που είχαν εύκολα τα πέντε αστέρια στο προηγούμενο τεστ, κανένα σήμερα δεν θα έπιανε ούτε τα τρία. Δεν συγκρίνεται η δυσκολία. Και έτσι οι κατασκευαστές ζυγίζουν τις προτεραιότητές τους.
Βλέπεις τα αστέρια του EuroNCAP δεν προκύπτουν από τη δοκιμή, όπως πολλοί νομίζουν. Τα αστέρια του EuroNCAP σχεδιάζονται στις προδιαγραφές του αυτοκινήτου από την πρώτη μέρα της εξέλιξής του. Οι κατασκευαστές αποφασίζουν αν το νέο τους μοντέλο θα γίνει τετράστερο ή πεντάστερο. Δεν πάνε στην τύχη. Σε αυτή την απόφαση πρώτο λόγο έχει το κόστος, αλλά και το κοινό στο οποίο απευθύνεται το εν λόγω μοντέλο. Και είπαμε, τέσσερα αστέρια σήμερα είναι πολύ ασφαλή. Τα πέντε φυσικά είναι καλύτερα. Απλά κοστίζουν.
Το θέμα είναι, πόση σημασία έχουν για εμάς. Γιατί σήμερα ένα τετράστερο μοντέλο είναι απόλυτα ασφαλές. Το ερώτημα είναι κατά πόσο μας ικανοποιεί εμάς να γνωρίζουμε ότι θα μπορούσαμε να διαλέξουμε ένα άλλο που είναι ασφαλέστερο. Εσείς λοιπόν πως το βλέπετε; Κοιτάτε τα πέντε αστέρια με κάθε κόστος; Και τελικά πόσο το μετράτε το EuroNCAP; 

Αν σου άρεσε: Κοινοποίησέ το »

Mercedes
Mototriti.gr