ΕΚΘΕΣΗ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΩΝ
Τιμές με Leasing
LIVE: κίνηση στους δρόμους

Τι έγινε και μόνο η Toyota έχει γκάμα με GTi και supersport μοντέλα;

1.047 Επισκέψεις στο άρθρο (14/10/2024)
Τι έγινε και μόνο η Toyota έχει γκάμα με GTi και supersport μοντέλα;

Τι έγινε και μόνο η Toyota έχει γκάμα με GTi και supersport μοντέλα;

- Sport και κουπέ μοντέλα εξαφανίστηκαν από τις mainstream μάρκες τα τελευταία χρόνια
- Η κούρσα των επιδόσεων στα GTi άφησε μόνο δύο παίκτες στην αγορά
- Καμία mainstream μάρκα δεν έχει αφήσει στη γκάμα της οδηγοκεντρικά μοντέλα
- Μόνο η Toyota επιμένει με 4 GR μοντέλα

Sport και κουπέ μοντέλα εξαφανίστηκαν από τις mainstream μάρκες τα τελευταία χρόνια

Δες την αγορά στα τελευταία 20 χρόνια, και αν κάποιος σου έλεγε πως ο μόνος κατασκευαστής που θα έμενε να ενδιαφέρεται για τον οδηγό που θέλει να οδηγήσει θα είναι η Toyota, ίσως να μην το πίστευες. Είχες όμως προσέξει πως η Toyota πάντα ήταν με τον οδηγό;
 
Τι έγιναν όλα αυτά τα μοντέλα που κάθε μάρκα έβγαζε για τον οδηγό που θέλει να οδηγήσει; Τι έγιναν όλα αυτά τα GTi, τα μικρά και μικρομεσαία κουπέ, τα τουμπανιασμένα μικρομεσαία και τα σπορ μοντέλα που κατά καιρούς βλέπαμε οι mainstream μάρκες να λανσάρουν και ας ήταν λίγο εκτός χαρακτήρα; Δεν έμεινε τίποτα. Τα κατάπιαν οι νόρμες για τους ρύπους και η ηλεκτροκίνηση. Το πρώτο γιατί ουσιαστικά έβαζε τους κατασκευαστές να φτιάξουν αυτά τα αυτοκίνητα (και όλα τα θερμικά) από την αρχή, και το δεύτερο γιατί απαίτησε όλο το μπάτζετ των εταιρειών.

Η κούρσα των επιδόσεων στα GTi άφησε μόνο δύο παίκτες στην αγορά

Ποιος δε θυμάται τις χρυσές εποχές που αν μάζευες τα super-GTi των mainstream κατασκευαστών γέμιζες πίστα; Μικρομεσαία θηρία από 250+ άλογα, κάθε μάρκα σχεδόν είχε και το δικό της. Ακόμη και στη μικρότερη κατηγορία γινόταν μάχη με τα 200 άλογα να είναι στάνταρ στα μικρά GTi. Δεν έμεινε τίποτα. Ή σχεδόν τίποτα. Η Honda συνεχίζει το θεάρεστο έργο της με το Type-R που συνεχίζει να βρίσκεται στις εκθέσεις της, αν και το μεγάλωσε τόσο που πλέον θεωρείται μεσαίο, ενώ η τιμή του στα 70.000 ευρώ το κάνει… υπερ-ειδικό. Το ότι υπάρχει βάζει το χαμόγελο στα χείλη μας, και ας είναι απλησίαστο. Και μετά έχουμε την Toyota με τα GR μοντέλα, ειδικά το μικρό Yaris που έφερε και πάλι στην αυτοκίνηση στιγμές δόξας που θυμίζουν εποχές Lancia Delta Integrale.

Καμία mainstream μάρκα δεν έχει αφήσει στη γκάμα της οδηγοκεντρικά μοντέλα

Δεν υπάρχουν χρήματα πια για «περιττά» αυτοκίνητα. Η κάθε μάρκα για τους λόγους της και κυρίως το «άρμεγμα» που κάνει η ηλεκτροκίνηση στους κατασκευαστές, εξαφάνισε όχι μόνο τα μοντέλα, αλλά και την όρεξη να λανσάρουν κάτι που θα «πάρει» μόλις το 5% των πωλήσεων. Η ανάγκη είναι για μεγάλα «νούμερα» τώρα, οπότε οτιδήποτε δεν απευθύνεται στους περισσότερους οδηγούς απλά περιττεύει. Αν δεις και τις άλλες πιέσεις που δέχτηκαν τα περασμένα χρόνια κάποιες μάρκες, είναι εμφανές.

Μόνο η Toyota επιμένει με 4 GR μοντέλα

Οι περισσότεροι κατασκευαστές βρέθηκαν σε μεγάλη πίεση. Η Opel ίσα που σώθηκε με την εξαγορά της από την Peugeot, η Renault ακόμη παλεύει, η VW ξηλώθηκε να πληρώσει τα πρόστιμα του dieselgate. Η Hyundai από την άλλη, που με τη σειρά Ν έφερε μια σύντομη «άνοιξη» στην κατηγορία και μας έκανε να ελπίζουμε, έχει βαλθεί να κατακτήσει τον κόσμο, και προς το παρόν τα πάει καλά, αλλά η έμφαση είναι στα ηλεκτρικά. Μόνο η Toyota έχει όχι απλά ένα μοντέλο, αλλά ολόκληρη γκάμα αυτοκινήτων με έμφαση στον οδηγό. H σειρά GR με την Corolla και ειδικά το Yaris, αλλά και το μόνο κουπέ της αγοράς, το GR86 και φυσικά την Supra.
 
Έλεγαν οι κακές γλώσσες τόσα χρόνια για αυτοκίνητα-λευκές συσκευές, και έδειχναν την Toyota, λόγω της μαζικότητας των μοντέλων της, όμως η Toyota πάντα είχε μοντέλα για οδηγούς. Celica, MR2, μόνο για να θυμίσουμε μερικά, και φυσικά η μάρκα δεν έφυγε ποτέ από τους αγώνες, Rallye και LeMans. Εσύ τώρα το βλέπεις; Γιατί μόνο η Toyota ασχολείται με τους οδηγούς και κανείς άλλος; Και τι λέει αυτό για τη μάρκα;

Leasing
NISSAN